Frostpunk - koszty już się zwróciły, 250 tysięcy sprzedanych egzemplarzy
Wystarczyły niecałe 3 dni, by na zakup gry Frostpunk zdecydowało się ćwierć miliona graczy, a koszty produkcji i marketingu się zwróciły. Ekipa 11 bit studios może więc otwierać szampana, kiedy my będziemy poznawać (a właściwie pisać) kolejne rozdziały tej mroźnej opowieści.
66 godzin – zaledwie tyle czasu musiało upłynąć, by polski Frostpunk znalazł 250 tysięcy nabywców. Wygląda też na to, że większość z nich jest zadowolona.
250 000 sprzedanych egzemplarzy to świetny wynik jak na tytuł tej kategorii: nieszczególnie drogi, dostępny tylko na PC, całkiem poważny i oparty na strategicznych rozwiązaniach. Świetny balans rozgrywki, niezwykły i przytłaczający klimat oraz ciekawa opowieść zdecydowanie jednak „robią robotę”, co widać choćby po świetnych ocenach.
Dobrze jest widzieć, że gra świetnie się sprzedaje – nie tylko dlatego, że stworzyli ją Polacy, ale też po prostu ze względu na to, że jest to kawał solidnej i oryginalnej produkcji. Średnia na Metacritic wynosi 8,7/10, co czyni ją czwartą najlepszą grą na PC w tym roku, a 86 proc. pozytywnych recenzji na Steamie to wynik, który mówi sam za siebie.
Odpowiedzialny za ten tytuł zespół 11 bit studios zwrócił uwagę na to, że ćwierć miliona sprzedanych egzemplarzy to wynik oznaczający, że zwróciły się już koszty produkcji i marketingu. Każda kolejna sztuka będzie więc dla Polaków oznaczała zysk. Zupełnie zatem nie dziwi, że za jakieś pół roku światło dzienne ujrzeć mają edycje konsolowe, a po drodze doczekamy się jeszcze rozszerzeń – darmowych i płatnych.
Ekipie 11 bit studios gratulujemy i życzymy (jej i nam wszystkim, rzecz jasna) kolejnych świetnych tytułów!
Źródło: Eurogamer, Dark Side of Gaming
Komentarze
9Kupiłem w dniu premiery pudełkowe, gra jest świetna, jestem dopiero po 1 scenariuszu (10h bez pośpiechu). Co jak co ale klimat to wylewa sie z ekranu.
Nie grywam w strategię jak i RPG ale kupię jak i wiedźmina dla zasady bo Polskie !WSPOMAGAJ POLSKI PRODUKT