Badania Dr Lotona
Nadmiernie grające osoby mogą mieć wyższy poziom lęku i depresji. Takie są wstępne wyniki badań przeprowadzonych przez doktora Daniela Lotona z Victoria University.
Daniel Loton, australijski naukowiec z Victoria University w Melbourne, prowadzi szeroko zakrojone badania, w których porównywane są wyniki w nauce, relacje społeczne, zdrowie fizyczne i psychiczne osób, które spędzają bardzo dużo czasu w wirtualnym świecie gier komputerowych. Doktor Loton rozpoczął doświadczenia rok temu a wpływ gier wideo na zdrowie jest tematem jego pracy doktorskiej.
Testom poddane zostały dwie grupy: osób spędzających średnio ponad 33 godziny tygodniowo w grach wideo oraz użytkowników nieco mniej zaangażowanych w wirtualną rozrywkę, na którą poświęcają poniżej 21 godzin.
Wstępne wyniki wskazują, że częściej grające osoby mają o 15 % większy poziom stresu i niepokoju. W tej grupie znajduje się też o 25 % więcej osób z symptomami depresji. Komentując powyższe wyniki Doktor Loton stwierdził, cyt.: „Średni poziom stresu, lęku i depresji jest podwyższony w obu badanych grupach i znacznie przekracza normy a także wyniki z badań przeprowadzanych wcześniej. Najbardziej niepokojące jest to, że osoby grające najwięcej uzyskały wynik wyższy niż połowa we wszystkich wskaźnikach, co kwalifikuje ich jako jednostki z problemami klinicznymi”.
Doktor Loton bada powyższe zjawiska analizując dane dostarczane mu przez samych graczy. Dla osób, które chciałby wziąć udział w doświadczeniu przygotowana została specjalna strona internetowa. Jest też zachęta finansowa. Każdy z uczestników, który wypełni dziewięć formularzy – po jednym w miesiącu – weźmie udział w losowaniu nagrody w wysokości 500 dolarów australijskich (aktualnie jest to około 1800 zł).
Badania doktora Lotona będą zapewne dążyły do uszczegółowienia pewnych, krytycznych wyników doświadczeń. Bez odpowiedzi pozostaje wiele pytań, łącznie z podstawowym, czy depresja i inne anomalie psychiczne to skutek czy przyczyna wielu godzin grania na komputerze? Może czas przerwać rajd w ulubionym mmorpegu i wyjść pokopać piłkę?
Więcej o grach:
- Star Wars: The Old Republic - gra ma rekord Guinnessa
- Shank 2: powrót mistrza walki wręcz i broni wszelakiej
- Lego Batman 2: DC Super Heroes - premiera gry w lecie
- GTA III na Androida i iOS: mody z PC jako bonus
- South Park: The Game – nowe wieści o nietypowym cRPG
Źródło: vg247
Komentarze
65Z tym że badania na temat najróżniejszych nałogów były już robione, przeprowadzanie kolejnych na temat grania są bez sensu, zmiany w psychice są w każdym przypadku - czy to będzie komputer, fajki czy inny problem.
Nie żałuje :D
Podejrzewam, że bardziej jest to problem nowoczesnego społeczeństwa i wychowania, niż samego grania w gry. Wzrost agresji w szkołach jest wyraźnie zauważalny (z mojej perspektywy i 5 lat młodszej siostry) zachowanie które było nieakceptowalne i tępione, po 5 latach jest tolerowane.
Gracze tak jak i każda inna grupa społeczna jest odzwierciedleniem całego społeczeństwa.