Od premiery pierwszej gry - Battlefield 4 - wykorzystującej Mantle minęło pół roku, a nowa technologia zdobywa coraz większe zainteresowanie.
Na początku roku zadebiutowało Mantle i od tego momentu rośnie ono w siłę. Niebawem pojawią się kolejne tytuły z jego obsługą, a nową technologią jest również zainteresowany Intel.
Mantle API to niskopoziomowy interfejs programowania, który pozwala lepiej wykorzystać potencjał kart graficznych bazujących na architekturze GCN – zwłaszcza, gdy mamy do czynienia ze słabszym procesorem i powstaje tak zwane wąskie gardło, wynikające z narzutu API lub nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki.
Warto jednak zauważyć, że nowa technologia nie jest konkurencją dla DirectX 12. Kształt jednego i drugiego API jeszcze nie został ostatecznie ustalony, a w przypadku rozwiązania Microsoft'u znamy tak naprawdę tylko ogólne założenia. Przygotowanie gry pod Mantle i tak pozwala skrócić drogę do przygotowania gry pod DirectX 12.
Portowanie gier z różnych platform - przejście z Mantle na DirectX 12 należy do łatwiejszych
Richard Huddy, a więc osoba ściśle związana z działem gier w AMD, ujawnił kilka ciekawych informacji dotyczących Mantle API. Podobno jego implementacją jest zainteresowany sam Intel, lecz szczegóły na ten temat jeszcze nie są znane – na razie ma być to jednak swego rodzaju eksperyment.
Na koniec warto jeszcze dodać, że Electronic Arts zapowiedział implementację API w trzech nadchodzących grach - Battlefield Hardline, Dragon Age: Inquisition oraz Plants vs. Zombies: Garden Warfare. Pierwsze dwie pojawią się w październiku, a trzecią już można grać - czekamy tylko na odpowiednią aktualizację.
„Obecnie ponad 50 aktywnych developerów pracuje nad wsparciem dla Mantle API. Jesteśmy podekscytowani, widząc, jak szybko wizja naszego zespołu doszła do masy krytycznej”, powiedział Ritche Corpus, director of ISV gaming and alliances w AMD. „Rozpoczęliśmy Mantle API z grą Battlefield 4 od EA, a rozszerzenie jego obsługi o kolejne tytuły jest dla nas bardzo ekscytujące”.
Źródło: PCWord, TechPowerUp, AMD
Komentarze
461024x768 low 15-28fps (wysoki priorytet )Dx
1024x768 low 17-31fps (wysoki priorytet )Mantle
Athlon 5350 2050MHz 8GB 1600MHz 9-9-9-27 Radeon HD8400 600MHz
Stery 14.6 Win 7
aż oczy bolą , przecież gdyby nie AMD i ich atak na karty graficzne nvidii to mielibysmysytuacje jak procesory amd i intela gdzie intel odskoczył i teraz ceny ich procesorów są naprawde duże ! czekam na zejście na niższy proces technologiczny :) AMD już wygrywa wyścig w karta graficznych ich 295x2 jest lepszy ponoć od titana Z a przy tym 2 razy tańszy :)
W kwestii procesorów widzę, że kompletnie odpuścili, biorąc pod uwagę brak produktów mogących realnie konkurować z Intelem.
Im the one and only!!!