Będą robić akumulatory do aut elektrycznych pod Wrocławiem [AKT.]
Firma LG Chem planuje uruchomienie dużej fabryki akumulatorów w Biskupicach Podgórnych już w 2018 roku.
Aktualizacja [01.09.2017]: Miało być „kilkaset milionów euro” i będzie. Jak informuje KoreaHerald, LG Chem zainwestuje 1,37 miliarda złotych (a właściwie: 436 mld wonów) w fabrykę akumulatorów w Biskupicach Podgórnych, niedaleko Wrocławia.
Dzięki temu w 2020 roku LG Chem chce sprzedać akumulatory do samochodów elektrycznych o wartości 6,4 miliarda dolarów. Oprócz fabryki w Polsce, będą one produkowane także w trzech innych: w Ochang (Korea Południowa), Michigan (USA) i Nankinie (Chiny).
News [05.10.2016]: Samochody elektryczne powoli wyjeżdżają na drogi i nic nie wskazuje na to, by cokolwiek miało je zatrzymać. Wręcz przeciwnie – coraz większa liczba producentów stawia właśnie na takie napędy. W związku z tym potrzebują oni dostawców akumulatorów (i to coraz większych ilości z roku na rok). Jednym z nich jest LG Chem, który już niedługo postawi swoją fabrykę niedaleko Wrocławia.
Podczas gdy obecny lider sektora samochodów elektrycznych, Tesla Motors, wybudował sobie własną fabrykę, większość firm nawiązuje jednak współpracę z zewnętrznymi dostawcami. Prym wiodą azjatyccy giganci – Panasonic, Samsung SDI oraz LG Chem. Akumulatory tego ostatniego znajdują się między innymi w samochodach Volvo, Renault, Audi, Hyundai, Chevrolet, Ford i (niedługo) Volkswagen. Komponenty te pojadą wkrótce do tych producentów prosto z polskiej fabryki.
Jak informuje Radio Wrocław, fabryka LG Chem zostanie ulokowana na terenie Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a konkretnie w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem. Będzie to jeden z największych obiektów tej firmy – liczba pracowników sięgnie 700, a roczna wydajność szacowana jest na prawie 230 tysięcy akumulatorów. Cały projekt pochłonie „kilkaset milionów euro”, a start działalności planowany jest na rok 2018.
Jeżeli fabryka będzie dobrze prosperować, a branża motoryzacyjna będzie rozwijać się zgodnie z założeniami, to bardzo możliwe, że będzie systematycznie rozbudowywana. Sami przedstawiciele firmy LG Chem mówią bowiem o projekcie jako o pierwszym etapie inwestycji. To także dobra wiadomość dla mieszkańców Dolnego Śląska – potrzebni będą bowiem pracownicy linii montażowej, ale też eksperci i inżynierowie z branż motoryzacyjnej i chemicznej.
Źródło: Radio Wrocław, LG Chem, Inside Evs, Green Car Reports
Komentarze
22WOW to ile pod Wrocławiem jest aut o nap. elektrycznym, że trzeba im budować całą fabrykę?
To był żart. Tytuł powinien brzmieć coś w tym stylu
"Pod Wrocławiem będą produkować akumulatory do aut o napędzie elektrycznym".
I druga uwaga, piszemy auta o napędzie elektrycznym, a nie auta elektryczne, no chyba że krzesło elektryczne do wykonywania kary śmierci zastąpimy autem elektrycznym, to wtedy byłoby poprawnie.
Do poprawy, chyba że wróciliśmy do czasów komuny i roczną wydajność można wyrobić w miesiąc ;)
A i w dzisiejszym zautomatyzowanym świecie fabryk te 700 zatrudnionych (włącznie ze sprzątaczkami) wydaje mi się całkiem sporą liczbą... I po co tam inżynierowie? Czyżby były tam też planowane laboratoria, żeby pracować nad pojemniejszymi akumulatorami?
No i czy nikt ludziom w LG nie powiedział, że PiS chce nas wyprowadzić z UE? :>
Cóż, tak rola kolonii.
Gdzie dokładnie pod Wrocławiem są samochody elektryczne do których trzeba robić akumulatory?