Fallout 76 - testujemy betę na PC [AKT.: ostatnia szansa na grę przed premierą]
Pierwsza pecetowa beta Fallouta 76 wystartowała. Sprawdzamy jakość grafiki i wydajność na karcie GeForce RTX 2080 oraz na... zintegrowanej grafice Intel UHD 620.
Aktualizacja, 3 listopada 2018: Przypominamy, że dziś (sobota) od 22:00 do 2:00 w nocy trwa przedostania beta, a jutro (niedziela) od 20:00 naszego czasu również do 2:00 w nocy, trwać będzie ostatnie spotkanie z betą Fallouta 76. Czy na sali jest ktoś zdecydowany na zakup lub osoby które zamówiły już grę w przedsprzedaży?
Korzystając z okazji zajrzyjcie jeszcze do Atomowego Sklepu. Podczas wędrówki po świecie Fallouta znajdziesz lub wytworzysz różne elementy garderoby, ale kostiumy dostępne są też w Atomowym Sklepie. Znajdziesz tu również inne rzeczy, takie jak skórki broni, skórki pancerzy, gesty, dekoracje i nie tylko.
Atomowy Sklep ponoć nie będzie oferował żadnych elementów dających przewagę w grze
Aktualizacja, 1 listopada 2018: Bethesda musiała wykonać szybkie czary, bowiem kolejna beta Fallouta 76 działa znacznie szybciej. Zresztą zobaczcie sami jak działa gra w rozdzielczości 2560 x 1440 (ultra) na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080 FE.
News z 31 października 2018
Fallouta 76 to prequel online, w którym każda ocalała osoba jest prawdziwym człowiekiem. Zrobienie z Fallouta gry multiplayer online nie zostało przyjęte zbyt entuzjastycznie, ale też przed ograniem nie ma co narzekać - może faktycznie to się sprawdzi. Przypomnijmy, że niedawno Bethesda zdradziła wymagania sprzętowe Fallout 76, jak i zaprezentowała trailer z prawdziwymi aktorami.
Tymczasem nastała pierwsza beta wersji PC - krótka, bo krótka, ale zawsze coś da się sprawdzić. Korzystając z okazji sprawdzamy jak gra działa na karcie NVIDIA GeForce RTX 2080 (bez Ti) oraz na... laptopie Acer Swift 3 wyposażonym w zintegrowaną grafikę Intel UHD 620 (procesor Core i3-8130U). W pierwszym przypadku gramy w rozdzielczości QHD (2560 x 1440) na najwyższych możliwych ustawieniach, a w drugim w FHD (1920 x 1080) na najniższych możliwych ustawieniach. Jakie efekty?
RTX 2080 w akcji
Jest słabo, bardzo słabo. Przy użyciu RTX 2080 (QHD, ultra) mogliśmy średnio liczyć na około 30-40 klatek na sekundę. Gameplay nagrywany był za pomocą NVIDIA ShadowPlay, więc w rzeczywistości gra działa minimalnie szybciej (od 1 do 3 klatek na sekundę lepiej).
Zintegrowana grafika Intela w akcji
No, nie da się. Materiał został nagrany za pomocą Action! tylko po to, żeby wam pokazać jak gra źle wygląda w ustawieniach Low. Bez włączonego nagrywania w rozdzielczości Full HD można liczyć na mniej niż 10 klatek na sekundę, a w HD (1280 x 720) mniej niż 17 klatek na sekundę.
Galeria w rozdzielczości QHD
Rzućcie okiem na parę screenshotów w rozdzielczości 2560 x 1440, przy ustawieniach ultra. Generalnie, nie ma na co patrzeć... Gra wcale nie wygląda lepiej niż Fallout 4. Jasne to beta, ale... Czarno to widzę.
Premiera gry w wersji PC, Xbox One i PS4 będzie miała miejsce 14 listopada.
Źródło: informacja własna
Komentarze
28Ja rozumiem że każda gra to przede wszystkim fabuła historia lub dobry game-play ale mamy coraz większe monitory i to po prostu wygląda już źle. Jakość tekstur czy szczegółowość modeli woła o pomstę do nieba
Bardziej zaawansowane modele były w grze Crysis (dla mniej zorientowanych to produkcja z 2007 roku).
Nie wiem nie przekonuje mnie ta gra...
Niestety ten sam problem jest na konsolach, podobno na xbox one spadki są poniżej 10fps. Ma one s niewiele lepiej ale nawet na one x nie ma stałych 30fps.
- H=1440
- W=3440
- bFull Screen=1
Po wprowadzeniu zmian j/w ten plik musi być zaznaczony, że tylko do odczytu. Nie wiem jak z Fallout76, ale u mnie działa na Fallout4, pełny ekran i nic się nie kaszani z obrazem, czy hud, albo menu, gra działa płynnie ok 100 fps (980Ti).