LG Electronics wyjawiło w niedzielę, że w przyszłym miesiącu wprowadzi na rynek 15-calowy telewizor OLED (Organiczna Dioda Elektroluminescencyjna). Będzie to jak dotąd największy telewizor OLED, który trafi do zwykłych konsumentów.
Nowości LG mają wykorzystywać technologię Active-Matrix Organic Light-Emitting Diode (AM-OLED). Ekrany mają zaoferować lepszą jakość obrazu i mniejsze zużycie energii elektrycznej niż panele ciekłokrystaliczne (LCD). Będą też cieńsze od konkurentów, ponieważ w przeciwieństwie do LCD nie potrzebują tylnego podświetlania.
Wysoka cena telewizorów OLED nie sprawi jednak, że szybko trafią do masowej produkcji i rynek nadal będzie zdominowany przez znacznie tańsze panele LCD. Reuters słusznie zauważa, że ekrany OLED robią furorę w telefonach komórkowych, ale koszty stosowania tej technologii w telewizorach i monitorach komputerów są ciągle wygórowane.
Warto wspomnieć, że w 2007 r. Sony wprowadziło na rynek 11-calowe telewizory OLED, które wciąż nie doczekały się nowszych modeli.
40 cali i OLED?
LG, drugi na świecie (co do wielkości) producent telewizorów, podał w oficjalnym oświadczeniu, że na tegorocznych targach IFA 2009 zaprezentuje 15-calowe telewizory AM-OLED. Przypominamy, że targi odbywają się we wrześniu w Berlinie.
Od listopada telewizory będzie można kupować w Korei. Za granicą pojawią się dopiero w przyszłym roku. Według danych dostarczonych przez LG, rynek telewizorów OLED osiągnie 2,33 mln sztuk w 2013 r., a w 2011 zaledwie 320 tys. Są to jednak dane szacunkowe, opracowane przez firmę analityką DisplaySearch.
- W niezbyt odległej przyszłości planujemy wprowadzić na rynek 40-calowe telewizory OLED - mówi jeden z szefów LG, który nie chciał ujawniać swojej tożsamości.
Jak widać, telewizory LCD i plazmy jeszcze przez kilka lat będą wiodły prym, mimo że OLED oferuje lepszą jakość i mniejsze zapotrzebowanie na prąd. Cena to argument nie do przebicia.
Źródło: Reuters.com, Inf. własna
Komentarze
15analityczną?