Prido X6 to nowy wideorejestrator polskiego producenta, kierowany do kierowców, którzy chcą rejestrować obraz i z przodu, i z tyłu samochodu, a do tego nie chcą żadnych dodatkowych urządzeń przysłaniających widok przez przednią szybę.
Prido X6 to wideorejestrator zamknięty w lusterku
Poprzednie urządzenia tego polskiego polskiego producenta wypadały w testach naprawdę dobrze, więc można entuzjastycznie podejść do najnowszego modelu, o nazwie Prido X6. Kryje się pod nim samochodowy wideorejestrator, potrafiący uchwycić wiele szczegółów, bo złożony z dwóch kamer:
- przednia nagrywa obraz w rozdzielczości Full HD i 30 klatkach na sekundę, cechując się przy tym polem widzenia 150 stopni,
- a tylna nagrywa obraz w rozdzielczości HD i 30 klatkach na sekundę, cechując się przy tym polem widzenia 130 stopni.
Wszystko pod kontrolą
Aby nie przysłaniać widoku przez przednią szybę, wideorejestrator został zintegrowany z lusterkiem wstecznym. W części tylnej znajduje się oko kamery, a przednia pełni funkcję lusterka oraz wyświetlacza, wypełniającego cały front (mówimy tu o przekątnej 9,66 cala). Pomiędzy trybami działania można się przełączać za pomocą jednego przycisku…
Gdy ekran jest wyłączony, Prido X6 działa jak zwykłe lusterko. W trybie podstawowym wyświetla podgląd z kamery przedniej, a w momencie wrzucenia biegu wstecznego lub kliknięcia przycisku – przechodzi w tryb kamery cofania, dzięki czemu dokładnie widzimy co znajduje się za naszym samochodem, nawet gdy na tylnej kanapie wieziemy pasażerów.
Wideorejestrator został wyposażony w czujnik przeciążeń, który chroni przed nadpisaniem nagrania ze zdarzeń drogowych. Jest on także podstawą działania trybu parkingowego – kamera czuwa nawet podczas postoju. Dodatkowym plusem jest funkcja asystenta pasa ruchu – gdy samochód nieoczekiwanie zmieni pas, wyemitowany zostanie sygnał dźwiękowy.
Z GPS-em lub bez
Podstawowa wersja wideorejestratora kosztuje 649 złotych. Można jednak także dopłacić pięć dyszek i kupić model z modułem GPS. Dzięki niemu materiał wideo wzbogacony jest o odczyt prędkości, z jaką poruszał się nasz samochód w trakcie zdarzenia, a także o dokładną lokalizację.
Źródło: Prido
Komentarze
7