F1 2021 na GeForce RTX dostało naprawdę sporego kopa, na PS5 przeciwnie
F1 2021 zalicza bardzo udany debiut. Gra zbiera dobre recenzje i budzi spore zainteresowanie graczy, a wedle firmy NVIDIA na PC staje się jeszcze lepsza.
F1 2021 z ray tracingiem i DLSS
Trudną zresztą nie zauważyć, że NVIDIA bardzo chętnie wykorzystuje głośniejsze tytuły do promowania swoich najwydajniejszych kart graficznych. Ostatnio zachwalała technologię DLSS na przykładzie Red Dead Redemption 2, teraz promuje ray tracing i DLSS właśnie na przykładzie najnowszego dziecka studia Codemasters.
Jeśli chodzi o ray tracing, zgodnie z założeniami jest on wykorzystywany do wyświetlania wysokiej jakości cieni, a także efektownie wyglądających odbić, chociaż niekiedy zdarza się, że część graczy dyskutuje z atrakcyjnością tego rozwiązania.
Za DLSS często stoją wymowne dane. Nie brakuje ich również przypadku F1 2021. NVIDIA chwali się, że można odnotować wydajność większą o aż 65%. Każda karta graficzna z rodziny GeForce RTX ma pozwalać na rozgrywkę w ponad 60 kl./s w rozdzielczości 1440p i to z włączonym ray tracingiem. W przypadku posiadania karty graficznej GeForce RTX 3070 lub lepszej można natomiast cieszyć się ponad 60 kl./s w rozdzielczości 4K. Również z włączonym ray tracingiem.
Na PlayStation 5 ray tracing powoduje problemy
F1 2021 z ray tracingiem oferowany jest również na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X. Niestety w przypadku PlayStation 5 pojawiło się nieco zgłoszeń dotyczących problemów ze stabilnością. Na winowajcę wskazano właśnie ray tracing i dlatego do czasu rozwiązania błędów zdecydowano się go wyłączyć (patch 1.04). Na Xbox Series X wszystko działa jak należy.
Premiera F1 2021 odbyła się 16 lipca, także na PlayStation 4 i Xbox One. Gra zebrała bardzo wysokie oceny w recenzjach, o czym pisaliśmy już wcześniej. Zdecydowaliście się na zakup?
Źródło: ea
Komentarze
7