Ciekawostki

Ray tracing w grach dzięki chmurze obliczeniowej

przeczytasz w 2 min.

Zastosowanie śledzenia promieni w czasie rzeczywistym pozwoli uzyskać fotorealistyczne efekty nawet na urządzeniach mobilnych. Odpowiednią moc obliczeniową zapewnią intelowskie serwery działające w chmurze.

Badacze z Intel Labs pokazali wersję demo gry (Wolfenstein: Ray Traced), która do renderingu obrazu wykorzystywała ray tracing (śledzenie promieni). Po stronie serwera demonstracja używała zbioru maszyn opartych na nowej platformie tworzenia oprogramowania „Knight’s Ferry”, bazującej na architekturze wielu zintegrowanych rdzeni (Intel MIC), opracowywanej przez Intela z myślą o wysokowydajnym przetwarzaniu danych.

 Warto przeczytać:
 

Cztery serwery Knight’s Ferry reprezentowały przyszłą „chmurę” zasobów obliczeniowych, która wysyła obrazy do urządzenia mobilnego. Podczas prezentacji serwery renderowały obraz i dostarczały go strumieniowo do uproszczonego urządzenia klienckiego (małego laptopa), na którym użytkownik może grać.

Projekt umożliwi tworzenie fotorealistycznych, interaktywnych aplikacji 3D, takich jak gry, poprzez opracowanie działających w czasie rzeczywistym silników ray tracingu dla platform Intela.

Ray tracing w czasie rzeczywistym jest realizowany równolegle na wielordzeniowym sprzęcie. Jest to sposób renderowania grafiki, który wykorzystuje prawa fizyki, rządzące rozchodzeniem się promieni świetlnych, do rysowania scen zawierających bardzo realistyczne cienie, odbicia i inne efekty świetlne. Ray tracing był używany do tworzenia statycznych obrazów i hollywoodzkich filmów, w których poszczególne klatki są przygotowywane zawczasu, ale dopiero od niedawna można przetwarzać obrazy wystarczająco szybko, żeby wykorzystać tę technologię w grach. Druga technologia to Knight’s Ferry, nowa platforma z wieloma zintegrowanymi rdzeniami (Many Integrated Core, MIC).

Oto dwa przykłady obrazujące wykorzystanie ray tracing'u w grze Wolfenstein: Ray Traced:

Dzięki nowej technologii załamania światła i odbicia w szklanych przedmiotach są niezwykle realistyczne. Widać to chociażby na żarówkach, klejnotach czy 'podstawkach' wykonanych ze szkła.

Tutaj z kolei na ścianie widać 12 ekranów pokazujących różne lokacje na poziomie. Może to zostać wykorzystane przez graczy, aby uzyskać taktyczną przewagę w grach.

Więcej przykładów dostępnych na stronie wolfrt.de.

Źródło: Intel, wolfrt.de

Polecamy artykuły:
Proste Eyefinity - Sapphire Radeon HD 5770 Flex Twoja pamięć podręczna - test 15 pendrive'ówInternetowi terroryści

Komentarze

20
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Połączyć to z OnLive... i wreszcie koniec sprzętowego wyścigu na graficzne potwory. Pomysł rewelacyjny.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      WoW. A cieni brak :)
      • avatar
        XeonX
        0
        Wszystko ładnie i pięknie tylko co z opóźnieniem Klient-Serwer? W strzelance każda milisekunda jest na wagę złota :)
        • avatar
          slawek1987
          0
          Bez urazy, ale to jest chyba najbrzydszy ray tracing jaki widziałem.
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            a grafa i tak spada na samo dno "doliny niesamowitości", pytanie czy jeszcze w tej dekadzie będziemy się od tego dna odbijać
            • avatar
              pomidor
              0
              Nic z tego nie będzie. Są to popłuczyny po Larrabee, bo on miał być rewolucyjny w RT. Już dziesiątki i setki naukowców głowiły się nad tym jak przyśpieszyć RT, aby był realtime i nie wyglądał żałośnie, ale nikomu to się nie udało.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Mysle, ze Intel pomalu przygotowuje sie do zaistnienia na rynku dedykowanych kart graficznych.
                • avatar
                  germo
                  0
                  Rozumiem, że Ray Tracing pozwala na znacznie dokładniejsze oddanie szczegółów sceny i bardziej realistyczne oświetlenie... ale tym demem Intel naprawdę się nie popisał. Przecież to wszystko wygląda beznadziejnie! Te wszystkie efekty można uzyskać na GPU stosując sztuczki upraszczające renderowanie i przy tym zachować lepszą jakość i więcej fps. Demo Ray Tracingu od nVidia było 100 razy lepsze niż ten szajs.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Powiem tylko tyle, że wygląda to beznadziejnie. :D
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      W końcu wojna konsole vs PC będzie rostrzygnięta :D
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Wygląda na to, że z dużej chmury mały deszcz ;)
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          kiedys to znajdzie zastosowanie, ale jeszcze nie teraz.
                          Oni wiedzą, że to kiepsko wygląda....to tylko kwestia lat.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            cyt."Po stronie serwera demonstracja używała zbioru maszyn opartych na nowej platformie tworzenia oprogramowania „Knight’s Ferry”, bazującej na architekturze wielu zintegrowanych rdzeni (Intel MIC), opracowywanej przez Intela z myślą o wysokowydajnym przetwarzaniu danych."

                            Ciekawe ile będzie kosztowało wynajęcie godzinki grania na tych "zbiorach maszyn"? Ile to na raz obsłuży graczy? To ma raczej służyć do jakichś prezentacji czy pokazów.
                            nVidia nigdy na to nie pozwoli, za nim to wejdzie w żydzie zawsze będą krok do przodu.

                            Witaj!

                            Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                            Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                            Połącz konto już teraz.

                            Zaloguj przez 1Login