A przynajmniej te jego elementy, które możemy wykonać bez odchodzenia od komputera lub telefonu. Doskonałym przykładem są spotkania online, które w ostatnim czasie notują ogromne zainteresowanie.
- W 2021 roku platforma ClickMeeting zanotowała prawie 2 mln wydarzeń oraz niespełna 27 mln uczestników.
- Najczęściej spotykaliśmy się w sieci we wtorki, środy oraz czwartki. Najpopularniejsze godziny spotkań to z kolei 15:00, 16:00 oraz 7:00
- Średni czas trwania webinarów wzrósł z 66 minut do 98. Zwykłe spotkania online natomiast trwały w 2021 roku 66 minut - nieco dłużej w porównaniu z 50 minutami z 2020 roku.
Preferujemy wydarzenia online, no bo po co wychodzić z domu?
Do tego wniosku można dojść analizując raport (podsumowujący rok 2021) przygotowany przez polską platformę do przeprowadzania spotkań online i webinarów - ClickMeeting.
Popularność ClickMeeting w ostatnim czasie w głównej mierze przyniosły działania związane z edukacją, które stanowiły ponad 41% wszystkich wydarzeń, które odbyły się w badanym okresie.
Zdecydowanie rzadziej, choć nadal często użytkownicy korzystali z platformy w celu przeprowadzania szkoleń. Tych odbyło się ok. 11% i dotyczyły przede wszystkim nauki języków oraz treningów zawodowych.
W całym 2021 roku na platformie ClickMeeting miało miejsce niemal 2 mln wydarzeń online. To oznacza ponad trzykrotny wzrost względem roku 2019.
Aż 26,6 mln uczestników - to liczba, którą mogą pochwalić się Polacy odpowiedzialni za ClickMeeting. Trzeba jednak w tym miejscu zaznaczyć, że nasza rodzima platforma nie jest jedyną, która umożliwia prowadzenie webinarów etc.
Popularność tego typu wydarzeń w ogólnym rozrachunku musi być zatem jeszcze większa i tylko potwierdza, że coraz chętniej spotykamy się w sieci.
Trochę więcej statystyk. Kiedy najczęściej organizuje się spotkania online?
Statystycznie najwięcej wydarzeń w 2021 roku odbywało się we wtorek. Na podium znalazły się też kolejne dwa dni - środa i czwartek. Ewidentnie nie przepadamy za spotkaniami zaraz przed i po weekendzie.
Jeśli natomiast chodzi o godziny, spodziewałem się nieco innych wyników:
Godziny 15:00 i 16:00 okazały się najpopularniejsze. Nieco rzadziej organizowane były poranne wydarzenia - ok. godziny 7:00.
Jak wynika z raportu, względem 2020 roku zdecydowanie wydłużył się średni czas trwania webinarów.
Wzrost z 55 minut do aż 98 może wskazywać, że organizatorzy zaczęli profesjonalnie podchodzić do webinarów - być może decydując się na większą ilość mówców, czy też umożliwiając dyskusje między uczestnikami.
Wzrost (choć nieco mniej pokaźny) zaobserwowano także w przypadku zwykłych spotkań online. W ubiegłym roku ich średni czas trwania wynosił 66 minut, a w 2020 roku uczestnikom udało się załatwić wszystkie sprawy w 50 minut.
Czy kolejne lata będą równie dobre dla spotkań online?
Mam nadzieję, że tak. Ostatnie miesiące wprawdzie uświadomiły wielu pracodawcom i organizatorom spotkań, że wcale nie trzeba spotykać się na konwencjonalnych wydarzeniach, ale czy zainteresowanie będzie rosnąć w takim tempie, jak opisuje to tegoroczny raport ClickMeeting?
Raczej nie - sądzę, że wkrótce dotrzemy do momentu, w którym wszyscy ci, którzy zdecydowali się na przeniesienie spotkań do sieci już tego nie zmienią, a cała reszta w dużej mierze pozostanie wierna spotkaniom w cztery (bądź więcej, oczywiście) oczy.
A jakie jest Wasze zdanie? Spotkania online już osiągnęły swoją największą popularność, czy jeszcze nie? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: ClickMeeting
Komentarze
2