Firma Cosmose zajmująca się targetowaniem została doceniona przez L'Oreal - zresztą swojego pierwszego klienta.
Polski start-up Cosmose jest jedną z firm, które otrzymają w niedalekiej przyszłości wsparcie od L'Oreal. To nie pierwsza inwestycja w „młodych, zdolnych” francuskiego giganta.
L'Oreal inwestuje w start-upy
Francuski L'Oreal i brytyjski inkubator Founders Factory ogłosiły listę pięciu start-upów o wysokim potencjale, które będą wspierane finansowo i biznesowo przez najbliższe pół roku. W zamian gigant oczekuje współpracy opłacalnej dla obu stron.
„Wierzymy, że otwartość na innowacje i współtworzenie nowych usług pozwoli zaspokoić potrzeby naszych klientów. Cieszymy się na współpracę z przedsiębiorcami, która pomoże przyspieszyć ich rozwój w przemyśle kosmetycznym” – powiedziała Lubomira Rochet z L'Oreal.
Do programu zgłosiło się 180 start-upów, ale ostatecznie wybrano jedynie pięć. Listę otwiera InsitU opracowujący spersonalizowane, naturalne środki do pielęgnacji skóry. Dalej mamy amerykańską firmę Preemadonna, która stworzyła Nailbota – urządzenie, które nadrukowuje na paznokcie wzór wybrany za pomocą smartfona:
Brytyjsko-skandynawski start-up Tailify pomaga firmom w zaistnieniu w mediach społecznościowych, a litewski Veleza oddaje w ręce użytkowniczek aplikację, która pomaga im w odkrywaniu nowych produktów. Wreszcie, na liście znajduje się też polska firma Cosmose.
Polski Cosmose doceniony przez L'Oreal
Założony przez Mirona Mironiuka start-up Cosmose oferuje przedsiębiorstwom skuteczne (jak zapewnia) narzędzia do marketingu. Mianowicie, stworzona przez niego technologia pozwala sprzedawcom monitorować aktywność klientów za pomocą kanałów internetowych i trafianie do nich zarówno w sieci, jak i poza nią. To jak cookies, tyle tylko że obecne nie tylko na stronach internetowych.
Cosmose
Jak to działa? Sekret tkwi we współpracy z popularnymi aplikacjami mobilnymi. Pozwalają one na zdobywanie cennych informacji o aktywności użytkowników, które mogą być później wykorzystane do wyświetlania im spersonalizowanych reklam. Aplikacje mogą też monitorować skuteczność tak prowadzonych kampanii.
Obecnie firma Cosmose działa głównie w Azji, gdzie ma „dostęp” do ponad miliarda urządzeń mobilnych. Zagwarantowała to współpraca z aplikacjami, takimi jak Didi, Youku, Weibo czy WeChat, czyli chińskie odpowiedniki Ubera, YouTube’a, Twittera i WhatsAppa.
Wsparcie ze strony L'Oreal, która była też pierwszym klientem Cosmose, pozwolić ma polskiej firmie na rozszerzenie działalności poza Azją. Kluczowe w najbliższych miesiącach mają być Stany Zjednoczone oraz Europa.
Firma L'Oreal przygląda się start-upom nie od dziś
Opisywany program nie jest pierwszym podejściem francuskiego koncernu do tego tematu. Start-upy pojawiły się na jego celowniku już pięć lat temu, kiedy to zdecydował się on na powołanie do życia grupy, zajmującej się poszukiwaniem „młodych zdolnych” w Dolinie Krzemowej.
Nieco ponad pół roku temu firma L'Oreal nawiązała zaś współpracę z brytyjskim inkubatorem Founders Factory, który pomógł właśnie urzeczywistnić projekt, dzięki któremu polski Cosmose może kontynuować swoją misję.
Źródło: L'Oreal, Digital Trends, Cosmose. Foto na wejście: Cosmose
Komentarze
1