Firma Valve Corporation wydała długo zapowiadanego klienta Steam dla systemów z rodziny Mac OS X. Przy okazji jego premiery firma potwierdziła, że planuje wydać klienta dla systemów Linuksowych.
Korporacja Valve oprócz wspomnianego już natywnego klienta dla systemów Linux wyda również silnik gier 3D Source Engine. Ta zapowiedź z pewnością ucieszy wszystkich użytkowników "pingwinka" gdyż do tej pory nie mogli oni liczyć na prawie niczyje wsparcie w grach. Co prawda co chwila widujemy kolejne Open Sourcowe projekty gier, czy też klony popularnych Windowsowych produkcji, jednak większość swoim poziomem i jakością zdecydowanie odstaje. Gdyby jednak gry były tworzone za pomocą interfejsu programowania Open GL, a nie DirectX, ich uruchamianie na dystrybucjach systemu Linux było by bardziej sprawne. Jednak producenci pozostają tym niewzruszeni, a społeczność linuksowa musi się zadowolić uruchamianiem gier i aplikacji za pomocą narzędzi tj. Wine, PlayOnLinux, Cedega, CrossOver itp.
Gest korporacji Valve zakładający udostępnianie swoich dwóch najważniejszych produktów dla Linuksa może oznaczać tylko jedno, gry które będą dystrybuowane za pomocą platformy Steam lub zostaną napisane za pośrednictwem silnika Source będą dostępne i obsługiwane na wszystkich trzech platformach Windows, Mac oraz Linux. Pierwszą multi-platformową produkcją ma być m.in. gra Postal III.
Dla przypomnienia (tym którzy zapomnieli, albo nie znają) Steam to platforma cyfrowej dystrybucji gier wykorzystująca przy tym własny system zabezpieczeń DRM. Platforma umożliwia automatyczne aktualizacje oraz oferuje tryb rozgrywki wieloosobowej (multiplayer). Steam może się pochwalić kontrolą niemalże 70% rynku gier online, posiadaniem blisko 25 milionów aktywnych graczy oraz przede wszystkim udostępnianiem obecnie ponad 1100 różnych gamingowych produkcji.
Źródło: Phoronix OSnews
Komentarze
12Raczej gry, które będą dystrybuowane za pomocą platformy Steam i zostaną przystosowane na 3 platformy. To, że gra jest dystrybuowana przez Steam nie oznacza, że automatycznie będzie działać na 3 platformach.
OpenGL, nie OpenCL.
"Firma Valve Corporation wydała długo zapowiadanego klienta Steam dla systemów z rodziny Mac OS X. Przy okazji jego premiery firma potwierdziła, że planuje wydać klienta dla systemów Linuksowych."
Co w sumie nie powinno dziwić, skoro MacOS to system UNIXowy i oba korzystają z OpenGL.