Upscaling z generowaniem klatek od AMD dostępny w nieobsługiwanych grach
Każdy z większych producentów GPU tworzy oprogramowanie, które ma za zadanie zwiększać liczbę klatek oraz rozdzielczość obrazu z pomocą algorytmów sztucznej inteligencji. W przypadku nVidii, mówimy o rozwiązaniu własnościowym. A co z konkurencją?
Intel i AMD natomiast swoje narzędzia (odpowiednio XeSS/ExtraSS i FidelityFX Super Resolution) rozpowszechniają jako oprogramowanie otwartłoźródłowe. Każdy chętny może poprać odpowiednie biblioteki, przejrzeć ich kod i wykorzystać do implementacji w swoich grach. A co jeżeli twórca danej gry nie dodał obsługi dla chociażby najnowszej wersji rozwiązania od AMD, czyli FSR3? Wtedy przychodzą modderzy na pomoc!
Mod opracowany przez LukeFZ odzwierciedla jego zaangażowanie w zapewnianie zarówno bezpłatnych, jak i płatnych modyfikacji dla graczy. Modder koncentruje się na implementacji najnowszych technologii w wielu popularnych grach. Jeden z jego projektów właśnie wyciekł poza jego kanały dystrybucji.
FidelityFX Super Resolution w wersji 3 dostępny dla gier z FSR2
Jeden z modów LukeFZ został właśnie opublikowany w Internecie przez jednego z jego fanów. To narzędzie zostało zaprojektowane w celu integracji AMD FidelityFX Super Resolution 3 z grami, które już obsługują FSR2. Modyfikacja ta pozwala graczom zastąpić istniejącą implementację poprzedniego oprogramowania do nowszej wersji, wprowadzając bardziej zaawansowane algorytmy skalowania. W przypadkach, gdy pozwala na to kompatybilność, można nawet włączyć generowanie dodatkowych klatek!
Zgodnie z udostępnioną listą kompatybilności, następujące gry mogą skorzystać z tej nieoficjalnej aktualizacji:
- The Last of Us Part I
- Dead Space (2023)
- Hogwarts Legacy
- MS-Man Remastered
- UNCHARTED: Legacy of Thieves
- HITMAN World of Assassination
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Remnant II
- Cyberpunk 2077
- Alan Wake 2
- Dying Light 2
- Watch Dogs: Legion
- Metro Exodus Enhanced
- STAR WARS Jedi: Survivor
- Ready Or Not
- Assassin’s Creed Mirage
Dodane nowych bibliotek do wyżej wymienionych gier wymaga pewnych nakładów pracy. Generalnie na stronie LukeFZ możemy znaleźć dwie metody instalacji - FSR2FSR3 + CyberFSR lub Regular FSR2FSR3. Wszystko zlaeży od tego, z jaką grą mamy do czynienia.
Obecnie modyfikacja jest dystrybuowana w formie płatnej, natomiast LukeFZ planuje udostępnić ją bezpłatnie (po zakończeniu nad nią pracy). Zdecydowanie odradzamy natomiast pobieranie modów z nieoficjalnych źródeł, chociażby z szacunku do pracy samego twórcy.
Trzeba przyznać, że LukeFZ znalazł sobie bardzo ciekawą niszę – Graczy, którzy nie chcą czekać na aktualizację swoich ulubionych gier o nowe narzędzie. Teraz wystarczy, że opłacą subskrypcję moddera i mogą korzystać z najnowszych technologii od AMD.
A co Wy sądzicie o pracy LukeFZ? Bylibyście skłonni zapłacić mu za dodanie FSR3 do innych gier? Napiszcie o tym w sekcji komentarzy!
Źródło: VideoCardz
Komentarze
1