Gra No Man’s Sky zadebiutowała dwa lata temu i poważnie zawiodła oczekiwania, oferując znacznie mniej niż zapowiadano. Od tego czasu światło dzienne ujrzały trzy duże aktualizacje, a czwarta ma premierę jeszcze w tym miesiącu. I… jest dobrze.
Twórcy No Man’s Sky wiele naobiecywali przed premierą, ale trzeba było ponad dwóch lat, by gra wreszcie wyglądała i działała tak, jak powinna. Był to niezwykle ambitny projekt i gracze mogą się tylko cieszyć, że nie został porzucony przez autorów (choć oczywiście ich to nie usprawiedliwia). A dlaczego w ogóle o tym wspominamy? Ponieważ w sieci pojawił się zwiastun dużej aktualizacji Next.
No Man’s Sky i multiplayer z prawdziwego zdarzenia, czyli aktualizacja Next - zwiastun
Next wprowadzi przede wszystkim prawdziwy tryb wieloosobowy – tym razem bez tłumaczeń, że galaktyka jest zbyt duża (o jej rozmiarach będzie można przekonywać się w grupie znajomych lub nieznajomych). Będzie można walczyć lub współpracować, a także …ścigać się (ot, prezent od twórców).
Aktualizacja Next to także zaawansowany system budowy baz oraz poprawiona oprawa graficzna. Jej premiera odbędzie się 24 lipca, a więc dokładnie tego dnia, w którym No Man’s Sky zadebiutuje na Xbox One (wydłużając o trzecią pozycję listę platform docelowych, na której znajdują się już PC i PS4). A to już wspomniany zwiastun:
Jak gra No Man’s Sky zmieniła się od dnia premiery (dwa lata temu)? Oto 11 punktów
Z okazji zbliżającej się premiery na Xbox One ekipy Hello Games i 505 Games postanowiły podsumować także to, co udało im się zrobić w ciągu ostatnich dwóch lat ze swoją „fantastyczną space operą do gruntownej poprawki”, jak nazwaliśmy ją w naszej recenzji.
W tym czasie ukazały się trzy duże aktualizacje: Foundation, Pathfinder i Atlas Rise (a Next będzie czwartą). Wprowadziły one między innymi: nowe tryby zabawy, misje, portale, modyfikacje terenu, kolejne pojazdy różnego typu czy też ulepszony system handlu. Zobaczcie i posłuchajcie:
Dziś No Man’s Sky jest warte polecenia - zbiera „w większości pozytywne” recenzje
Powyższy materiał pokazuje, że wiele zostało zrobione, by No Man’s Sky cieszyło graczy, a do tego znacząco poprawiono działanie gry. To właśnie dlatego ostatnio dzieło studia Hello Games zbiera „w większości pozytywne” recenzje na Steamie. Pozostaje tylko pytanie o to, czy to, że gra zaczyna działać jak należy wystarczy, by zapomnieć o tym, co dostaliśmy dwa lata temu…
Źródło: Hello Games na Steamie, IGN, Xbox
Komentarze
23Prost filmik pokazujący nam co twórcy obiecywali a jaki chłam dostaliśmy.
https://www.youtube.com/watch?v=vupCgB8H9Og
Potencjał od zawsze gra miała, lecz czekałem w końcu aż zmieni się w taki sposób który zadowoli mnie chociaż w 70-80% ;)
Klimat jest, ale teraz gdy będziemy mogli eksploracje planet dzielić z kompanem, wracam do gry raz jeszcze ;]
Z grą jestem prawie od początku i na dzień dobry dostaliśmy w większości to, co developer zapowiadał.
Krytyka oczywiście ruszyła, bo sobie ludzie uroili nie wiadomo jakie jeszcze wodotryski...
A ja jetem pod wrażeniem, że teraz dev mimo całego wylanego gnoju, zaczyna realizować te mrzonki jakimi żyli potencjalni gracze. Szacun dla nich.