Tesli rośnie konkurencja - Hyundai pokazał rywala dla Modelu X
Hyundai Kona Electric to SUV z napędem elektrycznym, który pozwalać ma na przejechanie ponad 450 kilometrów między ładowaniami i to w bardzo komfortowych warunkach. Auto zmierza na rynek europejski.
Jeszcze do niedawna słowo „Tesla” było dla wielu synonimem samochodu elektrycznego. Na tym polu coraz prężniej funkcjonują jednak inni producenci. Wśród nich jest Hyundai, który zaprezentował właśnie swoją odpowiedź na Model X.
Południowokoreański producent kazał trochę czekać na swoje poważne wejście na rynek e-samochodów, ale warto było uzbroić się w cierpliwość. Zaprezentowany Hyundai Kona Electric może być bowiem rozsądną alternatywą dla „iksa” Tesli – to SUV o sportowej stylistyce, który ma zapewniać niezłe osiągi i komfort na dłuższych trasach.
W podstawowej wersji (133 KM) Kona Electric rozpędzi się do „setki” w 9,3 s, a pełny akumulator pozwoli przejechać 300 km. W lepszym wariancie zaś (201 KM) prędkość 100 km/h zostanie osiągnięta już po 7,6 s, a auto nie powinno stanąć przed 470. kilometrem (przynajmniej w optymalnych warunkach). Taka odległość stawia go na równi z Modelem X.
Kona Electric to także LED-owe oświetlenie, liczne technologie asystujące (mające poprawiać komfort i bezpieczeństwo kierowcy) oraz nowoczesne wnętrze z centralnym panelem dotykowym o przekątnej 7 cali i wyświetlaczem HUD.
Zła wiadomość jest taka, że nie znamy cen, dobra zaś – że Hyundai koncentruje się ostatnio głównie na rynku europejskim, więc bez cienia wątpliwości ten model trafi na drogi Starego Kontynentu. W najbliższym czasie powinniśmy zobaczyć sporo nowych modeli, które można by wrzucić do jednego, „zielonego” worka.
Hyundai Kona Electric, czyli koreańska odpowiedź na auto Tesla Model X – wideo
Źródło: Engadget, Autoblog, Hyundai
Komentarze
11To tak jak by porównać Hyundaia i30 1.4 z np Mercedesem a45. To kompakt i to kompakt. A jazda jak by zupełnie inna.
Wspólne to mają dwie rzeczy wygląd i rodzaj paliwa.
Przepraszam pomyłka tesla wygląda jak van, a to na zdjęciach to bardziej SUV.
Po pierwsze, to zupełnie inny segment! Kona jest malutkim SUV'em, gdzie z tyłu dorosły nie ma zbyt wygodnie, do tego bagażnik jest mały.
Natomiast Tesli X bliżej jest do minivana - może bardzo wygodnie pomieścić 5 osób (duża szerokość wnętrza) i ogrom bagażu, lub 7 osób z rozkładanym tylnym rzędem.
Tesla nawet w podstawowej wersji ma większy zasięg i przyspieszenie godne samochodów supersportowych.
Kona projektowany był od postaw jako auto spalinowe z opcją napędu elektrycznego, także ma to pewne ograniczenia, jak np. niepełna zabudowa przestrzeni pod maską, konieczność "upchnięcia" gdzieś akumulatorów.
Kona NIE jest konkurencją dla Tesli X. W żadnej kategorii. Również ceny, bo Tesla jest sporo droższa :)
ten Hyundai potrafi przejechać do 470km,
a Tesla ma zasięg 500km, a jak wiadomo zasięg liczony jest w tą i z powrotem, czyli jakieś 1000km.
Hyundai liczy tylko ilość przejechanych kilometrów.
Żadne porównanie do Tesli.
Ale samochód niczego sobie.
Na pewno będzie sporo tańszy od tesli i bardziej dostępny dla mas.