Nowa seria procesorów graficznych NVIDIA Quadro dla komputerów przenośnych, zbudowana w oparciu o architekturę NVIDIA Fermi, przeznaczona jest dla inżynierów, projektantów, grafików czy specjalistów w zakresie edycji wideo.
Warto przeczytać: | |
Aktualizacja Rankingu Kart Graficznych | |
Znamy datę konferencji GTC 2011 | |
Tłumaczenia na skalę Europy |
Nowa seria układów Quadro dysponuje dwukrotnie większą liczbą rdzeni CUDA oraz dwukrotnie większą ilością pamięci graficznej w porównaniu z poprzednią generacją:
- Quadro 5010M (Ultra-High End): 384 rdzenie CUDA; 4 GB pamięci GDDR5; zaprojektowana dla mobilnych stacji roboczych 17,3”
- Quadro 4000M (High End): 336 rdzeni CUDA; 2 GB pamięci GDDR5; zaprojektowana dla mobilnych stacji roboczych 17,3”
- Quadro 3000M (High End): 240 rdzeni CUDA; 2 GB pamięci GDDR5; zaprojektowana dla mobilnych stacji roboczych 17,3”
- Quadro 2000M (Mid-Range): 192 rdzenie CUDA; 2 GB pamięci DDR3; zaprojektowana dla mobilnych stacji roboczych 15,6”
- Quadro 1000M (Mid-Range): 96 rdzeni CUDA; 2 GB pamięci DDR3; zaprojektowana dla mobilnych stacji roboczych 15,6”
Flagowy model - Quadro 5010M wyposażony jest w pamięć z funkcją ECC (Error Correction Code) z możliwością przeprowadzania szybkich, 64-bitowych obliczeń podwójnej precyzji. Układ posiada 4 GB szybkiej pamięci GDDR5, zapewniającą płynną pracę nawet przy dużych i złożonych projektach. Wydajność przetwarzania geometrii osiąga blisko miliard trójkątów na sekundę, co jest wartością nieosiągalną dla innych rozwiązań tego typu.
Podobnie jak w przypadku układu NVIDIA Quadro 5000M, zaprezentowanego w ubiegłym roku, nowe NVIDIA Quadro oferują:
- Obsługę architektury obliczeń równoległych NVIDIA CUDA - mobilne procesory graficzne Quadro zapewniają drastyczny wzrost wydajności w najbardziej wymagających pod względem obliczeniowym zastosowaniach, jak np. ray tracing, przetwarzanie wideo czy symulacje dynamiki płynów, itp.
- NVIDIA 3D Vision Pro - tworzą najbardziej zaawansowane i oferujące najwyższą jakość środowisko wizualizacji stereoskopowej 3D w aplikacjach takich firm jak Autodek, Dassault Systemes, Siemens czy Agilent.
- Technologia NVIDIA Scalable Geometry Engine gwarantuje ogromną wydajność przetwarzania geometrii w szerokim zakresie aplikacji naukowych, CAD i DCC, pozwalając użytkownikom na płynną pracę z modelami i scenami o stopniu skomplikowania wielokrotnie wyższym, niż było to możliwe dotychczas.
- Technologia NVIDIA GPU Tessellation Engine - dzięki obsłudze OpenGL 4.1, Shader Model 5.0 oraz DirectX 11, teselacja drastycznie podnosi poziom szczegółowości wyświetlanych obiektów i tekstur bez konieczności poświęcania wydajności
- Certyfikacja dla aplikacji - wsparcie szerokiego wachlarza profesjonalnych aplikacji, wykorzystujących OpenGL 4.1, Shader Model 5.0, DirectX 11, a także standardy DirectCompute i OpenCL. Firmy takie jak Adobe, Autodesk czy Dassault Systemes zalecają wykorzystanie układów NVIDIA Quadro w swoich aplikacjach dla uzyskania najwyższej wydajności.
Wykorzystanie nowych procesorów graficznych NVIDIA Quadro dla mobilnych stacji roboczych zapowiedzieli już najważniejsi producenci tych urządzeń. Więcej informacji oraz szczegółową specyfikację modeli znaleźć można na stronie producenta.
Źródło: NVIDIA
Komentarze
6Z tego co widzę to jest to rozwiązanie całkowicie zaprzeczające mobilności (chodzi o kwestię zasilania) ale może jakiś zapaleniec się skusi i kupi swoim pracownikom by mogli pracować podczas podróży samolotem?
Szymon nie wiem o co ci chodzi? Takiego laptopa możesz przenieść gdzie chcesz i z takimi układami jest wydajnie taki sam jak stacje robocze więc nie rozumiem o co ci chodzi.
Dla mnie bylo by to cos idealnego lapek mobilny trzymajacy na baterii maksymalnie dlugo w pracy i do tego zewnetrzna karta podpieta swiatlowodem jak chce sobie pograc po pracy, dalo by to wolnosc w wyborze karty graficznej
Jesli nie dedykowane urzadzenia z portem to nawet ILP adapter do konwencjonalnej karty na PCI-E na to czekam z niecierpliwoscia z powodzeniem takie rozwiazania "ruszyly" by rynek mobilny i zanlaly sporo chetnych