Firma Google odpuści sobie poszukiwania słów kluczowych w skrzynkach mailowych w usłudze Gmail. Reklamy spersonalizuje nam w inny sposób.
Firma Google podjęła decyzję, na którą nikt chyba nie będzie narzekał. Jeszcze przed końcem tego roku gigant oficjalnie zakończy skanowanie skrzynek mailowych Gmail w celu poszukiwania kluczowych haseł do późniejszego wykorzystania w spersonalizowanych reklamach internetowych. Tak, obecnie to robi.
Przeznaczony dla przedsiębiorców Gmail oferowany w ramach pakietu G Suite już obecnie nie dopasowuje reklam na podstawie informacji uzyskanych dzięki skanowaniu skrzynki odbiorczej. Powód jest prosty: bo idea jest taka, że reklam tam w ogóle nie ma.
Teraz jednak firma Google poinformowała, że nie będzie także przeszukiwać skrzynek użytkowników „otwartego” Gmaila. Łącznie z usługi tej korzysta już ponad 1,2 miliarda użytkowników – zmiana zdecydowanie więc dotyczy sporej części z nas.
„Żadna inna usługa e-mail nie chroni użytkowników przed spamem, włamaniami i phishingiem tak skutecznie jak Gmail. (…) Klienci G Suite i użytkownicy bezpłatnego Gmaila mogą mieć pewność, że dla firmy Google priorytetem będzie ich prywatność i bezpieczeństwo” – czytamy w oficjalnym komunikacie.
Czy Google coś na tym traci? Niewiele. Wciąż będzie przecież gromadzić informacje na nasz temat z historii wyszukiwania, odwiedzanych witryn, filmów oglądanych na YouTubie, otworzonych reklam czy funkcji lokalizacji. Ale przynajmniej nasze konwersacje nie będą skanowane.
Źródło: Google Blog, Engadget
Komentarze
9Google nie kończy ze skanowaniem skrzynek - te nadal będą przeglądane choćby pod kątem współpracy z GoogleNow itp technologii. Jedyne co się zmieni to fakt, ze to skanowanie nie będzie miało na celu identyfikacji zainteresowań reklamowych.
Czyli mam uwierzyć że NSA tak sobie, lekkim machnięciem ręki odpuści inwigilację miliarda obywateli a Google odpuści sobie łatwy zarobek lekkim machnięciem ręki "bo tak", "bo jesteśmy fajni i "user friendly"?
yyyy...