Zupełnie nie rozumiemy, czemu nie zdecydowano się pójść drogą producentów video i nowej usługi nie nazwano po prostu GoD (Games on Demand, gry na żądanie). Trudno - OnLive (też fajnie) zadebiutuje już w czerwcu!
Już przed rokiem prognozowaliśmy, że nowatorski system zapowiedziany podczas Games Developers Conference 2009 może całkowicie odmieni oblicze grania. OnLive to nic innego, jak wypożyczalnia gier umieszczonych na zewnętrznym serwerze, które po uiszczeniu odpowiednich opłat przesyłane są do naszego telewizora (z odpowiednim, niewielkim urządzankiem w zestawie) bądź komputera - wcale nie z najwyższej półki! Jedyny wymóg? W miarę sensowne łącze internetowe. Na szczęście od 1,5 Mbps (jakość SD) do około 5 Mbps (HD) w swoich domach ma coraz więcej Polaków.
W końcu poznaliśmy datę premiery usługi! Jest to dokładnie 17 czerwca 2010 w trakcie targów E3. Początkowo nowatorskim systemem cieszyć będą mogli się użytkownicy pecetów i Maców. Póki co w Stanach Zjednoczonych. Abonament - 15 dolarów miesięcznie. Wydaje się to być kwotą bardzo uczciwą, nawet patrząc z perspektywy polskich zarobków. Już na samym starcie pewne jest to, że w systemie znajdą się między innymi takie tytuły jak Assassin's Creed II, Metro 2033 oraz Prince of Persia: The Forgotten Sands. A więc system zaczyna z rozmachem, bez wypierania się marnymi budżetówkami!
Perspektywiczny jest również dzięki temu, że już od samego początku zapowiedziano współpracę z takimi wydawcami jak Electronic Arts, Take-Two, THQ, Ubisoft, Epic, Atari, Codemasters czy Warner Bros. Interactive Entertainment.
Czy nadchodzi rewolucja w graniu? Testy przeprowadzone niedawno na Crysis oraz Unreal Tournament 3 pokazały, że OnLive radzi sobie bardzo dobrze. Za cenę zaledwie 15 dolarów zyskujemy dostęp do wielu interesujących produkcji i - co chyba najważniejsze - raz na zawsze kończy się problem komputera zbyt słabego do uruchomienia nowych gier.
Źródło: Gamespot
Komentarze
94bo to skopie tyłek Steama
:)
każdy średnio inteligentny gracz do tej pory kupował sobie nowinkę i po miesiącu sprzedawał na allegro za pół ceny
a teraz za grosze będzie miał dostęp do czego chce
i nie będzie msuiałmarnowac czasu na wyłazenie z domu :)
normalnie surogaci się szykują
:)
zakładam też spore problemy z działaniem, gdy dossą się do ich serwerów ludzie z całego świata (że nie wspomnę o lagach).
A sam OnLive... jeśli serwer byłby wydzierżawiony mojemu operatorowi kablówki, który dostarczyłby mi tę usługę światłowodem do domu i za te 15 dolców abonamentu miałbym swobodny dostęp do zainstalowanych tam gier, to ja kupuję.
Aktualnie premierowe gry na PC kosztują około 130-150 zł, na konsole dwa razy więcej. Zakładając, że baza gier na serwerze OnLive była by odpowiednia duża i regularnie uzupełniana nowościami, to mogło by się okazać, że koszty wyjdą znacznie niższe niż kupowanie pudełek. Bez martwienia się, czy mój PC to uciągnie. Pozostaje otwarta kwestia wydajności samego serwera i łącz, jeśli usługa zrobi się popularna, ale biorąc po uwagę, że serwerowy sprzęt znacznie przebija konsole mocą obliczeniową, a przepustowość łączy systematycznie wzrasta, to może mieć to sens. Operator kablowy, który oferuje telewizję cyfrową z kanałami HD 720p ma już dzisiaj wystarczające pasmo, by uciągnąć OnLive.
Zapłacę 50 zł za miesiąc i pogram sobie legalnie w te gry, w jakie mi się zachce pograć. A że większość dzisiejszych tytułów i tak jest tylko na raz ( a w każdym razie ja je tak traktuję :) ) i do tego krótka to przez miesiąc ( zwłaszcza jak będzie wiekszy wybór ) człowiek się nagra do woli.
Czekam na to z niecierpliwością.
Ta platforma ma sens gdy gra jest exlusivem na jakas platforme (ale pewnie takich nie bedzie na onlive)
Juz widze te FPS gdzie licza sie czesci sekundy, a tu lag i zgon :P Wiekszosc gier mmorpg ma czasami problemy z wydajnoscia serwerow, a co dopiero powiedziec o takiej usludze...
Powodzenia z wprowadzeniem tego na duza skale ! :)
widzac zacieklosc wydawcow, np ubisoftu takiej mozliwosci na pewno nie da sie wykluczyc
1.Tak jak ktos wspomnial opoznienie!Tak naprawde to nie trzeba FPS GRID na tym filmiku wystarczy ze sie przytnie i pozamiatane.
Jesli sie nie myle jesli gramy w domu opoznienie jest w jedna strone
NASZ PC (to co zrobimy )-> SERVER
W tym przypadku bedzie w 2 strony
OBRAZ wygenerowany na SERVIE dociera do nas z opoznieniem i my reagujemy kontorolerem i z kolejnym i opoznieniem dociera do SERVERA - moge sie mylic
GRAFA !
juz ja chcem zobaczyc jak oni w HIGH END settings pociagna tysiace graczy i to tylko za 15 dolcow miesiecznie! przeciez ktos w tym kolku musi ulepszac sprzet jesli nie my to napewno oni i niby za 15 dolcow miesiecznie ULTRA MEGA detale we wszystkich najnowszych grach?
NIE MA takiej opcji
jak te opcje SD = czarno-biale
Widzę kolejny znawca się pojawił :)
...a zacznie się problem zawsze-zbyt-wolnych-w-działaniu-łącz
Dla porownania BluRay ma okolo 20Mbit na sam obraz + 1.5-3Mbit na dzwiek (kodeki HD). Porzadny MKV w H264 ma okolo 6-7Mbit obrazu + 384/640Kbit na dzwiek (zwykly DD albo DTS 5.1). Nie wiem jakim cudem chca osiagnac dobra jakosc w Full HD (bo zakladam, ze o tym mowa). To jest najzwyczajniej w swiecie nierealne. Nawet do 720p to za malo. W efekcie dostaniemy obraz o kiepskiej jakosci. Chyba nie po to kupujemy telewizory 1080p?
Projekt ambitny, osobiscie jednak nie wroze sukcesu. Chyba jeszcze nie czas.
I dlaczego tak sceptycvznie do tego podchodzicie? Nie będzie trzeba zmieniać kompów do gier (1 wydajny rdzeń wystarczy większości), ani kupować co kilka lat konsol... jak ktoś będzie chciał grać zapłaci abonament i cześć.
Cena nowej konsoli (nowej w sensie po premierze) to średnio 2000zł. Sumkę tę podzielić na 50 złotych... wychodzi 40 - po czterdziestu miesiącach (ponad trzech latach) konsola by się zwróciła... ale OnLive jest tak jagby w ratach... no i teoretycznie będzie to jak PC ... czyli starzeć się nie będzie bo serwery będą unowocześniać...
To jeżeli chodzi o abonament, bo na inne platformy gry też swoje kosztują...
Ja wiem, że to wszystko MOŻE tak wyglądać... ale chciałem trochę optymizmu wlać... bo dużo pesymistów tu pisało...
A jak wyjdzie - zobaczymy, ja w każdym razie kibicuję :) Jak coś to nie ja stracę zainwestowaną kasę :)
To serwer do obsługi np 1000 podłączonych graczy w takiego Crysisa ile może mocy potrzebować? A ile przy tym ciepła trzeba odprowadzić?
Myślę, że ze względu na wymagania sprzętowe niektórych gier, na takie rozwiązanie skusi się nie jeden pirat :)
Swoją drogą, nie rozumiem, czemu większość jest przeciwna tej usłudze. Świat idzie do przodu i jak dla mnie taka nowość to duży + i postęp. Na pewno znajdą się ludzie, których taka nowość zadowoli - niech to funkcjonuje choćby dla nich.
Oczywiscie ze pomysl Onlive nie jest zly, tylko jakos nie moge sobie wyobrazic tysiecy - lub setek tysiecy, grajacych w ten sposob, a juz napewno nie w takie gry jak God of War, Devil My Cry, Street Fighter, wszystkie FPS, w tych grach licza sie setne sekundy.
Ilosc danych ktora musi byc przesylana z serwera, wyklucza inne polaczenie niz swiatlowod (stabilne i szybkie), poza tym serwery , do kazdej gry musi byc osobny, dla kazdego gracza osobne przetwarzanie. Jak sprzet pociagnie crysisa w high detalach i rozdzialce 720p albo 1024p dla 100 osob ? Ciezko mi sobie to wyobrazic.
Na razie To ja widziałem lagi na WOW- ie a mowa jest o znacznie niższych transferach.
U nas problemem będzie jakość łącz u operatorów internetu.
Nie wierze że to to się u nas uda - przynajmniej nie na taka masową skalę.
Mam kumpli za granicą to w takiej Danii, Francji, mają 20-100Mbitów Downloadu, może nie wypalić ale w polsce.
Nie znam się, ale to chyba będzie na zasadzie "Youtube HD" tylko jeszcze wysylasz "akcję" jaką wykonujesz?
Różnica jest taka że jeśli w jakimś CSie macie laga to i tak u Was na kompie obraz Waszej postaci jest aktualny. Tzn. jeśli naciśniecie strzał to na ekranie od razu on pada, fakt że server może go "zaliczyć" w innym czasie ale to inna historia.
W momencie gdy sam obraz jest opóźniony jak w onLive, to sprawa się komplikuje, gdyż po pierwsze jest to frustrujące że postać nie reaguje od razu na akcję kontrolera, po drugie macie jakby sprzężenie zwrotne, gdyż podejmujecie akcję kontrolerem na bazie obrazu który nie jest aktualny. A do tego dochodzi kwestia połączenia onLive z serverem gry. Suma sumarum - 2 lagi.
Nie potrafię tego wyjaśnić do końca, ale liczę że ktoś zrozumie co mam na myśli. Coś jak input lag w monitorach LCD (niektórych).
Tak jak mówię, co innego lag który powoduje że server nie zalicza Wam headshota, a co innego opóźnienie reakcji obrazu na akcję kontrolera.
W Polsce internet szerokopasomwy jest jednym z najdroższych a jego jakość też nie powala.
Po drugie to czy serwery podołają dużej liczbie użytkowników
Jest to odpowiedź na konkurencję Onlive, czyli Gaikai, które nie ma mieć abonamentu w ogóle.
Nic tylko trzymać kciuki za to. Najlepsze gry i tak będę kupował w wersji pudełkowej, ale jak tylko sobie przypomnę masę tych kurzących się na półce, w które zagrałem raz i nigdy nie wróciłem, to aż żal się robi. Głównie przez ilość miejsca jaką zajmują ;)
"Individual titles will be available for purchase or rental on an a la carte basis. Specific game pricing, including rentals,purchases and loyalty programs, will be announced prior to the consumer launch event at E3."
http://guru3d.com/news/onlive-launches-in-june-costs-1495month/
nie wroze tej tandecie przyszlosci, wszysko co cloud jest do dupy.
mam swoje pc,ps3,x360 i mam dostep do nich zawsze. nie musze placic haraczu za granie lub tracic dostep jak nie ma neta, czy im serwery padly. jak ostatnio z ubisoft.
No coś tam niby jest w USA i UK.
Wymagane łącze 1,5-2 Mbit, główny target to tablety.
Wypaliło ale to nie to czym miało być.