Firma Zenith prognozuje, że w przyszłym roku wreszcie stanie się to, co nieuniknione – ludzie będą spędzać więcej czasu w Internecie niż na oglądaniu telewizji. Początkowo różnica może być nieduża, ale …tylko początkowo.
Telewizja to ograniczająca ramówka, mnóstwo reklam przerywających programy i bardzo wąski wybór dostawców treści. Internet jest dokładnie na drugim końcu, ale też w przeciwieństwie do TV wymaga od użytkowników przynajmniej odrobiny zaangażowania. Nie dziwi więc, że zmienia się układ sił (choć może zaskakiwać, że tak szybko).
Internet popularniejszy od telewizji
Analityczna firma Zenith wzięła pod uwagę aktualne statystyki i wyszło jej, że w 2019 roku ludzie na świecie spędzą więcej czasu przebywając w sieci niż oglądając telewizję i będzie to pierwsza taka sytuacja w historii.
Początkowo różnica nie będzie duża – każdego dnia spędzimy średnio nieco mniej niż 170 i pół minuty na oglądaniu TV oraz nieco ponad 170 i pół minuty na oglądaniu filmów na YouTubie, czytaniu newsów na Benchmarku, komentowaniu zdjęć na Facebooku, robieniu zakupów na Allegro i innych czynnościach, którym oddajemy się w Internecie.
Z czasem jednak Internet ma coraz poważniej wygrywać z telewizją, która w dzisiejszych czasach nie ma zbyt wiele do zaoferowania widzom.
Przyczyny i skutki
Warto być jednak świadomym tego, że (według wyliczeń firmy Zenith) zmiana układu sił będzie spowodowana nie tyle masowym odchodzeniem od telewizji, co gwałtownym wzrostem zainteresowania Internetem. Przed telewizorami spędzamy niewiele mniej czasu niż rok wcześniej, ale dużo więcej minut poświęcamy przebywaniu w sieci.
Przyczyny to przede wszystkim: coraz tańszy dostęp do Internetu oraz bezproblemowa możliwość korzystania z niego w niemal każdym miejscu na świecie, dzięki popularyzacji smartfonów.
Zenith szacuje, że to właśnie sektor mobilny będzie odpowiedzialny za większość wzrostu popularności Internetu i ponad jedną czwartą wzrostu czasu spędzanego na oddawaniu się medialnej rozrywce (do której wliczają się także wizyty w kinach, słuchanie radia, jak również czytanie magazynów i czasopism). Z 479 minut dziennie w tym roku wzrosnąć ma on do ponad 486 minut w 2019.
Wyzwanie dla reklamodawców
Wzrost popularności Internetu sprawił, że to właśnie w nim najbardziej opłaca się dziś reklamować. Po raz pierwszy wydatki na działania marketingowe w sieci były wyższe od tych w TV na przełomie lat 2016/2017.
Firma Zenith twierdzi, że w tym roku w skali globalnej na reklamy w Internecie przeznaczy się o 40 miliardów dolarów więcej niż na te w telewizji. To też będzie oznaczało, że sieć będzie odpowiedzialna za 40 proc. całego rynku reklamowego. Najważniejsze są materiały promocyjne w wyszukiwarkach, następnie te w mediach społecznościowych i wreszcie na najniższym stopniu podium: reklamy wideo.
Wyraźnie widać, że reklamy w Internecie odgrywają dziś kluczową rolę i przedsiębiorcy powinni być tego świadomi. Nawet pomimo tego, że mniej więcej co druga reklama w sieci jest blokowana.
Źródło: Recode, Zenith. Foto: andremergulhaum/Pixabay (CC0) (1), Afta Putta Gunawan/Pexels (CC0) (2)
Komentarze
11powód jest prosty oglądam to co ja chce :-)
Oni przechodza z nimi do extremum. Nie dość, że reklamy potrafią trwać ponad godzinę czasu całego trwania filmu, powtarzać te same reklamy podczas jednego bloku reklamowego, to jeszcze potrafią ci walnąć reklamy 5 minut przed zakończeniem >.>