Facebook chce stać się platformą, która zwiększy efektywność w pracy. Projekt nosi nazwę Workplace.
Są firmy, które blokują dostęp do Facebooka, a za niesubordynację grożą karami. Serwis społecznościowy może bowiem negatywnie wpływać na koncentrację i zaangażowanie w pracę. Sami właściciele portalu stwierdzili jednak, że 1) Facebook może też być przydatny podczas wykonywania obowiązków oraz 2) szkoda byłoby stracić tak wiele odwiedzin. Stworzyli więc Workplace – sieć społecznościową dla firm.
Facebook Workplace to firmowa platforma społecznościowa, która ma zwiększyć efektywność pracowników i ułatwić pracę w zespołach. Składają się na nią liczne narzędzia, na czele z komunikatorem, usługą wideo Facebook Live i „tablicą”.
Z obsługą Workplace nikt nie powinien mieć problemów – wygląda jak standardowy Facebook, tyle tylko że na „tablicy” znajdują się wpisy współpracowników i szefa, a nie „byle co”.
W przeciwieństwie do otwartego pierwowzoru Workplace będzie platformą płatną – w przypadku firm zatrudniających do 1000 osób koszt wyniesie 3 dolary za pracownika, najmniej zaś zapłacą przedsiębiorstwa liczące ponad 10 tys. osób – 1 dolar za każdą z nich.
Co dzięki Workplace mają zyskać firmy? Przede wszystkim mniejszą liczbę spotkań biznesowych, sprawniejszą pracę w zespołach, poprawioną komunikację (także z zewnętrznymi firmami) oraz zwiększoną produktywność. Co zyska Facebook? Oczywiście pieniądze – ze sprzedaży subskrypcji. Społecznościowy gigant ma też nadzieję, że uda mu się powalczyć z Microsoftem, który od lat rozwija tego typu platformy firmowe, a niedawno wzbogacił się też o portal LinkedIn.
Źródło: Facebook
Komentarze
3