mytaxi to pierwsza w Polsce aplikacja mobilna, która pozwala na zamawianie kursów, ocenę kierowcy, śledzenie najeżdżającej taksówki i płatności.
Zamówiliśmy taksówkę i czekamy. Wiemy, że za 10 minut powinna być na miejscu, a tu nic nie nadjeżdża. Może to korek? Po kursie chcielibyśmy zapłacić, ale zabrakło nam gotówki. A w taksówce brak terminala. A może taksówkarz nas nie zadowolił i chcemy się poskarżyć. Przydałaby się książka zażaleń. Odpowiedzią na te wszystkie potrzeby jest moblna aplikacja mytaxi, która w Niemczech, Hiszpanii i USA działa już od 2012 roku. Oferowany przez nią model płatności mobilnych połączony z dodatkowymi usługami cieszy się tam dużą popularnością.
Jaką? Około 80% z 45 tysięcy zarejestrowanych w tamtych krajach kierowców mytaxi korzysta z płatności mobilnych. Jak dowiedzieliśmy się podczas prezentacji polskiej odsłony aplikacji, aż 90% warszawskich taksówkarzy mytaxi będzie gotowych do korzystania z usługi „Płać przez Aplikację”. Na potwierdzenie przytaczane są statystyki polskiego rynku płatności mobilnych. Smartfony ma już 41% Polaków, a wartość rynku transakcji mobilnych wyniesie w 2015 roku około 9,4 miliarda dolarów (prognozy Instytutu Homo Homini). Krzysztof Urban, CEO mytaxi w Polsce, jest pewien, że rozwiązanie mytaxi zostanie przyjęte z entuzjazmem.
Czym jest mytaxi i co oferuje? To aplikacja, która pozwala przeprowadzić cały proces transportu taksówką z poziomu smartfona. Pasażer najpierw musi zarejestrować się w systemie i jednorazowo podać dane dotyczące płatności (karta VISA lub MasterCard). Płatność po kursie wygląda następująco - kierowca na swoim smartfonie wprowadza opłatę, a po chwili ta informacja wyświetla się na smartfonie pasażera. Pasażer może dodać jeszcze napiwek dla kierowcy i zatwierdzić opłatę kodem PIN. Potwierdzenie opłaty zostanie przesłane na adres e-mail.
Możliwości mytaxi nie kończą się jednak tylko na płatnościach. Poprzez tę aplikację można zamówić taksówkę, śledzić jej trasę do miejsca skąd ma nas zabrać, a po zakończonym kursie możemy wystawić opinię na temat kierowcy. Wszystkie operacje wykonywane są z wykorzystaniem sieci mobilnych. Funkcja „Płać przez Aplikację” działa na platformach iOS, Android i Blackberry 10.
A jak wygląda współpraca mytaxi i taksówkarzy od strony finansowej? Firma tłumaczy to tak:
Usługa „Płać przez aplikację” przynosi wiele korzyści również dla taksówkarzy. Doświadczenia z innych krajów pokazały, że napiwki przy rozliczeniach poprzez „Płać przez Aplikację” wynoszą nawet 15%. Przy średniej cenie za kurs wynoszącej 25 PLN taksówkarz uzyskałby dodatkowy obrót w wysokości ponad 3,75 PLN. Pokrywa to nie tylko koszty transakcji za korzystanie z nowego serwisu, ale także opłatę za pośrednictwo mytaxi w wysokości 3 PLN. Dla porównania: w lokalnych korporacjach taksówkowych kierowcy płacą miesięcznie po kilkaset złotych za pośrednictwo w zleceniach. Do tego dochodzą dodatkowe stałe koszty za dzierżawę terminali płatniczych w celu realizacji transakcji bezgotówkowych związane dodatkowo ze sporymi kosztami poszczególnych transakcji.
mytaxi ma ambitne plany, by już w przyszłym roku jedna trzecia obsługiwanych kursów była rozliczana za pomocą płatności mobilnych.
Źródło: mytaxi
Komentarze
5