Intel poprawia karty graficzne Arc. Potężny wzrost wydajności w grach
Karty graficzne Intel Arc nie miały łatwego startu, ale stopniowo stają się coraz bardziej dopracowane. Producent przygotował nowe sterowniki, które poprawiają wydajność w starszych grach pod DirectX 9.
Karty graficzne Intel Arc były zapowiadane jako alternatywa dla modeli Nvidia GeForce i AMD Radeon - mieliśmy otrzymać dobre karty graficzne do grania. W niektórych grach sprzęt rzeczywiście wypada konkurencyjnie, ale problemem są starsze tytuły korzystające z DirectX 9.
Wszystko przez brak wsparcia dla starszego interfejsu DirectX 9. Efekt jest taki, że gry i aplikacje korzystające z DirectX 9 muszą korzystać z interfejsu Microsoft D3D9On12 (czyli oprogramowania, które tłumaczy polecenia graficzne z Direct3D 9 na Direct3D 12).
Nowe sterowniki do kart Intel Arc pod DirectX 9
Brak oficjalnego wsparcia odbijał się na złej tragicznej wydajności w tytułach korzystających z DirectX 9. Producent udostępnił jednak nowe sterowniki graficzne, w których zoptymalizowano tłumaczenie poleceń z Direct3D 9 na Direct3D 12. Optymalizacje przekładają się na wzrost wydajności w starszych grach korzystających z DirectX 9.
Używamy podejścia hybrydowego, tj. kombinacji technik API, aby skorzystać z warstw tłumaczeniowych, gdy można zapewnić lepsze możliwości przy użyciu naszych nowocześniejszych implementacji API. Ulepszenia te zostaną dostarczone użytkownikowi końcowemu w sposób przejrzysty za pośrednictwem normalnej dystrybucji sterowników. Szczegóły tej implementacji mogą się zmieniać wraz z rozwojem naszego sterownika DX9.
- powiedział Ryan Shrout, szef marketingu technicznego w firmie Intel.
Co prawda wzrost wydajności zależy od konkretnej gry, ale w niektórych tytułach mówimy o ogromnej poprawie płynności animacji – często na poziomie kilkudziesięciu procent przyrostu minimalnych i średnich fps... a przynajmniej tak twierdzi producent.
Tak się składa, że pracujemy nad testami kart graficznych Intel Arc A750 i A770, więc będziemy mogli sprawdzić, jak w rzeczywistości wypadają nowe modele pod DirectX 9 (oczywiście po aktualizacji sterowników).
Źródło: Intel, inf. własna
Komentarze
11Działa świetnie. Co ciekawe nawet na Windows pozwala osiągnąć czasami nawet dużo lepsze FPSy nawet w grach z DX11 dla których wąskim gardłem jest CPU.
Technologia jest open-source i głównie pracuje nad nią i sponsoruje jej rozwój VALVE. Myślę, że z pomocą Intela to to rozwiązanie miałoby dużo większy sens niż D3D9On12.