Popularny na całym świecie serwis streamingowy ma problem. Netflix nie spełnił oczekiwań i musi zwrócić pieniądze. Niestety dotyczy to tylko reklamodawców, a chodzi o… sprzedaż subskrypcji poniżej oczekiwań.
Sprzedaż na Netfliksie poniżej oczekiwań
Zapowiedziany w październiku, a oficjalnie uruchomiony miesiąc później plan Basic with Ads na Netfliksie miał być odpowiedzią dla tych, którzy chcą zaoszczędzić na serwisie streamingowym, a jednocześnie nie przeszkadzają im przerywające co kilka minut seans reaklamy.
Gigant wycenił plan z reklamami na $6,99 miesięcznie (ok. 35 zł) i do tej pory jest funkcjonuje tylko na wybranych rynkach. W Polsce Basic with Ads jeszcze nie jest dostępny.
Problemy Netfliksa dotyczą właśnie abonamentu z reklamami. Jego sprzedaż wśród użytkowników nie spełniła oczekiwań, a w związku z tym - reklamodawcy zażądali zwrotu pieniędzy.
Reklamodawcy chcą zwrotu pieniędzy od Netfliksa
Nawet 20% poniżej założeń Netfliksa - o takim braku nowych subskrypcji donosi serwis Digiday.com. Z umowy zawartej pomiędzy reklamodawcami wynika, że serwis streamingowy wraz z końcem każdego kwartału musi zwrócić pieniądze za reklamy, które nie doczekały się emisji.
Część agencji, które reklamowały się na Netfliksie zażądały zwrotu kosztów jeszcze w tym roku, niektóre natomiast przesunęły wypłaty dopiero na pierwsze trzy miesiące 2023 roku.
Zwrot pieniędzy to nie jedyny problem Netfliksa
Niespełnienie oczekiwań sprzedaży nowego planu Basic with Ads to nie jedyny problem streamingowego giganta. Platforma w ostatnim czasie odnotowała pierwszy od dekady spadek w kontekście zainteresowania subskrybentów. Z Netfliksa zrezygnowało wówczas niemal 200 tysięcy subskrybentów.
Plan, który pozwala zaoszczędzić na abonamencie kosztem reklam wyświetlanych co kilka minut materiału oraz okrojonej biblioteki (ale też braku możliwości pobierania treści do pamięci urządzenia) miał w teorii zwiększyć zainteresowanie potencjalnych użytkowników, tymczasem - ubywa ich, a platforma nie spełnia deklaracji złożonych reklamodawcom.
Źródło: Digiday
Komentarze
91) Plan free z możliwością obejrzenia 3h tygodniowo w jakości 720p (blokowane ciasteczkami, IP i kontem na email lub na nr tel)
2) Plan płatny w 2 opcjach
-jakość 1080p na jedną osobę / urządzenie 25zł/mies.
-jakość 4K na 4 osoby / urządzenia 50zł/mies.
3) Brak reklam w każdym planie
4) Koniec wciskania poprawności
5) Początek filmów realnych, do wszystkich odbiorców. Chcesz film o gejach? Mamy go! A chcesz go nazistach? Też go mamy, extra ilość swastyk i wybuchów, a aktorzy podczas potyczek Polsko-Niemieckich 95% biali. I trochę filmów z męskimi hetero maczo aktorami. I kilka z super-womanami, niech też mają! Ale koniec wciskania tylko jednego nurtu jako jedynego poprawnego.
6) I kot w logo. Bo wszyscy kochają koty, change my mind.
Zadarmola pewnie by kogoś złapali ale płacić ??? Ale oni są naiwni...