Mercedes chwali się imponującym zasięgiem elektrycznego EQXX
Ponad 1200 km zasięgu na jednym ładowaniu - i to bez szczególnego oszczędzania baterii. Tę barierę przekroczył właśnie elektryczny Mercedes-Benz Vision EQXX, który bez ładowania dotarł z Niemiec aż do Wielkiej Brytanii.
Mercedes Vision EQXX wyznacza drogę rozwoju elektromobilności
Premiera elektrycznego Vision EQXX miała miejsce na początku tego roku. Producent chwalił się wówczas szokującymi osiągami, aerodynamiczną stylistyką i generalnie - pokazał, że rynek samochodów elektrycznych jest dla Merdecesa wyjątkowo istotny.
Jeszcze w kwietniu Vision EQXX wykonał testową trasę z okolic Stuttgartu, poprzez Szwajcarię i Włochy aż do Francji. Wówczas samochód przejechał na jednym ładowaniu niespełna 1000 km. To wynik jak najbardziej imponujący, jednak wykonany w dość sprzyjających akumulatorom samochodu elektrycznego warunkach. Mercedes od kwietnia stale pracował nad wydajnością Vision EQXX, żeby w końcu pochwalić się kolejnym rekordem - pokonaniu 1200 km bez przerwy na ładowanie.
Dokładnie 1202 km zasięgu - i to bez ładowania. Taki wynik elektryka jest naprawdę imponujący
Elektryk z zasięgiem 1200 km to naprawdę świetne osiągnięcie
Wiemy doskonale, jak często wyglądają deklaracje producentów elektryków dotyczące „realnego” zasięgu na jednym ładowaniu. Wszystkie te wartości wyglądają dobrze „na papierze”, natomiast podczas codziennego użytkowania, przy włączonym radiu, klimatyzacji i ładowaniu smartfona - okazuje się, że pozostały zasięg na wyświetlaczu topnieje w mgnieniu oka i nijak ma się do tego, co obiecywał producent.
Mercedes Vision EQXX po dotarciu na Silverstone miał jeszcze zapas baterii, aby zrobić kilka kółek na torze - i to z prędkością autostradową
W przypadku Vision EQXX pokonanie 1200 km rzekomo nie wiązało się z wyjątkowym oszczędzaniem baterii. Mercedes-Benz twierdzi, że „podczas podróży ze Stuttgartu do Wielkiej Brytanii na tor Silverstone(...) samochód wykorzystał swój innowacyjny system zarządzania temperaturą i osiągnął średnie zużycie energii 8,3 kWh/100 km podczas dużego natężenia ruchu, letnich temperatur i przy prędkości nawet 140 km/h”.
Niestety - brak jakichkolwiek nagrań z całej podróży. Szkoda, bo chętnie zobaczyłbym wideo z 1200-kilometrowej podróży elektrykiem bez postoju na ładowanie. Cała trasa miała Mercedesowi zająć 14 godzin i 30 minut przy średniej prędkości 83 km/h.
Jak myślicie? Nawet jeśli 1200 km okaże się realne przy określonych warunkach, to czy 1000 km jest wystarczającym zasięgiem, który można zaakceptować w elektryku? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: Electrek, grafiki: Mercedes
Komentarze
42Będzie to kosztować krocie wypoconych oszczędności.
I ten czas ładowania, już to widzę jak szybko się naładuje do takiego zasięgu... :)
Wystarczy dobrze poszukać ile producenci daja gwarancji na nowe akumulatory!
8 lat a pozniej wymiana na nowe. Ale czy na pewno? Wymiana baterii w tych lepszych 80-90 tysięcy zł, wymiana w klasach srednich 50-60 tysięcy, wymiana w przyszłych samochodach klasy maluch, tico, seicento czyli dla większości ludzi to 30 tysięcy złotych!
Morał jest taki ze 8 maks 10 lat i elektryk idzie na złomowanie bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie wymieniał za ta kase starych akumulatorów skoro nowe samochody beda w podobnych cenach.
Rynek samochodów używanych zostanie zabity nowy samochód stanie się dobrem luksusowym dla bogatych a zwykły Kowalski będzie na rowerze czy na hulajnodze do roboty jeździł!
Wymiana akumulatorów będzie zapewne tak droga że sensowniejszym będzie wymiana całego samochodu.
Wartość takiego samochodu po pięciu latach to jakieś 10-20% nowego egzemplaża.
Proszę porównać sobie:
Podobna wydłużona koncepcja całości, ogólne założenie stylistyczne.
Bardzo podobna bryła tylnej części
Podobna formułę przedniej części i jej poszczególnych elementów: zbliżone moduły lamp i spojler zderzaka
tu
https://profiauto.pl/blog/wp-content/uploads/2022/01/Mercedes-Vision-EQXX-pokona-na-jednym-ladowaniu-1000-km.jpg
i tu
https://cdn.benchmark.pl/uploads/backend_img/c/newsy/2022-06/NG/lightyear-0-1.jpg
to
https://profiauto.pl/blog/wp-content/uploads/2022/04/Mercedes-EQXX-z-rekordowym-zasiegiem.jpg
i to
https://cdn.benchmark.pl/uploads/backend_img/c/newsy/2022-06/NG/lightyear-0-2.jpg
Wegeimitacja?
hej hej, to smartfony aż tyle żrą na ładowaniu? no tak. a my tu wszyscy jęczymy że bateria w smartfonie ciągle za mała hehhe