Haobo Hyper GT to samochód elektryczny, który nie próbuje pobijać rekordów prędkości. Jest za to całkiem wygodny, naszpikowany elektroniką i ma duży zasięg. Będzie dobrym wyborem dla tych, którzy nie chcą spędzać zbyt dużo czasu przy ładowarce.
Już niebawem odbędzie się premiera nowego samochodu elektrycznego prosto z Chin. Haobo Hyper GT ma spory zasięg, a do tego naładujemy go błyskawicznie szybko. Czy to wystarczy, by przekonać przeciwników aut elektrycznych, którzy nie chcą tracić zbyt wiele czasu na ładowanie baterii?
Premiera elektryka z superszybkim ładowaniem i sporym zasięgiem
Najnowszy model zostanie zaprezentowany już za kilka dni przez koncern GAC z Chin. Haobo Hyper GT nie walczy o jak najlepszy czas przyspieszenia (jak niedroga Tesla Model 3 Performance), czy luksusowe dodatki. W zamian klienci mają natomiast otrzymać to, na czym naprawdę im zależy: spory zasięg i możliwość szybkiego napełnienia baterii.
Haobo Hyper GT posiada technologię ładowania 800V, co pozwoli w 15 minut wydłużyć zasięg aż o 450 km. Maksymalny zasięg wynosi natomiast 710 km. Oczywiście, osiągnięcie tak krótkiego czasu ładowania wymaga zastosowania odpowiedniej ładowarki. Uzyskanie zasięgu na deklarowanym poziomie wymaga natomiast odpowiednich warunków - m.in. temperatury.
Ciekawostką jest system “Mapless Global Communication”. Możemy porównać go do nawigacji GPS, jednak bez konieczności posiadania lokalnych map.
Kiedy premiera Haobo Hyper GT?
Koncern GAC zaplanował premierę na globalnych rynkach już 6 czerwca. Moc silnika wynosi 340 koni mechanicznych, a moment obrotowy ma wartość 434 Nm. To całkiem dobre wyniki, które pozwolą na jak najbardziej sprawne przemieszczanie się tym sporym samochodem. Sprint do pierwszej setki zajmuje 4,9 s.
Nowy model wykorzystuje platformę GAC AEP 3.0, ma 4,88 m długości. Szerokość to 1,89 m, a wysokość - 1,46 m. Rozstaw osi wynoszący 2,92 m jest natomiast zapowiedzią sporej ilości miejsca w kabinie. Niewiele większy (o 2 cm) rozstaw osi ma najnowszy Mercedes klasy E, uznawany w końcu za dość komfortowy pojazd.
Jeśli kogoś nie przekonują niezłe osiągi tego modelu, może do zakupu skłoni go inna informacja. Haobo Hyper GT ma otwierane do góry drzwi kierowcy i pasażera.
Komentarze
41Unia Europejska, żałosny żółty piesek: nakłętki na napoje, których nie da się oderwać
Jedyne co na pewno jest fajne to lambo-door. 15 minut to chyba na zimno ładowanie i czas minimalny. Jak po trasie to zanim się schłodzi minie te 10 minut i dopiero będzie ładować - tak jest w obecnych systemach, by ogniwa nie wykraczały po za bezpieczną temperaturę.
Zapewne wkrótce będzie wojna celna ale to i tak nic nie zmieni na dłuższą metę.
Europa straci światowe rynki zbytu i jedynie przedłuży agonię swojego przemysłu.
Najdalej za dwadzieścia lat większość nowych aut to będą elektryki. Pytanie tylko czy 90 procent z nich będzie z Chin czy "tylko" 50 procent.
Dziś w Chinach można kupić elektryczny odpowiednik fiata pandy za równowartość kilkunastu tysięcy złotych. Auto z klimatyzacją poduszkami, etc i zasiegiem do ok 200 km.
Coś w sumie ciut więcej niż elektryczna Dacia kosztująca u nas ponad sto tysięcy.
Nawet w przypadku cła na poziomie stu procent to jest nie da zatrzymania.
Póki co mają zbyt wewnętrzny więc się do Europy nie pchają, ale to tylko kwestia czasu.
Dlatego jak najszybciej musi powstać ustawa zabraniająca ładowania w parkingacj podziemnych !!!
Najlepiej to zakazać wjazdu do parkingów podziemnych samochodom elektrycznym !
https://greencell.global/pl/ladowarki-ev/5014-green-cell-habu-ladowarka-mobilna-ev-11kw-7m-typ-2-cee-16a-wallbox-z-aplikacja-gc-do-tesla-model-y-3-s-x-kia-ev6-ford-mach-e.html