Samochody elektryczne

Auta elektryczne czasami są nudne. Ale Lotus Theory 1 nie jest. To 100%  supercar

przeczytasz w 1 min.

Z czym kojarzy Ci się samochód elektryczny? Jeśli myślisz o 1000-konnej wyścigówce z piorunującym przyspieszeniem - taki właśnie jest Lotus Theory 1.

Co jakiś czas dowiadujemy się o projekcie kolejnego samochodu elektrycznego. Niektóre są dość nudne, wtedy zaletami zwykle są atrakcyjna cena, czy przestronne wnętrze. Czasami jednak mamy do czynienia z naprawdę szybkimi, a do tego pięknymi i dopracowanymi pojazdami. Taki właśnie jest Lotus Theory 1 - inżynieryjne cudo z 1000-konnym silnikiem.

Lotus Theory 1 - prawdziwy supercar z elektrycznym silnikiem

Podczas projektowania Lotusa Theory 1, inżynierowie marki skupili się na trzech aspektach:

  • cyfrowym - inteligentne prowadzenie
  • analogowym - doskonałe dopracowanie podzespołów
  • naturalnym - aerodynamiczny, piękny design

Lotus Theory 1

Linia samochodu jest wyjątkowo smukła, a projekt możemy uznać za całkiem agresywny (w szczególności przód auta). Lotus Theory 1 został przy tym wykonany z ekologicznych, lekkich materiałów. Inżynierowie wykorzystali w nim aluminium, włókno węglowe z recyklingu, a także celulozowe włókno szklane.

Nowy elektryczny Lotus

Świetne osiągi Lotusa Theory 1

Elektryczny silnik ma tu moc aż 1000 KM. Moc przenoszona jest na drogę przez wszystkie koła (napęd 4WD). Pierwszą setkę możemy osiągnąć już w 2,5 s. Auto maksymalnie może się rozpędzić do 332 km/h, a zasięg to nieco ponad 400 km. Bateria Lotusa Theory 1 ma pojemność 70 kWh. To kolejny tak szybki samochód elektryczny.

Sportowy Lotus Theory 1

Wnętrze Lotusa Theory 1 jest trzymiejscowe. Kierowca ma do dyspozycji cyfrowe zegary, a także wyświetlacz HUD. W zagłówkach foteli wykonanych w technologii druku 3D znajduje się natomiast system audio renomowanej marki KEF.

Wrażenie robią wymiary samochodu. Lotus Theory 1 jest szeroki na 2 m, długość to 4,49 m, a wysokość to zaledwie 1,14 m. W pracach nad tym wyjątkowym pojazdem pomagały takie marki, jak Pirelli (ogumienie), czy AP Racing (hamulce).

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    aaadi
    3
    "został przy tym wykonany z (...), lekkich materiałów" - co z tego, skoro musi wozić ciężką baterię. Tyle dobrego, że na pewno ją utkali gdzieś nisko - ale swoje przecież waży.
    • avatar
      Kenjiro
      2
      Lotus to była kiedyś marka, aż się łezka w oku kręci i przypomina grę Lotus II z Amigi z jego genialną muzyką z czołówki: https://www.youtube.com/watch?v=P48MYYflZEg
      • avatar
        Marek1981
        0
        Co taki samochód wnosi po za przyspieszeniem? nic, zero emocji. Jak jadę i słyszę z oddali ryk silnika lambo czy ferrari daje mi to bodziec do szukania co się dzieje. To samo w sumie jest starymi autami sportowymi, obok sąsiad ma mustanga, inny dodga i jak odpalają to aż miło się robi.
        • avatar
          oreonoreon
          -2
          Przyszedłem żeby poczytać komentarze farmy trolli - czyżby zaspali?
          • avatar
            Karaimi
            0
            Warto dodać, że lwią część akcji Lotusa posiadają chiniole i to akurat stety/niestety na plus, bo umieją w elektryki.
            • avatar
              igor2010
              0
              No trzeba przyznać że wygląda petarda gdyby jeszcze miał mocniejsza baterie która starczała by na dłużej ale zawsze coś kosztem czegoś:)

              Witaj!

              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

              Połącz konto już teraz.

              Zaloguj przez 1Login