Wczoraj opublikowany został najnowszy raport dotyczący światowego rynku komputerów. W drugim kwartale bieżącego roku sprzedaż tych urządzeń spadła o ponad 12%. W raporcie znaleźć można także informacje o tym, które marki komputerów cieszą się największą popularnością.
Sprzedaż komputerów na świecie gwałtownie spada
Raport opracowany został przez analityków z firmy Gartner. Jak już wspomniano, wynika z niego, że w drugim kwartale globalna sprzedaż spadła o 12,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Jeszcze gorszy wynik zanotowano w państwach Europy, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce (tak zwany region EMEA). Tam spadek wyniósł aż 18%.
Jako przyczyny tego stanu rzeczy podaje się między innymi problemy społeczno-gospodarcze spowodowane inwazją Rosji na Ukrainę, a przede wszystkim wzrost inflacji oraz zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw, chociaż pod koniec kwartału kwestie związane z logistyką nieco się poprawiły. Przyczyniło się do tego ponowne otwarcie kluczowych miast w Chinach.
Analitycy twierdzą, że mimo rosnącej inflacji i malejącego popytu producenci komputerów powinni podnieść średnią cenę sprzedaży by utrzymać dotychczasowe zyski. Jednak wzrost zapasów może spowodować odwrotny efekt i obniżenie cen.
Najpopularniejsze marki komputerów
Najpopularniejsi producenci komputerów odnotowali spore spadki sprzedaży. Największym udziałem w światowym rynku może pochwalić się firma Lenovo. Wynosi on 24,8%, ale w omawianym okresie sprzedaż komputerów tej marki spadła o 12,5%. Na drugim miejscu znajduje się HP z 18,8% udziałem i ponad 27% spadkiem. Trzecie miejsce zajmuje Dell. Firma kontroluje 18,5% światowego rynku, a spadek sprzedaży wyniósł nieco ponad 5%.
Na czwartym miejscu ulokowała się firma Apple. Jej udział w rynku to zaledwie 8,8%, ale jako jedyna odnotowała wzrost sprzedaży wynoszący 9,3%. Dużą popularnością cieszą się podobno komputery z układem M1.
Warto na koniec dodać, że dane obejmują komputery stacjonarne, notebooki, ultrabooki (takie jak na przykład Microsoft Surface) i Chromebooki
Źródło: gartner.com
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!