Facebook zdecydował się na wprowadzenie nowego formatu reklam. Będzie to pokaz slajdów, czyli rodzaj reklamy wideo stworzonej z serii zdjęć.
Facebook postanowił wprowadzić nowy, lekki format reklamy wideo stworzonej z serii zdjęć, która będzie emitowana jako pokaz slajdów. Jest to odpowiedź na swego rodzaju zapotrzebowanie marketerów w zakresie reklam wideo, których poprawne wyświetlanie wymaga wydajnego sprzętu i szybkiego połączenia z internetem. Są to wymagania, których nie spełnia wielu użytkowników, co ogranicza zasięg takich reklam i wpływa na ich niższą skuteczność.
Nowe narzędzie może zostać wykorzystane do prezentacji zarówno dużych i znanych marek na rynkach rozwijających się oraz małych przedsiębiorstw, które nie mają wystarczających zasobów, by myśleć o reklamie w tradycyjnym formacie wideo. Pokaz slajdów jest nowym rozwiązaniem, które wpasowuje się w trend dostosowywania wyświetlanych treści do jakości połączenia z internetem.
Do najważniejszych cech nowego formatu zaliczyć można:
- Możliwość stworzenia interesujących materiałów wideo dla wszystkich przedsiębiorców, dzięki wykorzystaniu własnych fotografii lub skorzystaniu ze zbiorów Facebooka
- Szansa na dotarcie do większej liczby odbiorców na wszystkich typach urządzeń – mniejszy rozmiar pliku to mniejsze obciążenie dla sprzętu
- Mniejsze zużycie zasobów, bowiem aż 5-krotnie mniej miejsca zajmuje pokaz slajdów w porównaniu do tradycyjnej reklamy wideo o takiej samej długości.
Pokaz slajdów został już sprawdzony w Kenii i Nigerii z wykorzystaniem reklamy Coca Coli promującej nowy sezon programu Coke Studio Africa. Nowy format pozwolił dotrzeć do odbiorców ze słabszym sprzętem, dzięki czemu kampania dotarła do 2 milionów odbiorców, dwukrotnie przekraczając założony cel oraz, a jej świadomość w Kenii wzrosła 10 proc.
Więcej szczegółowych informacji na stronie Facebook for Business.
Źródło: Hill+Knowlton Strategies
Komentarze
5Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)
* Czas potrzebny do aktualizacji list Adblocka