Gran Turismo 7 to najnowsza odsłona serii, której konsolowcom z PlayStation zazdroszczą i xboksowcy, i pecetowcy. Być może ci drudzy już wkrótce nie będą musieli.
Gran Turismo 7 na PC? Twórcy tego nie wykluczają
Kazunori Yamauchi, a więc ojciec Gran Turismo, przyznał w niedawnym wywiadzie dla GTPlanet, że studio Polyphony Digital „tak, owszem”, rozważa wypuszczenie gry Gran Turismo 7 na PC. – „To bardzo dopracowany tytuł” i jeśli mógłby zadziałać w 4K i 60 klatkach na sekundę, to „choć nie jest to prosta sprawa, myślimy o tym, [by wydać ją też na PC]” – stwierdził.
Ostatnio Sony polubiło się z pecetowcami
Z jednej strony takie uwolnienie marki Gran Turismo byłoby sensacją. Z drugiej jednak – dobrze wpisywałoby się w strategię przyjętą niedawno przez Sony. PlayStationową „wyłączność” utraciły już przecież między innymi takie hity jak God of War, Spider-Man, Uncharted czy Horizon: Zero Dawn. Stanowiłoby też mocną odpowiedź na działania Microsoftu, który swoje Forze także wydaje na PC, a nie tylko na Xboksy.
Gran Turismo 7 ukazało się na PS5 i PS4 kilka miesięcy temu. Michał napisał w recenzji, że „przyjechało i wyprzedziło konkurencję”, oferując bardzo duży wybór aut, tras i trybów, realistyczny model jazdy i nowoczesną oprawę wizualną. Pecetowcy na pewno ucieszyliby się, gdyby gra faktycznie trafiła na komputery. Na razie jednak nie mamy potwierdzenia, że tak się stanie.
Źródło: GTPlanet, PC Gamer
Komentarze
12Bo jak wiadomo konsole next-gen są tylko i wyłącznie następną generacją konsol, a z grafiką futurystyczną czy kolejnej generacji technologicznej nie mając najmniejszego związku, bo na PC można otrzymywać o wiele lepszą grafikę i nie mam tutaj na myśli superkomputerów z 10x GPU, a zwykłe komputery domowe. Wiem, drobny kryzys na rynku Nvidii z odlotowymi cenami, słaby kurs dolara i inflacja, ale zawsze tak było, że konsole były bardzo cost-effective, ale to sprzęt maksymalnie średniej klasy do grania w średnich detalach. Wiele lat konsolowcy myśleli, że 30FPS to cinemitic experience, jak w kinie. A to zupełnie inaczej działa, 24fps w filmach ma związek z naturalnym motion blurem uzyskiwanym przez dłuższy czas przysłony, gdzie w grach jest tworzony sztucznie przez kartę graficzną... Teraz? Teraz chcą 4K w 60fps albo nawet w 120fps, bo takie fajne, płynne ;)
Ogólnie to wolałem czasy, jak wszystko pod PC było krojone (szczególnie strategie, RPG... sama wygoda zarządzania ekwipunkiem i interfejsy chociażby) - nawet jeśli oznaczało to wymóg zmiany sprzętu co 2-3 lata.
Gran Turismo na pokazanie się na PC. Seria gier z bardzo długą tradycją i taki krok byłby dobry dla wszystkich.
Teraz tylko Forza Motosport, i Horizon jak się nudzę :)