Samochody elektryczne

Pochodzi z Polski. Rodzimy elektryk już jeździ po drogach

przeczytasz w 2 min.

Spółka InnovationAG wyprzedziła ElectroMobility Poland, która zamierza w przyszłości wprowadzić na rynek polski samochód elektryczny. eVANPL to elektryk, który w odróżnieniu od Izery, jest już w pełni funkcjonalny, a do tego jeździ już po drogach.

Jeszcze w listopadzie 2023 r. Albert Gryszczuk, twórca eVANPL, wypowiadał się na antenie Kanału Sportowego na temat polskiego samochodu elektrycznego, zwracając uwagę, że jest to “początek otwarcia dla elektromobilności w Polsce”. Choć szlaki w tej kategorii w istocie planowała przecierać Izera, projekt spółki ElectroMobility Poland, to na prowadzenie wysunął się eVANPL.

W ostatnim czasie na temat rozwoju elektryka z polskim rodowodem znów wypowiadał się Albert Gryszczuk, tym razem w rozmowie z Jakubem Wiechem, redaktorem naczelnym portalu Energetyka24. Z długiego wywiadu dowiadujemy się przede wszystkim, że eVANPL w istocie jest już w pełni funkcjonalnym pojazdem, który porusza się po drogach.

– Na dzień dzisiejszy eVANPL osiąga zasięg ok. 400 km zasięgu – wyjaśnia Gryszczuk. Warto podkreślić natomiast, że jest to wartość uzyskana w trakcie testów drogowych i nie ma w tym miejscu mowy o jakichkolwiek “suchych liczbach”, które nie pokrywają się z rzeczywistością.

Zobacz rozmowę Jakuba Wiecha z Albertem Gryszczukiem

Z uwagi jednak na fakt, że eVANPL nie jest zwykłym samochodem osobowym a autem dostawczym, wart wspomnienia jest zasięg możliwy do osiągnięcia z ładunkiem. – Z ładunkiem zasięg zmniejsza się o ok. 18 km – słyszymy w rozmowie. Gryszczuk zaznacza też, że samochód ma 1 tonę ładowności. Twórcy pojazdu nie ukrywają natomiast, że planują dalszą optymalizację systemu zarządzania energią i układu napędowego. Planem jest 500 km zasięgu na jednym ładowaniu.

eVANPLeVANPL

Przypomnijmy, że InnovationAG wyprodukowała już w ubiegłym roku dwa prototypy dostawczych aut eVANPL. Nie ma więc mowy o projekcie istniejącym wyłącznie “na papierze”. Po Dolnym Śląsku jeździ bowiem kilka tego typu aut, gdzie nieustannie przeprowadzane są ich testy, które w dalszej przyszłości posłużą wprowadzeniu ulepszeń.

Przedstawiciel InnovationAG wyjaśnia, że polskiego elektryka może prowadzić każdy, kto posiada prawo jazdy kat. B z uwagi na wagę konstrukcji. Dodatkowo Gryszczuk podkreśla, że “w ciągu dwóch lat firma jest w stanie rozpocząć małoseryjną produkcję”.

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Killbill100
    3
    Lord Vader z Gwiezdnych Wojen.
    • avatar
      RolnicyJestesmyZwami
      1
      Rolnicy jesteśmy z wami! Donald Tusk i jego NIErząd zgodził się w Brukseli pod dyktando Niemiec na likwidacje polskiego rolnictwa i polskiej wsi!!
      Ten ryży zdrajca kolejny raz was oszukał!!
      Przez niego tania żywność z Ukrainy zalewa nasz rynek!!! Ukraińskie warzywa są pryskane pestycydami które nie są przebadane przez europejskie instytucje a ukraińscy oligarchowie się śmieją wam w twarz i zarabiaja miliardy euro!!!! Miliardy które należą do was!!!
      Rolnicy głosujcie na Prawo i Sprawiedliwość!!! Nigdy was nie zostawimy samych sobie i bedziemy walczyć o wasze dobro i oto żeby to Polska zywnosc była zawsze na polskich Polkach sklepowych i na talerzach wszystkich Polaków!!!
      Rolnicy oglądajcie TV Republika i dołączcie do naszej społeczności na YouTube!!! Jest już na ponad milion i codziennie jest nas coraz więcej!!!
      Razem pokonamy Donalda Tuska i Polska wieś znowu będzie dumna ze swojej ojcowizny i tradycji rolniczych!!!!
      Pogonimy tego ryżego szczura raz na zawsze!!!!
      • avatar
        PerfectDAY
        0
        Nie można było zostawić samo eVan? To PL jest tam tak potrzebne jak świni siodło.
        • avatar
          NasHee
          0
          Ło panie... kto panu taki śliczny samochód zaprojektował? Da się to jakoś odzobaczyć?
          • avatar
            mar-zoo
            0
            Polacy mają dużą wiedzę na temat samochodów wiec czemu nie wprowadzać na nasz rynek naszych pojazdów nic trudnego zbudować auto i wprowadzić na rynek ważne by była dobra cena pojazdu i serwis eVANPL na sam poczatek powinien być wprowadzany do firm kurierskich na terenie miast , ale jak znam życie i mentalność Polaków sprzedadzą firmę i dalej będziemy bez swoich aut
            • avatar
              piomiq
              0
              "Po Dolnym Śląsku jeździ bowiem kilka tego typu aut, gdzie nieustannie przeprowadzane są ich testy, które w dalszej przyszłości posłużą wprowadzeniu ulepszeń."
              Zdaje się, że też jeździe kilka elektrycznych aut od kutnowskiego producenta.

              Witaj!

              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

              Połącz konto już teraz.

              Zaloguj przez 1Login