Netflix zaliczył olbrzymi spadek, a Disney+ dogonił HBO Max – tak w skrócie można podsumować lipcowe zestawienie najpopularniejszych serwisów streamingowych w Polsce.
Netflix i HBO w dół, Disney i Amazon w górę
Po nieznacznym odbiciu w czerwcu Netflix znowu stracił bardzo wielu użytkowników – w lipcu ofertą serwisu zainteresowało się o milion osób mniej. Mało tego, wynik na poziomie 12,54 mln (choć utrzymuje on Netflix na niezaprzeczalnej pozycji lidera) jest słabszy o ponad dwa miliony względem styczniowego (14,66 mln).
Na (znacznie mniejszym, ale wciąż) minusie jest również HBO Max, do którego zajrzeć postanowiło 4,29 mln użytkowników. Można powiedzieć, że serwis został już dogoniony przez Disney+. Usługa, która na polskim rynku dostępna jest dopiero od półtora miesiąca, przyciągnęła 4,22 mln osób. Warto też wspomnieć o czwartym miejscu, ponieważ wskoczył na nie Amazon Prime Video, zaliczając bardzo duży wzrost (o 0,69 mln użytkowników).
Większość usług zanotowała gorsze wyniki. Wystarczy zwrócić uwagę na fakt, że w czerwcowym rankingu każdy z serwisów z pierwszej dziesiątki miał więcej niż 2 mln użytkowników, a w lipcowym na 10. miejscu uplasował się Viaplay z wynikiem 1,18 mln. To pokazuje znaczący spadek zainteresowania usługami VOD. Sugeruje także olbrzymią stratę serwisu Polsat Box Go (w czerwcu miał 2,2 mln użytkowników, teraz ma mniej niż Viaplay). Bardzo duży spadek zaliczył także Player.
Te słabsze wyniki w żadnym razie jednak nie powinny być zaskoczeniem. Mamy wszak okres wakacyjny, w którym nie zbyt wielu premier – szczególnie serialowych.
Najpopularniejsze serwisy streamingowe w Polsce – lipiec 2022:
- Netflix ma 12,54 mln użytkowników (o 0,97 mln mniej niż w czerwcu)
- HBO Max ma 4,29 mln użytkowników (o 0,13 mln mniej niż w czerwcu)
- Disney+ ma 4,22 mln użytkowników (o 0,53 mln więcej niż w czerwcu)
- Amazon Prime Video ma 2,99 mln użytkowników (o 0,69 mln więcej niż w czerwcu)
- CDA ma 2,68 mln użytkowników (o 0,15 mln więcej niż w czerwcu)
- Player ma 2,45 mln użytkowników (o 0,71 mln mniej niż w czerwcu)
- CANAL+ ma 2,37 mln użytkowników (o 0,04 mln mniej niż w czerwcu)
- TVP ma 2,13 mln użytkowników (o 0,33 mln mniej niż w czerwcu)
- WP ma 1,86 mln użytkowników (o 0,18 mln mniej niż w czerwcu)
- Viaplay ma 1,18 mln użytkowników (wcześniej poza rankingiem)
(Liczba użytkowników w badaniu Gemius/PBI nie oznacza liczby subskrybentów, lecz wszystkich osób, które przynajmniej raz odwiedziły dane serwisy VOD: poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację).
Źródło: Gemius/PBI, Wirtualnemedia
Komentarze
15Efektuy specjalne są na tak wysokim poziomie że oglądanie tego przypomina pierwsze oglądanie Terminatora 2 gdzie szczęka wypadała nam co kilka minut...
Na kazdej platformie cos tam ogladam i jest cos wartego uwagi, żadna nie jest idealna.
jednocześnie w ich planach są wyłącznie abonamenty. nie ma za to żadnej oferty typu pre paid, abym płacił wtedy, kiedy oglądam. nie oglądam, nie płacę. tak przecież działały kiedyś wypożyczalnie kaset VHS, a później już na mniejszą skalę wypożyczalnie DVD.