Pijesz dużo Coca-Coli przy komputerze - teraz będziesz robić to ekologiczniej
Zamiast plastikowej zgrzewki, papierowy uchwyt typu czteropak, sześciopak lub ośmiopak. To sposób Coca-Cola na choć trochę bardziej ekologiczną rzeczywistość w przypadku napojów bezalkoholowych w puszkach.
Folia i plastiki używane do pakowania produktów żywnościowych może nie odbijają się nam czkawką bezpośrednio. W dłuższej perspektywie jednak zapłacimy wszyscy za nieprzetworzone i składowane w naturze opakowania. A w zasadzie już płacimy choć próbujemy wyprzeć się świadomości zmian w środowisku naturalnym, które są wynikiem rabunkowej gospodarki. Poza tym w przypadku opakowań z napojami, plastikowe zgrzewki są po prostu bardzo niewygodne w rozpakowywaniu. Może i wygodne w transporcie, ale dopóki się nie rozerwą.
Oszczędzać środowisko możemy korzystając z różnych zaawansowanych technologicznie sprzętów, licząc na eko-pomysły takich umysłów jak Bill Gates, drukując z wykorzystaniem technologii tanich i bardzo pojemnych zasobników z atramentem, ale też sięgając po kolejną puszke Coca-Coli w przerwie rozgrywki w jedną z najlepszych polskich gier.
Papierowy wielopak KeelClip - sposób na bezalkoholowy „Świat bez odpadów”
Z eko-powodów, a także jako wsparcie globalnej akcji Coca-Cola „Świat bez odpadów”, firma produkująca jeden z najpopularniejszych napojów na świecie, zdecydowała się wprowadzić papierowe wielopaki. Są one wykonane w technologii KeelClip (określającej sposób umieszczania pojemników z napojami w zbiorczym opakowaniu), która opracowana została we współpracy z firmą Graphic Packaging International. Coca-Cola to pierwszy producent napojów bezalkoholowych, który wdroży to rozwiązanie, znane być może miłośnikom trochę bardziej „wyskokowych” trunków.
Do końca 2021 roku w myśl tej akcji, Coca-Cola HBC przestanie używać folii termokurczliwej (stąd nazwa zgrzewka na opakowanie z napojami) do wszystkich opakowań zbiorczych puszek na terenie Unii Europejskiej. A ponieważ Coca-Cola to nie tylko orzeźwiający brązowy napój, ale też wiele innych produktów, plastiku będzie mniej i w sklepach i na naszych biurkach.
Polska i Irlandia jako pierwsze sprawdzą nowe opakowania Coca-Cola
W awangardzie działań proekologicznych koncernu Coca-Cola znalazła się Irlandia i Polska. Potem nowe opakowania pojawią się w Austrii, Włoszech, Szwajcarii i Rumunii. Wprowadzenie opakowań KeelClip pozwoli zaoszczędzić rocznie do 2 tysięcy ton plastiku i zmniejszyć emisję CO2 o 3 tysiące ton.
Działania Coca-Coli to nie tylko zmiana opakowań na puszki, ale dążenie do usunięcia wszystkich trudnych w recyclingu tworzyw sztucznych z produkowego portfolio. Zużycie pierwotnego plastiku ma spaść o 11 tysięcy ton w krajach w których Coca-Cola jest oficjalnie obecna. Ułatwi to też pracę takich firm jak Polowat, które specjalizują się w recyclingu tworzywa PET, z którego wykonywana jest większość butelek na napoje.
Papierowe wielopaki nie tylko do puszek
Opakowania typu KeelClip nie muszą być stosowane wyłącznie do transportu puszek. Sprawdzą się też w wielopakach z napojami w innego typu opakowaniach. Ważne, że firma działa w sposób, który zachęca i innych do podobnego oszczędzania natury.
Ekologia - temat drażliwy i dyskusyjny
Ekologia to temat, który wywołuje wiele emocji. Bo często uważa się, że działania na korzyść naszego środowiska powinny być podejmowane jedynie w sposób globalny, kompleksowo, a nie tylko wybiórczo i stopniowo. Wiele osób przekonanych jest, że drobne zmiany niewiele pomogą, a jeśli jeszcze wprowadzający je podmiot nie wyzbywa się wszystkich negatywnych działań, nie mają sensu.
To jednak błędne rozumowanie. Nawet drobne zmiany przyczynią się do poprawy stanu naszego środowiska. Owszem można polemizować, że tutaj wykonujemy krok w przód, a gdzie indziej dwa kroki w tył. Ale sumarycznie to tylko jeden krok w tył, a nie dwa, gdyby zaniechać wszelkich proekologicznych działań. Trzeba oczywiście je koordynować, tak by nie tracić niepotrzebnie potencjału praktycznych rozwiązań eko, a do tego chyba trudniej się zmobilizować niż do samej redukcji zbędnych i szkodliwych odpadów.
Źródło: Coca-Cola, inf. własna
Warto zobaczyć również:
- Eko-rewolucja w przemyśle za pieniądze Billa Gatesa
- Sprzęt dla chcących oszczędzać środowisko
- Bądź eko - to się opłaca
Komentarze
20Well done, Coca Cola, przynajmniej z marketingowego punktu widzenia! :D
kompletnym kuriozum są butelki szklane bezzwrotne, to powinno być obkładane dodatkowym podatkiem. za to obrót samymi wielorazowymi opakowaniami szklanymi używanymi (nie nowymi) powinien być co najmniej zwolniony z VAT. dopiero wtedy będzie ekologia.
ja jestem przerażony jak wyrzucam śmieci (teraz wszyscy musimy je sortować), że ok. 3/4 z nich to jest plastik, 1/4 to jest papier (i to jest naciągane), i cała reszta. niestety nie ma możliwości zakupu produktów (głównie spożywczych) w opakowaniach innych niż plastik, i właśnie od tego trzeba zacząć. opłaty od foliowych toreb to jest kropla w morzu.
- NIE KUPUJĘ WCALE.