Jest w stanie pomieścić ponad 900 pasażerów, zapewnić im komfortowy przejazd i, jak widać, zawieźć ich do celu niemal w mgnieniu oka.
Od wielu już lat w Japonii rozwijana jest kolej w technologii maglev (magnetic levitation – „lewitacja magnetyczna”). Grupa Koleje Japońskie (JR) właśnie pochwaliła się swoimi najnowszymi osiągnięciami – jej pociąg MLX1 pobił swój własny zresztą rekord prędkości. Wraz z załogą mknął w okolicach góry Fudżi z prędkością 603 km/h.
MLX1 lewituje 10 cm nad torami dzięki elektromagnesom. Jest w stanie pomieścić ponad 900 pasażerów, zapewnić im komfortowy przejazd i, jak widać, zawieźć ich do celu niemal w mgnieniu oka. Inżynierowie osiągnęli swój rekord między innymi dzięki aerodynamicznej konstrukcji (zwróćcie uwagę na „nos” pociągu).
Rekord został osiągnięty na 42-kilometrowym odcinku testowym. Sam pociąg jest zresztą tylko prototypem. Grupa Japońskie Koleje chce MLX1 jeszcze mocniej rozwinąć. Dlatego też na start tych superszybkich kolei Japończycy będą musieli najprawdopodobniej poczekać aż do 2027 roku. Tymczasem poniżej możecie zobaczyć wideo z ustanawiania rekordu:
Źródło: RT, SlashGear
Komentarze
42Takie to popularne wśród nastolatków
U nas kolejrze szczycą się jak pociąg jedzie 100km/h. W XXI wieku wszystkie polskie miasta wojewódzkie powinny być połączone siecią kolejową o prędkości średniej około 160-200km/h tymczasem jest tak jak napisałem powyżej. 30-50km/h i średni czas przejazdu 100km to 2h.