Podczas corocznej imprezy „Research at Intel” Justin Rattner, główny dyrektor ds. technologii w Intel, przedstawił ponad 35 innowacyjnych produktów badawczych, które pomogą ukształtować przyszłość technologii. Ponadto zapowiedział on otwarcie ośrodka Intel Science Technology Center (ISTC), wspólnego przedsięwzięcia Intela i kilku czołowych uniwersytetów.
Justin Rattner - główny dyrektor ds. technologii w Intel Corp.
Najnowszy ośrodek ISTC, który skupi się na bezpiecznym przetwarzaniu danych, powstanie na Uniwersytecie Kalifornii w Berkeley we współudziale z uniwersytetami Carnegie Mellon, Drexel, Duke oraz Uniwersytetu Illinois w Urbana-Champaign. Podobnie jak w przypadku pierwszego ośrodka ISTC, skupionego na wizualnym przetwarzaniu danych, nowy ośrodek poświęcony bezpieczeństwu będzie zachęcał do ściślejszej współpracy między uniwersyteckimi środowiskami opiniotwórczymi a Intelem.
Ośrodek ISTC na rzecz bezpiecznego przetwarzania danych w ciągu następnych pięciu lat skupi się na kilku dziedzinach, takich jak ochrona komputerów osobistych przed złośliwym oprogramowaniem, zabezpieczanie urządzeń mobilnych - pod względem ochrony danych użytkownika i bezpieczniejszego pobierania danych do urządzeń - oraz używanie aplikacji firm trzecich. Innym kluczowym obszarem, którym zajmą się badacze, jest ochrona danych osobistych rozproszonych w sieci.
Demonstracje podczas imprezy Research at Intel obejmowały takie dziedziny, jak wizualne przetwarzanie danych, zabezpieczenia i uwierzytelnianie, wrażenia użytkownika i technologie chmurowe. Są to rezultaty bieżącej współpracy Intela z partnerami branżowymi i akademickimi, np.:
- „Wykorzystanie potencjału rdzenia graficznego w procesorach Intel” do operacji kryptograficznych pokazuje, jak uzyskać szybsze i skuteczniejsze zabezpieczenia przy użyciu platform opartych na procesorze Intel Core drugiej generacji.
- „Uwierzytelnianie przyszłości” pokazuje, jak można uniknąć kradzieży tożsamości, używając zaufanego urządzenia klienckiego z zaawansowanymi technikami uwierzytelniania i wykrywania obecności użytkownika poprzez lokalne ustalanie tożsamości i potwierdzanie jej za pośrednictwem usług internetowych.
- „Magiczne lustro” prezentuje wirtualne zakupy z realistycznym awatarem kupującego noszącym modne ubrania. Demonstracja ta pokazuje trójwymiarowy awatar, który śledzi ruchy w czasie rzeczywistym i pozwala zmieniać rozmiary ciała za pomocą gestów.
- „Sterowalny dźwięk” pokazuje sferyczne głośniki, które zapewniają dobrą reprodukcję dźwięku oraz dynamiczne, sterowalne brzmienie analogicznie do akustycznych instrumentów muzycznych.
- „Automatyczna współpraca w klasie” pokazuje, jak uczniowie mogą automatycznie tworzyć współpracujące grupy z wykorzystaniem uczniowskich komputerów Intela. Technologia wykrywania zbliżeniowego znajduje komputer obok ucznia i pomaga automatycznie utworzyć grupę z innymi znajdującymi się w pobliżu uczniami. Jednym naciśnięciem przycisku uczniowie mogą założyć grupę, rozpocząć współpracę nad projektem, wspólnie wziąć udział w quizie lub współzawodniczyć ze sobą.
- „Bezprzewodowa technologia wykrywania energii” (Wireless Energy Sensing Technology, WEST) to łatwe w użyciu urządzenie, które wykorzystuje rozpoznawanie wzorców, aby ustalić, kiedy włączają się i wyłączają różne domowe urządzenia elektryczne. Za pomocą prostej aplikacji właściciele domów mogą badać różnorodne raporty, które pomagają im lepiej zarządzać zużyciem energii.
- Społeczność na rzecz „Badań nad aplikacjami wielordzeniowymi” pokazuje, jak ponad 80 instytucji z całego świata pracuje nad przyszłym oprogramowaniem, które wykorzystuje koncepcyjny, 48-rdzeniowy, jednochipowy „komputer chmurowy” Intel Labs. (single-chip Cloud Computer)
Opisywane powyżej „Magiczne lustro”
Ponadto, Intel opublikuje kod źródłowy trójwymiarowej technologii internetowej Distributed Scene Graph. Kod ten stanowi część bieżących prac nad symulatorem świata wirtualnego OpenSim i pozwoli deweloperom budować wirtualne obszary, w których użytkownicy będą mogli pracować lub bawić się w towarzystwie tysięcy, a nie - jak dziś - setek uczestników. Środowiska wirtualne mają wiele zastosowań, od rozrywki i edukacji do sieci społecznościowych. Intel pokazał, jak można wykorzystać tę technologię do stworzenia wieloosobowej „gry”, która szkoli służby pierwszej pomocy pod kątem różnych scenariuszy katastrof.
Intel Labs udostępni także badaczom i deweloperom - na zasadach open source - swój kod do raytracingu. Kod ma znaleźć zastosowanie w aplikacjach komercyjnych, takich jak projektowanie samochodów, kręcenie filmów i wizualizacja nowych projektów architektonicznych.
Więcej o firmie Intel:
- Intel przejmie rynek tabletów od ARM
- Intel zdradza plany odnośnie Atoma
- Intel sprzedał 100 milionów procesorów Atom
Źródło: Intel
Komentarze
9