Zmiany dotyczące oprogramowania biznesowego w roku 2015
Obecnie wyszczególnić można pięć głównych tendencji, które będą miały istotny wpływ na obraz wykorzystywanych w biznesie w 2015 roku firmowych systemów IT.
Kontakt z klientem ważniejszy od procesów
Nowe technologie mogą wzmocnić sektory usługowe, uwalniając czas pracowników poświęcany na wprowadzanie danych do systemów, na rzecz skupienia i zaangażowania się w obsługę klientów. W roku 2015 coraz więcej firm będzie poddawało ocenie jakość obsługi klienta oraz systemy wykorzystywane do obsługi przez swoich pracowników. Nowe technologie i nowe podejście cyfrowe powodują, że obsługa klienta jest na czele priorytetów nowoczesnych przedsiębiorstw, niezależnie od sektora.
Aplikacje mobilne zamiast stacjonarnych
Od lat oprogramowanie biznesowe stara się dotrzymać kroku naszemu zamiłowaniu do urządzeń mobilnych. Większość dostawców już, w pewnym zakresie, stworzyła wersje mobilne swoich systemów. Jednakże, wysoka jakość mobilna, w szczególności w złożonych obszarach jak ERP, wymaga więcej niż tylko uzyskania kompatybilności oprogramowania z dominującymi mobilnymi systemami operacyjnymi. Nowa generacja mobilnych ERP wymaga myślenia mobilnego jakie stosują producenci aplikacji konsumenckich. Te aplikacje są powiązane z głównymi systemami i zaprojektowane do realizacji konkretnych zadań jak analiza kosztów, raportowanie, czy rejestracja czasu. Rok 2015 będzie rokiem mobilnego rozwoju w oprogramowaniu biznesowym.
Klient ważniejszy od usługodawcy
Tradycyjne oprogramowanie biznesowe wymaga wysokich początkowych inwestycji. Do tej pory firmy kupowały nowy system ERP na wiele lat i inwestowały miliony we wdrożenie, tym samym nie mając wręcz możliwości zmiany systemu. Sytuacja ta zmieniła się za sprawą technologii cyfrowych i nowego podejścia. Ceny subskrypcji i prosty sposób przeprowadzenia zmiany w organizacji, oznacza, że to klient rozdaje karty, a jego długoterminowy sukces stanowi klucz do sukcesu dostawcy. W roku 2015 zobaczymy, jak coraz więcej firm będzie ukierunkowywać działania na sukces klienta.
Użytkownicy ważniejsi od konsultantów
Kluczem do sukcesu w XXI wieku jest elastyczność, rozumiana jako dostosowanie się do nowych modeli biznesowych oraz potrzeb użytkowników. Będzie to istotny element dla firm rozważających nabycie oprogramowania w roku 2015. Użytkownicy tradycyjnego oprogramowania biznesowego przyzwyczaili się do systemów, które mogą być zmieniane wyłącznie przy pomocy zewnętrznego konsultanta lub programisty. Nowa rzeczywistość będzie polegać na możliwości zmiany dostawcy w ciągu kilku dni i dokonywania zmian w systemie bez wsparcia zewnętrznego – to będą kluczowe przewagi konkurencyjne.
Jakość usług ważniejsza od funkcjonalności
Użytkownicy oprogramowania biznesowego w życiu prywatnym cieszą się bezproblemowym, łatwym i wygodnym korzystaniem ze smartfonów, chmury, czy mediów społecznościowych. W miarę rozprzestrzeniania się tego nastawienia i postępu technologicznego, nasza tolerancja dla nieudolnych systemów w pracy, z których trudno korzystać, jest coraz mniejsza. Będziemy wymagać od współczesnego oprogramowania biznesowego, aby łączyło w sobie technologie SMAC (social, mobile, analytics i cloud) – to właśnie na tym organizacje będą skupiać swoją uwagę w najbliższych latach. Niemniej jednak jakość usług świadczonych klientom nabierze większego znaczenia niż funkcjonalność – jako kluczowy priorytet oprogramowania, do czasu, kiedy systemy dla przedsiębiorstw nie dorównają aplikacjom konsumenckim.
źródło: UNIT4 Polska
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!