W jakim stopniu sterowniki dedykowane danej grze poprawiają jej wydajność? Sprawdzamy na przykładzie Far Cry 5.
Zwykle w przeddzień premiery największych hitów producenci układów graficznych szybko aktualizują sterowniki, tak by nowe gry działały jak najlepiej. Podobnie było z Far Cry 5.
Postanowiliśmy przeprowadzić szybki test i sprawdzić jak o graczy Far Cry 5 zadbała firma AMD. Przetestowaliśmy grę za pomocą wbudowanego benchmarka na sterownikach w wersji 18.3.2 i 18.3.4 (dedykowanych Far Cry 5).
Wykorzystaliśmy Radeona Vegę 64, a konkretnie niereferencyjny model ASUS ROG Strix RX VEGA64 OC. Grę przetestowaliśmy w rozdzielczości 2560 x 1440 przy użyciu ustawień ultra oraz niskich.
Różnice pomiędzy ustawienia ultra i niskimi są widoczne, ale nie ogromne. Najlepiej je widać na przykładzie cieniowania i odbić wody.
Far Cry 5 – 2560 x 1440, ustawienia ultra
[kl./s.]
18.3.4 | 76 63 |
18.3.2 | 73 60 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Far Cry 5 – 2560 x 1440, ustawienia niskie
[kl./s.]
18.3.4 | 91 77 |
18.3.2 | 86 72 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Poprawa wydajności nie jest może gigantyczna, ale całkiem przyzwoita, więc cóż... jeśli zapomnieliście o zaktualizowaniu sterowników do najnowszej wersji, może pora zrobić to teraz.
Źródło: informacja własna
Komentarze
4Ciesz się ,że AMD wpadło na tak wspaniały plan ,żeby GPU modularne w końcu mogło ujrzeć światło dzienne i także za kooperację SAMSUNG/IBM i GF ,które także będą miały swój wkład w tym bo INTEL z pewnością zakładał ,że nowa litografia od GF ujrzy światło dzienne dopiero na przełomie 2021/2022 a tutaj co jedna głowa to nie trzy.