Rich Taylor z Obsidian Irvine opowiada o silniku napędzającym Dungeon Siege III.
Warto przeczytać: | |
Przed rozpoczęciem produkcji każdej gry, szefostwo studia musi zdecydować - czy oprzeć swoje dzieło na którymś z dostępnych na rynku, komercyjnych silników, czy zdecydować się na stworzenie nowego. W przypadku Dungeon Siege III specjaliści z Obsidian podeszli do sprawy ambitnie i postanowili na potrzeby swojej nowej produkcji stworzyć zupełnie nowy silnik o nazwie Onyx, który ponoć idealnie nadaje się do obsługiwania gier typu RPG.
Opowiada o tym w wywiadzie dla serwisu Gamebanshee Chris Taylor ze studia Obsidian Irvine, zajmującego się produkcją DS3. Onyx jest ponoć niezwykle elastycznym silnikiem, a fakt, że programiści, którzy go tworzyli są na miejscu, gwarantuje, że gdy projektant, grafik czy scenarzysta poprosi o dodanie nowej opcji, można to zrobić w sensownie krótkim czasie. Silnik Obsidiana wyposażony jest we wszystkie narzędzia, potrzebne do stworzenia gry RPG, a Taylor szczególnie dumny jest z procedur tworzenia dialogów, które ponoć nie mają sobie równych. Onyx doskonale radzi sobie także z tworzeniem i przeliczaniem atrybutów dla każdej z klas postaci, co w grach typu RPG jest niezwykle ważne.
Skoro Onyx jest tak potężny, a jednocześnie prosty w obsłudze, może jest szansa na udostępnienie narzędzi graczom i sprowokowanie ich tym samym do tworzenia własnych przygód? Póki co, nie ma o tym mowy. Jak twierdzi Taylor, narzędzia do tworzenia własnej zawartości na pewno nie będą dołączone do Dungeon Siege III, ale w przypadku kolejnych gier, opartych na Onyksie, wszystko jest ponoć możliwe.
Dungeon Siege III wydane zostanie w maju, na PC, Xbox360 i PlayStation 3. Polskim wydawcą gry jest Cenega Poland.
Komentarze
9Ile nocek poszlo na DS2 i dodatek , wspomaganych whisky i red bullami ,to juz nie zlicze ;)
Gra sama w sobie strasznie tepa i dla singla to bym jej w zyciu nie kupil , ale z ziomkami w co-op'ie i alkoholem to przednia zabawa .
ech młodzieńcze...