Intel pokazał swój topowy układ graficzny dla graczy - premiera Xe HPG coraz bliżej
Czekacie na karty graficzne Intel Xe HPG? My też! Mamy jednak dobre wieści z obozu „niebieskich” - prace nad nowymi układami idą pełną parą, co ostatnio potwierdził główny architekt odpowiedzialny za GPU.
Intel przygotowuje całą rodzinę układów graficznych z generacji Xe, ale nas najbardziej interesują gamingowe konstrukcje – architektura Xe HPG znajdzie zastosowanie w układach dla graczy, które będą konkurować z modelami AMD Radeon i Nvidia GeForce.
Intel chwali się układem graficznym DG2 (Xe HPG)
Raja Koduri ostatnio pochwalił się na swoim Twitterze zdjęciem układu graficznego z generacji Xe HPG. Główny architekt działu kart graficznych Intela zdradził, że ostatnie tygodnie były bardzo produktywne dla inżynierów z laboratorium w Folsom, gdzie trwają prace nad projektowaniem kart graficznych, ale potrzeba jeszcze włożyć dużo pracy w optymalizację gier i sterowników.
Układ został opisany jako DG2-512, co może wskazywać, że dysponuje on 512 jednostkami wykonawczymi. Potwierdzałoby to wcześniejsze przecieki na temat specyfikacji kart graficznych Intela.
Intel Xe HPG – specyfikacja kart graficznych
No właśnie, od pewnego czasu w sieci krążą nieoficjalne informacje na temat specyfikacji kart graficznych Intela z generacji Xe HPG.
Model | Jednostki wykonawcze (EU) | Procesory strumieniowe (SP) | Pamięć wideo | Współczynnik TGP |
Intel DG2-512 | 512 | 4096 | 8/16 GB GDDR6 256-bit | ~275 W |
Intel DG2-384 | 384 | 3072 | 6/12 GB GDDR6 192-bit | ? |
Intel DG2-256 | 256 | 2048 | 4/8 GB GDDR6 128-bit | ? |
Intel DG2-192 | 192 | 1536 | 4 GB GDDR6 128-bit | ? |
Intel DG2-128 | 128 | 1024 | 4 GB GDDR6 64-bit | ? |
Intel DG2-96 | 96 | 768 | 4 GB GDDR6 64-bit | ~120 W |
W planach producenta podobno jest sześć modeli, które będą się różnić konfiguracją układu graficznego oraz podsystemem pamięci wideo. Układ zaprezentowany przez Koduriego znajdzie się w topowej propozycji „niebieskich”.
Kiedy nastąpi premiera kart graficznych Intela? Co prawda producent jeszcze nie ujawnia tutaj żadnych szczegółów, ale niedawno Pete Brubaker, starszy inżynier ds. relacji z deweloperami gier, zapowiedział, że nowa generacja kart jest tuż za rogiem. Pozostaje więc cierpliwie czekać.
Źródło: Twitter @ Raja Koduri, WCCFTech
Komentarze
24Od dawna sterowniki przestaly byc sterownikami, a zaczely byc jakas przerosnieta biblioteka patchy dla gier. Moze lepiej przepisac API - DX, Vulcan itp od nowa w ten sposob, zeby przywrocic oryginalna role sterownikow, a na producentow gier scedowac sztuczki z wydajnoscia, inaczej bedzie wieczne rozrastanie "sterownikow" co kolejne nowe gry.
Przyda się konkurencja na rynku i dostępność, a jeśli chodzi o niebieskich, to myślę, że z dostępnością nie będzie problemów.