Liczba odbiorników umożliwiających korzystanie z tej właśnie technologii w 2013 roku przekroczyć powinna na świecie 100 milionów.
Jeśli dać wiarę wnioskom, jakie wypływają z raportu „TMT Predictions 2013”, opracowanego przez Deloitte, telewizja hybrydowa szybko zwiększa swoją popularność. Liczba odbiorników umożliwiających korzystanie z tej właśnie technologii w 2013 roku przekroczyć powinna na świecie 100 milionów.
Telewizja hybrydowa (HbbTV) oferuje odbiorcom szereg interaktywnych usług, przede wszystkim dostęp do dodatkowych treści związanych z oglądanym programem. HbbTV może być też uzupełniana innymi usługami łączącymi telewizję i Internet, np. filmami na życzenie (VoD, Video on Demand), co dodatkowo zwiększa jej atrakcyjność.
"Połączenie klasycznych usług, jakie oferuje nam telewizja z potencjałem Internetu, daje praktycznie nieograniczone możliwości. Bez ruszania się sprzed telewizora możemy zapoznać się z obsadą oglądanego filmu, a wcześniej zobaczyć trailer. Bez przerywania seansu można przeczytać ciekawostki związane z konkretną sceną czy odpowiedzieć na krótką sondę, a po filmie podzielić się wrażeniami na Facebooku. Telewizja hybrydowa to przyszłość cyfrowej rozrywki. Ceny telewizorów umożliwiających korzystanie z HbbTV wciąż spadają, jedynym problemem pozostaje więc stosunkowo uboga oferta treści." – Jarosław Grzesica, odpowiedzialny za strategię i rozwój produktów w Stopklatka S.A.
Twórcy raportu „TMT Predictions 2013” szacują, że w krajach zachodnich odsetek gospodarstw domowych z telewizorami obsługującymi tę technologię wynosi od 30% do nawet 60%. Również w Polsce w ciągu kilku lat HbbTV może stać się standardem, choć obecnie jedynie trzech nadawców wprowadziło narzędzia interaktywnej telewizji: TVP, Eska TV i TVN (w fazie testów). Sytuacja może ulec zmianie już niedługo, kiedy KRRiT zadecyduje o nowych kanałach w pierwszym multipleksie.
"Kino Polska TV S.A., Stopklatka S.A. i Agora S.A. to podmioty z ogromnym doświadczeniem w branży medialnej, co w połączeniu z planami pełnego wykorzystania technologii HbbTV przyniesie z pewnością nową jakość w polskiej ogólnodostępnej telewizji." – Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Stopklatka S.A.
Źródło: Deloitte, inf. prasowa, 24imedia
Komentarze
8Pozdrawiam
Panowie, czyli reklamy kremów odmładzających podczas oglądania meczu z kumplami na starym TV już Wam nie przeszkadzają? Jednym z założeń telewizji hybrydowej jest przecież lepsze targetowanie reklam. Ale to tylko ułamek tych możliwości...