Ciekawostki

Era, Vobis i Aster ukarani za wprowadzanie w błąd

przeczytasz w 1 min.

Dziewięć milionów złotych to kara, jaką przyjdzie zapłacić koncernom Era, Vobis i Aster za wprowadzanie klientów w błąd hasłami takimi jak "Notebook z modemem za 1 zł", "Najszybszy internet w komórce. Bez limitu" czy "Telefonia cyfrowa za 1 zł przez 2 miesiące".

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów najsurowszy był wobec PTC, czyli właściciela operatora telefonicznego Era. Firma, która od pewnego czasu pozyskiwała klientów na drodze dość niejasnych kampanii marketingowych (m.in. wprowadzenia limitu transferu o wysokości 50 mb i to na dodatek w wyłącznie kwartalnej promocji przy haśle "Najszybszy Internet w komórce. Bez limitu. Za 5 zł"). Operator zapłaci 8 729 993 zł.

Za inne negatywne praktyki, choć o nieco mniej dotkliwych skutkach dla konsumenta, ukarany został operator multimedialny - Aster. Tutaj problematyka związana była przede wszystkim z właściwą kwestią postrzegania miesięcznego terminu oraz momentu rozpoczęcia naliczania nowego miesiąca. Dlatego też i kara 390 720 zł nie była tak dotkliwa.

Vobis podpadł hasłem "Komputer z modemem za złotówkę", które nie w pełni sprzyjało zasadzie znanej z lekcji matematyki koniunkcji. Jak się okazało, złotówkę kosztował jedynie modem, a nie - jak możnaby pomyśleć - także komputer. Będzie go to kosztowało 177 034 zł.

PTC i Aster zapowiedziały odwołania od powyższych decyzji, zwracając uwagę na klarowność swoich propozycji, a także podkreślając specyficzny charakter reklamy, którego zwięzły przekaz zgodnie z ideą ma zachęcić do oferty, a nie precyzyjnie przedstawiać warunki umowy.

Źródło: TVN 24

Komentarze

22
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Qpers
    0
    Brawo! Tak się właśnie powinno postępować ze złodziejami, naciągaczami i oszustami.
    • avatar
      misi3k08
      0
      i prawidłowo! Powinni jeszcze karać za wciskanie klientom desktopów z kretyńskimi konfiguracjami :]
      • avatar
        ArmaQ
        0
        Marketing, baby. A dla zasady trzeba czytać warunki promocji wszędzie. Sklep, bank itp.
        • avatar
          Darxis
          0
          Wszystkie firmy tak oszukują, ale te dziewięć milionów dla nich to kieszonkowe.
          • avatar
            bchrubas
            0
            Akurat do Vobisu nie ma co się przyczepić
            Ich oferta jest jasna dla znających gramatykę j.polskiego :-)
            • avatar
              Spirit
              0
              W USA za dużo mniejsze przegięcia dostaje się równo po kieszeni...
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                a jeszcze Erze dojdzie za zmianę regulaminów obecną, klientom mówią, że nie uległ zmianie cennik i dlatego jeśli ktoś chce rozwiązać umowę to będzie musiał zapłacić karę, jutro idę do rzecznika konsumentów by to sprawdzić, ale wygląda mi to na kolejne naciąganie, jeśli cokolwiek zostało w regulaminie zmienione to być może bym nie podpisał umowy w obecnym brzmieniu, a negocjować nie mam jak, więc nie powinienem ponosić żadnych kosztów jeśli jednostronnie zmieniają zasady
                tak jak w zeszłym roku plus zmienił zasady, zrezygnowałem bez ponoszenia żadnych kosztów ;) i pozbyłem się dziadowskiego Plusa :P
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  No i super. Bo te ich slogany to rzeczywiście przegięcie jest.

                  Teraz niech się w końcu wezmą za głośność w reklamach. Bo czasem jak mi huknie tv w przerwie reklamowej to bębenki w uszach pękają.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    tak, a naiwni Ci co myślą że tą karę zapłacą ww. firmy, bo np. Era wystarczy że wprowadzi za coś dodatkową opłatę, albo zwiększy koszt połączeń w jakimś niejasnym przypadku i tą "stratę" finansową wyrównają sobie z naszych kieszeni, więc w rozrachunku ostatecznym zapłacą znowu klienci, bo oni napewno na tym nie stracą...
                    • avatar
                      Terrorek
                      0
                      NO BRAWO ! :D to czekamy na następne kary ;)
                      • avatar
                        jewgienij
                        0
                        KONCERNOM??!! A tak przy okazji tacy piekni ludzie sukcesu, a takie brzydkie zagrania...
                        • avatar
                          entuzjasta789
                          0
                          no cóż- bogatemu zawsze mało i mało...
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Śmieszna sprawa, bo moim zdaniem karę powinni dostać tylko operatorzy, w końcu to oni czerpią największy zysk z umów podpisanych na bezprzewodowy internet. Co do tego ma vobis? Jak inne sklepy sprzedają produkty z modemami 3G i mają hasła reklamowe to jest dobrze, a tu przyczepili się ze względu na to, że to duża sieć sprzedaży. UOKiK powinien trochę rozsądniej podchodzić do sprawy.

                            Witaj!

                            Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                            Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                            Połącz konto już teraz.

                            Zaloguj przez 1Login