DirectX 12 pozwoli połączyć moc grafiki zewnętrznej i zintegrowanej
Funkcja Explicit Multiadapter pozwoli na przyspieszenie komputera nawet o kilkanaście procent.
DirectX 12 zapowiada się coraz ciekawiej – również ze względu na potencjał wykorzystania sprzętu. Podczas konferencji Build 2015 poznaliśmy funkcję Explicit Multiadapter, która pozwoli połączyć moc zewnętrznej i zintegrowanej karty graficznej.
Nowa funkcja sprawdzi się wszędzie tam, gdzie komputer dysponuje zintegrowaną i zewnętrzną kartą graficzną – są to więc też rozwiązania budżetowe, gdzie każdy dodatkowy FPS jest na wagę złota.
Funkcja Explicit Multiadapter rozkłada etap postprocessingu na zintegrowaną grafikę, co pozwala odciążyć główny układ graficzny. W efekcie otrzymujemy nieco wyższą wydajność i lepszą płynność animacji.
Podczas konferencji przedstawiono demo technologiczne na bazie silnika Unreal Engine 4, w którym było do wyświetlenia dokładnie 635 klatek.
Konfiguracja z kartą graficzną Nvidii (nie wiadomo o jaki dokładnie model chodzi) uzyskała tutaj średnią płynność rzędu 35,9 fps, natomiast po dołożeniu „integry” Intela wynik wzrósł do 39,75 fps. Główna grafika była tutaj obciążona w 100%, natomiast zintegrowana w 70%.
Trzeba przyznać, że wzrost wydajności rzędu 11% jest całkiem przyzwoity – tym bardziej, że można go uzyskać bez dodatkowych nakładów finansowych. Pozostaje tylko czekać aż producenci skuszą się na tworzenie gier wykorzystujących potencjał DirectX 12.
Źródło: Microsoft, informacja własna
Komentarze
60A co jest teraz remastery i odgrzewane co roku kotlety!!! Rynek gier zszedł na psy!!!
To jest bardzo fajne rozwiązanie o ile będzie bezproblemowe i efektywne.
Świetne rozwiązanie, które szczególnie efektywne będzie na laptopach, w których często mamy połączenia HD 4600 z jakimiś średnimi kartami graficznymi, np. GT 730. Myślę, że wzrost wydajności w takim przypadku będzie naprawdę duży. A nawet jeśli będzie to tylko kilka FPS-ów, to i tak fajnie, niech te integry się nareszcie przestaną obijać.
Bo jesli wezmiemy np GT 730 plus Iris to 11% jest zalosnie malo. Z kolei jesli byl to min GTX960 albo lepszy to wtedy 11% jest wynikiem calkiem sensownym.
Dodatkowy nakład już jest w cenie CPU jest wliczona integra.
Z drugiej strony jak to będzie z temperaturami CPU? To mnie najbardziej interesuje.
Ciekawi mnie natomiast połączenie kart od AMD i nVidii albo tego samego producenta ale różnych serii. Jak wtedy będą prezentować się osiągi.
Czy dodanie karty X i obciążenie zasilacza o dodatkowe np. 150W będzie miało stosunkowo duży uzysk w pokazanej płynności obrazu.
CPU ze względu na niższe możliwości obliczeniowe będą powolutku odpychane w cień... Większość obliczeń z czasem przerzucą na stricte GPU. No chyba że AMD i Intel coś wymyślą.
Czy wystarczy że w systemie jest integra i DX12 będzie sam ją wykrywał i wykorzystywał czy trzeba będzie gdzieś tą opcję włączyć?