Samochody elektryczne

Wiemy, jaki jest najlepszy elektryk według internautów. I wcale nie jest to Tesla

przeczytasz w 2 min.

Popularność elektryków rośnie nie tylko na polskich drogach, ale i w internecie. Coraz częściej czytamy o nowych modelach zasilanych eko-energią produkowanych przez największe koncerny motoryzacyjne. Jaki jednak jest najlepszy elektryk zdaniem internautów?

Tesla najpopularniejsza, ale nie z najlepszymi opiniami

Jak bardzo nie uciekalibyśmy od elektromobilności - niemal na każdym kroku jesteśmy w stanie trafić na wzmianki o tej nowoczesnej technologii w świecie motoryzacji. Pierwszym skojarzeniem, które przychodzi na myśl o elektrykach jest oczywiście Tesla - i to doskonale potwierdza raport przygotowany przez firmę SentiOne.

To właśnie Tesla, na podstawie zebranych danych jest najczęściej wspominaną marką produkującą pojazdy elektryczne w internecie. W sumie odnotowano ponad 129 tysięcy wzmianek na jej temat. Miejsce na tronie musiało ustąpić Audi e-tron, o którym pisano o wiele mniej, bo tylko 13,2 tysiąca razy. Z kolei ostatnie miejsce podium należy do VW ID.3 z sumą 9,1 tysiąca wspomnień.

Zaskoczeniem jest jednak przychylność internautów względem konkretnych elektryków. Okazuje się, że to nie Tesla cieszy się najlepszym postrzeganiem w sieci, a luksusowy Mercedes EQC.

Najwięcej emocji w internetowych dyskusjach budzi Mazda MX-30, Opel Corsa-e oraz cieszący się największą przychylnością Mercedes EQC.

Mercedes-Benz EQC Najlepszy, zdaniem internautów, elektryk - Mercedes-Benz EQC

Elektryków w Polsce stale przybywa, trzeba je więc gdzieś ładować

Przy okazji badania dotyczącego popularności elektryków w internecie mamy również okazję poznać polską konstrukcję carportu wyprodukowanego przez SunSol.

Jest to nic innego jak wiata fotowoltaiczna, na dachu której mieści się 6 paneli solarnych o mocy (różnej w zależności od modelu) ok. 400 Wp.

Carport SunSolCarport SunSol Polski carport - wiata fotowoltaiczna od SunSol

Konstrukcję carportu SunSol można w dowolny sposób poszerzać, a jej podstawa jest w pełni dostosowana do montażu na fundamentach lub bez nich. Producent zapewnia, że sprawdzi się doskonale zarówno w przydomowych warunkach, jak i na obszarze przemysłowym/handlowym (np. stacja benzynowa).

Choć samochodów napędzanych energią elektryczną na polskich drogach nadal jest niewiele - to ich liczba stale rośnie. Polacy w ciągu pierwszych 8 miesięcy 2021 roku nabyli 130% więcej elektryków, niż w analogicznym okresie rok temu. Oznacza to, że na końcu sierpnia 2021 roku w Polsce było ich niemal 30.000.

Myślicie, że rozwój elektromobilności w Polsce idzie w dobrym kierunku? Dajcie znać w komentarzach.

Licznik elektromobilności Licznik elektromobilności - raport PZPM/PSPA

Źródło: informacja prasowa

Komentarze

46
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    gicmo
    13
    Gdy w Polsce będzie zarejestrowanych 10 milionów elektryków, to zagotowanie wody na jedną herbatę będzie kosztować jakieś...10 zł, a przejechanie 100 kilometrów tym elektrykiem, będzie tak samo drogie, jak obecnie jazda samochodem z silnikiem spalinowym. A te punkty darmowego ładowania elektryków, to jak darmowa pierwsza działka od dilera.
    • avatar
      theng
      8
      Polecam miłośnikom elektryków przejazd z jednego końca Polski na drugi. Wybierzcie sobie dowolnie. Zamiast 8 godzin wyjdzie wam z 13 bo na autostradach i drogach ekspresowych nie ma ładowarek. AutoŚwiat taki przejazd zrobił. Porażka.
      • avatar
        Wenezo
        6
        Najlepszy elektryk nie jest jeszcze w produkcji :D
        • avatar
          BariGT
          4
          Tak długo jak przeciętny samochód na drogach będzie wart 10-15tys, zabawki za ćwierć melona będą bardziej ciekawostką
          • avatar
            zack24
            1
            Z tą całą efektywnością elektryków wcale nie jest tak różowo. Nowe baterie, może bardziej pojemne i szybciej się ładują, ale żywotność mają wciąż za krótką. Gdzie taki samochód pojeździ 20 lat???
            • avatar
              Sauvage
              0
              zobaczymy co będzie za 15, czy 20 lat kiedy zacznie się masowe utylizowanie elektryków - póki co metale z odzysku są droższe od tych z wydobycia - więc firmy nadal wolą metal z wydobycia. Sens posiadania elektryka w Polsce - "truje" bardziej niż auto spalinowe ponieważ prąd w Polsce w większości pochodzi z węgla i są porobione obliczenia które to pokazują - czyli elektryk nie jest taki ekologiczny.
              • avatar
                Dragonik
                -1
                Najlepszy elektryk i najtańszy to taki którego nie ma. Niektórzy twierdzą, że samochód elektryczny to postęp, no tak racja samochód spalinowy zatankuję w 3 minuty a elektryka w 4 godziny. Także jest postęp ale wsteczny.
                • avatar
                  Mordgird
                  -4
                  dobre dobre, to szanowna redakcja dostała kaske od Merca oraz od Sunsol za promke :). Co do SentiOne, jak tylko wyjdzie kolejny elektryk to i będzie tez o nim najczęściej mówione, żadna miara która miała by twierdzić co jest lepsze od drugiego. W sumie artykuł o ładowarce. Good Job !
                  • avatar
                    eSUBA Lucker
                    0
                    Serio wygrała mazda która jest nie dopracowana, ma słaby silnik i małą baterie? Kto na to glosował oprócz ich pracowników?
                    • avatar
                      Marucins
                      0
                      A co to jest te "ID.3"???
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        @Norbert, "Myślicie, że rozwój elektromobilności w Polsce idzie w dobrym kierunku? Dajcie znać w komentarzach." takie głodne teksty od razu kojarzą się z @Pawłem . Nie rób tego. to nie hejt, to konstruktywna krytyka.

                        Zresztą sam możesz dotrzeć do właściwych materiałów, i napisać porządny artykuł o schemacie ramowym:
                        1. elektryki jako takie
                        2. gdzie je ładować
                        3. niekorzystne zmiany prawne dla fotowoltaniki w PL
                        4. mając elektryka i panele w domu, jedziemy do pracy gdzie nie ma go gdzie naładować. wracamy na wieczór do domu, i panele już nie działają bo słońca brak

                        jak więc widzisz to nie ma sensu, a z samych paneli osiedlowych spokojnie można by zasilić ładowarki na parkingach. I wcale nie trzeba do tego ciągnąć setek kilometrów kabli, wystarczy wzmocnić (wymienić / zrównoleglić) te pomiędzy osiedlami i centrami miast. a przede wszystkim nie bawić się w psucie prawa.
                        Jeśli zakład energetyczny ma problem z nadmiarem mocy, niech zamówią wyłączniki/ograniczniki mocy dla instalacji ongrid czym mogliby zdalnie sterować, lub niech dadzą wymóg aby falowniki realizowały taką funkcję. Ale gdzie tam, lepiej zepsuć prawo.

                        Witaj!

                        Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                        Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                        Połącz konto już teraz.

                        Zaloguj przez 1Login