Wiemy, jakie marki urządzeń do wideorozmów wybierają Polacy. Możecie być zaskoczeni
Wideokonferencje, webinary, szkolenia przez sieć - wszystkie te spotkania online wymagają posiadania mikrofonu i kamerki internetowej. Jakie marki cieszyły się zatem największą popularnością w 2021 roku?
Coraz więcej spotkań przenosi się do sieci
Bez znaczenia, czy to rozmowy służbowe, czy całkowicie prywatne - internet stał się w ostatnim czasie medium, za pośrednictwem którego “spotykamy” się częściej, niż jeszcze kilka lat wstecz. Dowodzi temu między innymi rekordowa liczba 31 milionów osób, które w ubiegłym roku wzięły udział w webinarach realizowanych przez platformę ClickMeeting.
W związku z rozwojem wirtualnych spotkań - ogromną popularnością cieszą się kamerki internetowe oraz mikrofony, które w programach do wideokonferencji są niezbędne. Jednak - która marka okazała się najpopularniejsza wśród polskich internautów? Sprawdziła to firma SentiOne, a wyniki są… dość zaskakujące.
Badanie polegało na badaniu ilości wzmianek o różnych producentach mikrofonów i kamer oraz ich łącznej liczby wyświetleń wśród Polaków w okresie od początku roku do 16 października 2021.
Kamerki internetowe Xiaomi najpopularniejsze wśród Polaków
Osiągając wynik 3 milionów wyświetleń wzmianek w internecie marka Xiaomi trafiła na pierwsze miejsce podium w rankingu z miażdżącą przewagą względem firmy Trust. O tej drugiej Polacy wspominali w internecie tylko 843 razy z łączną liczbą 467 tys. wyświetleń. Nieco niżej, na trzecią pozycję trafił Logitech z 389 wzmiankami i 420 tys. zasięgu.
Czy wyniki są zaskakujące? Z jednej strony - owszem. Biorąc pod uwagę obecność konkurencyjnych firm na rynku już od wielu lat - Xiaomi jest stosunkowo “świeżym” graczem, który w szybkim tempie zyskał ogromną popularność. Ta wynika jednak z przystępnych cen i satysfakcjonującej dla większości użytkowników jakości - stąd też największa popularność kamerek internetowych Xiaomi nie powinna dziwić.
Wśród mikrofonów Jabra nie ma sobie równych
Najczęściej wspominaną marką mikrofonów wśród polskich internautów okazała się Jabra z wynikiem 447 wzmianek i 892 tys. wyświetleń. Drugie miejsce należy do HyperX, którego oferta w dużym stopniu jest skierowana dla graczy (jeden z mikrofonów HyperX możecie wygrać w trwającym na portalu konkursie), a łączna liczba wyświetleń wyniosła w tym przypadku 630 tys. Podium zamyka Sennheiser osiągając zasięg w wysokości 624 tys.
Jesteście zaskoczeni wynikami? Dajcie znać w komentarzach, czy w ostatnim czasie kupowaliście kamerkę internetową lub mikrofon i na jaką markę padł wybór.
Źródło: SentiOne, ClickMeeting
Komentarze
2