Mody są dostępne i działają
Samouczek dla przestępców, utytułowana i nadal niezwykle grywalna gra akcji Grand Theft Auto III miała premierę na przenośnych urządzeniach z systemem Android oraz iOS 22 października 2011 roku. Pisaliśmy o tym fakcie w wiadomości pt. GTA 3: gra w 10 rocznicę trafi na telefony i tablety. Oczywiście była to wspaniała nowina ale okazało się, że to jeszcze nie koniec szczęścia. Fani odkryli bowiem, że mobilna wersja GTA III jest podatna na modyfikacje z platformy PC!
Mod przerabiający Peugota 406 na TAXI
Zmian jest sporo i dotyczą takich szczegółów jak tekstury, nowe wózki, muzyczka w radiu, odmieniony radar, itd. Oczywiście nie wszystkie mody działają tak pięknie jakby posiadacze urządzeń mobilnych oczekiwali. Zapewne w ciągu najbliższych tygodni powstanie lista modyfikacji, które uruchamiają się bezproblemowo.
Od strony technicznej sprawa jest dość prosta. Na Androidzie wystarczy wgrać określone pliki do folderu sdcard/android/data/com.rockstar.gta3/files/gta3/.
Dokładną instrukcję w formie filmu znajdziecie tutaj. Jeśli chodzi o
Audi 80 jako policyjny radiowóz ;D
iOS, najlepiej skorzystać z innego, filmowego tutoriala. Warto również przejrzeć fora w Internecie poszukując hasła: GTA III Android modding lub GTA III iOS modding. Sprawdzone mody pojawiają się w necie na bieżąco.
Radar w stylu Vice City, Audi 80 jak samochód policyjny i inne zmiany odpalone na Galaxy S2
Przypomnijmy, że bohaterem GTA III jest niejaki Claude Speed, który pragnie zostać mafijnym bossem w amerykańskim mieście Liberty City. Dziesięć lat temu, kiedy razem z Claude wywlekaliśmy zaskoczonych jegomościów z samochodów, w kieszeni miałem Nokię 5510. Kto by pomyślał, że tak zaawansowana gra będzie kilka lat później hulała na „zwykłym telefonie”.
Więcej o Android:
- Android Market - 10 miliardów pobrań - statystyki
- Na luzie: tak wygląda typowy użytkownik systemu Android
- Masz system Android? Możesz mieć wirusa
- CyanogenMod 9: Android 4.0 dla starszych smartfonów
- Android: trojan Foncy wysyła drogie SMSy
Źródło: theverge
Komentarze
69Ten rynek dopiero powstał, gdzie przenośne konsole są już dobry kawał czasu.
Mówicie o braku kontrolera.
http://www.themostawesomepageintheuniverse.com/2010/12/ipad-iphone-gamepad-coming-soon/
http://www.gadgetsatz.com/fructel-gametel-game-controller-for-smartphones.html
Oczywiście nakładki, kawałek plastiku zamiast kilkuset złotych na dodatkowe urządzenie.
Lub taki telefon.
http://www.chip.pl/testy/sprzet-mobilny/smartfony/sony-ericsson-xperia-play
Takich urządzeń będzie więcej, bo po co się robi czterordzeniowe z 2gb ramu, wielkimi wyświetlaczami i wydajnymi układami graficznymi smartphony? pod aplikacje typu FB? nie, pod gry.
I rzeczą naturalna jest że na dzień dzisiejszy nikt nie napisze gry pod jeden topowy telefon, tylko kilka generacji słabszy bo sprzedaż będzie większa a z nią zyski.
Ale jest to tylko kwestią czasu jak ta granica się przesunie.
Kolejną wadą jaką wymieniacie to że bateria krótko trzyma, i znowu mamy problem dnia dzisiejszego.
Myślę że faktycznie smartphony wyprą konsole bo jest to dużo większy rynek zbytu jak jedna konsolka. a programiści nie są wolontariuszami. oni pracują by zarabiać tak jak teraz gry się robi na konsole nie PC, choć PC jest bardziej za awansowe techniczne, ma lepsze kontrolery itd. to jednak większy rynek zbytu jest na konsolach.
PS. Skoro w polskim słowniku nie ma takiego słowa to lepiej nazywać je telefonami, komórkami.
Jeżeli chodzi o androida to w gta3 można pograć tylko na dwurdzeniowych telefonach i to nie wszystkich!
- GPS nie wykorzystuje się tylko w samochodzie, ale , a co do TomTom i Automapy i wynalazki pod Androida, to te wynalazki to m.in. Sygic z mapami... TomToma czy właśnie tworzona Automapa na Androida - w dodatku 5 cali to fajna sprawa - większość telefonów ma prawie takie rozmiary, Galaxy note ma dokładnie 5, a jeszcze fajniejsze będą 7 i 10 calowe tablety z mapami. Jednak tu najważniejsze jest to, że masz zawsze gps przy sobie - nie ważne czy w swoim aucie, czy w obcym mieście do którego przyleciałeś samolotem.
- PSP masz takie sterowanie jak w Sony Xperia Play, ale nie masz np. dotykowego ekranu, żyroskopu, akcelerometru (więc na PSP o wygodnym graniu w samochodówki czy strategie możesz zapomnieć), kamery...
- Internet to jest dodatek - w dzisiejszych czasach bardzo ważny (dla mnie powiadomienia z sieci, oraz komunikacja z wideokonferencjami przez sieć są ważniejsze w telefonie od samej możliwości dzwonienia przez GSM - co jednak ważniejsze dla graczy jeśli mówimy o grach to możliwość gry sieciowej wszędzie ma jednak znaczenie),
- aparaty z tyłu to bajer, który w praktyce się do niczego nie przydaje (poza strzeleniem fotki np. tekstu jeśli się nie ma przy sobie aparatu, bo przepisywać się nie chce), ale kamery z przodu są przydatne jako webcam i w przyszłości do gier jako kontroler,
Za sprawą Nvidia Tegra Zone oraz Playstation Store (w tej chwili dostępny tylko na urządzeniach Sony) Androidy to już nie bajer ala snake 3210, a konsole do gier i Sony się do tego przygotowuje (robi telefony ala konsolę, wszystkie nowe gry na konsole, mają wspierać smartfony, a PS Vita przez sony została sprowadzona do wydajniejszego telefonu (zmieniając mu całą architekturę na ARM i wykorzystując GPU tej samej firmy co wykorzystuje w telefonach)).
Sony nie jest głupie i wie jakie są przewidywania rynkowe i wie jak to musi się w przyszłości potoczyć (dlatego szybko atakuje rynek mobilnych gier, żeby sobie zaklepać taką pozycję, że gracze kupują ich telefony (bo tak jak z Fifą mają kilkumiesięcznego exclusive... oraz masz zintegrowane pady)).
Sterowanie padem w konsolach nie jest ani dobre ani złe - wszystko zależy od gry (niektóre lepiej ruchem urządzenia, inne palcami, a inne padem - smartfony mają tu przewagę uniwersalności).
Co kilka kroków ścinała się na parę sekund :D a co ciekawe dokupiłem 256 ramu i gra śmigała jak ta lala :)
np. : http://itunes.apple.com/us/app/the-bards-tale/id480375355?mt=8
To jednak jest świetna sprawa. Kupiłem urządzenie z myślą o gg, smsach i Fejsie (sprzętowe qwerty jest genialne w użytkowaniu), a w wolnych chwilach, gdy nie ma mnie w domu bądź już leże w łóżku, a nie chce mi się spać odpalam jakąś gierkę (szczególnie polecam The Settlers HD oraz NFS Shift) bądź film i potrafi to być wciągające, genialna rzecz.
Za rok bedziemy zapewne czekac juz na 8 rdzeniowe smartphony + 2GB Ram z Tegra 4, Tegra 3 zapewnia graficzke bardzo podobna do tego co mamy na PS3/Xbox 360.
Generalnie pamietajac ze do smartphona mozna szybciutko dolaczyc pada na BT + 50" FullHD TV po HDMI to nie widze problemu by smartphony coraz mocniej sie wpychaly na rynek.
Tym bardziej ze coraz lepsze, ciekawsze i wiecej gier powstaje na Android/iOS niz na konsole, wiele z gier jest naprawde rewelacyjnych przy ktorych mozna sie bawic calymi godzinami, a biorac pod uwage cene produkcji gry na Androida vs Xbox/PS3/PSP Vita (oplaty) i ilosc odbiorcow (nie malo jest tytulow sprzedanych grubo ponad 2mln sztuk na iOS i Androida ktore przynosza niebotyczne zyski pamietajac o koszcie ich wyprodukowania).
Glowny plus to studia niezalezne, nowe i swieze ktore zrzeszaja zapalencow ktorzy chca zarobic swoj 1 mln dolarow w ciagu 2mc...
PSP Vita nigdy tej przewagi miec nie bedzie, produkty zawsze beda wtorne i nudne.
PSP 1 lezy w szafce od 2 lat i zagralem moze z 10h w sumie, na smartphonach pewnie ponad kilkaset godzin...