Kobiety wolą kwadratowe, a mężczyźni okrągłe. Tak pokazują badania
Z badań Huawei wynika, że prawie połowa Polaków nosi smartwatcha lub smartband. Producent postanowił drążyć temat – zapytał posiadaczy inteligentnych gadżetów o ich doświadczenia i oczekiwania dotyczące wearables.
Research przeprowadzony na zlecenie Huawei CBG1 wykazał, że 43,5 proc. Polaków nosi już na rękach inteligentne zegarki i opaski sportowe. Dane te dotyczą 40,1 proc. kobiet i 47,5 proc. mężczyzn. Tego typu urządzenia są obecnie najpopularniejsze wśród osób w wieku 25-34 lat – z wearables korzysta 55 proc. badanych w tej grupie.
Duża popularność smartwatchy i smartbandów umożliwia weryfikację doświadczeń, oczekiwań i motywacji zakupowych użytkowników.
Smartwatche Polaków – jak wyglądają?
54,1 proc. posiadaczy wearables w Polsce deklaruje, że wygląd tych urządzeń podkreśla ich styl. Preferencje respondentów co do wyglądu smartwatchy są zróżnicowane. Polacy noszą urządzenia z prostokątnymi (57,7 proc.) i okrągłymi tarczami (42 proc.). Wersje prostokątne są obecnie wyraźnie bardziej popularne wśród damskich smartwatchy (wybiera je 63,4 proc. użytkowniczek). Natomiast mężczyźni preferują tarcze okrągłe.
Drugim kryterium wyboru jest rodzaj paska. Prawie dwie trzecie respondentów (63,9 proc.) wybrało mniej formalny, użytkowy wygląd, czyli paski silikonowe lub materiałowe. Metalową bransoletkę preferuje 35,8 procent Polaków.
Zdecydowana większość, bo aż 60 procent, nosi inteligentny zegarek przez cały dzień, niezależnie od okazji. 22,9 proc. użytkowników deklaruje, że używa ich podczas uprawiania sportu. 17,6 procent nosi takie urządzenie do pracy lub szkoły, a 9,2 proc. – jako element stylizacji na specjalne okazje.
Na co zwracamy uwagę, kupując wearables?
Właścicieli i nabywców wearables zapytano o to, co jest dla nich najważniejsze w takim urządzeniu. Największy odsetek – 43,5 proc. – wskazuje odporność na wodę i kurz jako kluczową cechę. Drugą najczęstszą odpowiedzią jest wyposażenie urządzenia w funkcje monitorowania zdrowia (35,9 proc.).
Z kolei 34,9 proc. użytkowników oczekuje dużego i wyraźnego ekranu, pozwalającego na wygodne korzystanie ze wszystkich wyświetlanych informacji nawet w intensywnym słońcu.
Czego brakuje Polakom w smartwatchach?
Wśród funkcji, których brakuje respondentom, znalazły się GPS i mapy działające bez użycia smartfona. Podkreśliło to 22,6 proc. badanych. Równie wielu Polaków (22,5 proc.) chciałoby, aby ich smartwatche miały możliwość pomiaru ciśnienia krwi. Co piąty badany (20,6 proc.) odczuwa brak funkcji pomiaru EKG.
źródło: materiały prasowe
W artykule znajdują się linki afiliacyjne, przekierowujące do zewnętrznych stron zawierających produkty i usługi, o których piszemy. Otrzymujemy wynagrodzenie za umieszczenie linków afiliacyjnych, jednakże współpraca z naszymi Partnerami nie ma wpływu na treści zamieszczane przez nas w serwisie, w tym na opinie dotyczące produktów i usług Partnerów.
Komentarze
8