Nasza rodzima firma Hyper Poland jest jedną z tych, które ogłosiły partnerstwo, mające na celu ustalenie jednolitych przepisów, pozwalających na przyspieszenie wdrożenia systemu hyperloop na Starym Kontynencie.
Bezpieczny, szybki i energooszczędny – taki ma być hyperloop, czyli system, wykorzystujący magnetyczny układ pływający w niskociśnieniowej sieci rur do transportu osób i towarów. Na całym świecie nie brakuje firm (np. Hyper Poland), miast (np. Jaworzno) i osób (np. Richard Branson) zainteresowanych realizacją tej koncepcji, a o to, by przebiegła ona bezproblemowo na Starym Kontynencie zadbać chcą europejscy liderzy.
Firmy Hyper Poland z Polski, Zeleros Hyperloop z Hiszpanii, Hardt Hyperloop z Holandii oraz TransPod z Kanady (ale z biurami we Włoszech i Francji) nawiązały partnerstwo. Cele są dwa: międzynarodowa standaryzacja i przyspieszenie procesu wdrażania tego nowego, rewolucyjnego pod wieloma względami środka transportu. Do zaangażowania się w projekt zachęcane są także inne przedsiębiorstwa, instytucje i rządy.
Wszyscy członkowie będą niezmiennie funkcjonować jako niezależne przedsiębiorstwa, ale wspólnie będą chcieli wypracować plan działania prowadzący do ustalenia jednolitych norm i przepisów. Chodzi bowiem o to, by w Europie z powodzeniem mogły być realizowane wdrożenia tej technologii, która „łączy skutecznie to co najlepsze z przemysłu lotniczego, kolejowego i próżniowego”, jak powiedział Juan Vicén, współzałożyciel Zeleros.
„Przełomowe rozwiązania transportowe, takie jak hyperloop, wymagają szerokiego wsparcia ze strony zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego” – zwrócił z kolei uwagę Mars Geuze, współzałożyciel Hardt Hyperloop. – „W ostatnim roku widzieliśmy liderów branży przemysłowej przyłączających się do rozwoju hyperloopa. Wykazali się oni odwagą, aby nie stać w miejscu, ale działać”.
„Ustanowienie międzynarodowych ram dla opracowywania standardów kolei próżniowej jest ważnym krokiem w kierunku zapewnienia, że proponowane rozwiązania spełniają wymogi bezpieczeństwa i regulacyjne, a odpowiednie partnerstwa między firmami hyperloop i organizacjami badawczymi powinny prowadzić do szybszego wdrożenia tej przełomowej technologii. Spodziewamy się, znaczących efektów tej synergii” – skomentował Przemysław Pączek, współzałożyciel i dyrektor generalny Hyper Poland.
Źródło: Hyper Poland, inf. własna. Foto/rendery: Hyper Poland, TransPod, Hardt i Zeleros
Komentarze
11Dziekuję, dobranoc.
Czy ktoś w ogóle kalkulował ile to może kosztować, bo jak dla mnie jest to po prostu nieopłacalne ...
Moim zdaniem, przyszłość transportu, to zasiłki socjalne, drony pasażerskie i autonomiczne samochody.