Kupił popularną ładowarkę bezprzewodową. Teraz alarmuje innych klientów
IKEA LIVBOJ to niedroga ładowarka bezprzewodowa, która cieszy się sporym zainteresowaniem klientów. Jeśli jesteście zainteresowani zakupem sprzętu, warto uważać - jeden z klientów napotkał poważne problemy ze sprzętem. Mamy odpowiedź sklepu IKEA na temat doniesień.
Ładowarki bezprzewodowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów. Taki sprzęt zapewnia wygodny sposób na bezprzewodowe ładowanie urządzeń - dzięki prostemu umieszczeniu telefonu na ładowarce, użytkownicy mogą łatwo naładować swoje urządzenia bez potrzeby ciągłego podłączania i odłączania kabli.
Wygląda jednak na to, że niektóre modele mogą powodować problemy. Maciek Różański informuje z mediach społecznościowych o problemach z popularnym modelem IKEA LIVBOJ.
Alarmuje o problemach z ładowarką IKEA
IKEA LIVBOJ to jedna z popularniejszych ładowarek bezprzewodowych sprzedawanych sieci sklepów IKEA. Urządzenie oferuje moc wyjściową 5 W i jest kompatybilne ze wszystkimi smartfonami i urządzeniami z certyfikatem Qi.
Ładowarka może jednak ulec stopieniu - na przedstawionym zdjęciu widać stopione gniazdo w ładowarce IKEA LIVBOJ oraz wtyczkę z przewodu IKEA LILLHULT (ładowarka jest sprzedawana bez kabelka i trzeba go dokupić osobno).
Można podejrzewać, że usterka była spowodowana przegrzaniem kabla podłączonego do gniazda ładowarki. Na ten moment nie wiadomo co było przyczyną awarii (kluczowe znaczenie ma też zastosowany zasilacz i sposób użytkowania sprzętu).
IKEA komentuje sprawę
Zapytaliśmy sklep IKEA o doniesienia na temat problemów z ładowarką IKEA LIVBOJ. Sklep zapewnia, że tworzy produkty zgodnie z rygorystycznym programem oceny ryzyka i testów bezpieczeństwa. W przypadku zaobserwowania uszkodzenia, należy niezwłocznie wymienić zepsute urządzenie.
Chcielibyśmy potwierdzić, że IKEA tworzy swoje produkty zgodnie z rygorystycznym programem oceny ryzyka i testów bezpieczeństwa, aby mieć całkowitą pewność, że są one zgodne z przepisami i normami obowiązującymi we wszystkich krajach, gdzie prowadzona jest ich sprzedaż. Dlatego firma nakłada na nie bardzo wysokie wymagania, w szczególności podczas procesów produkcyjnych. Produkty testowane są zgodnie z obowiązującymi normami i wewnętrznymi wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i ochrony środowiska na wszystkich rynkach IKEA.
Ładowarka indukcyjna LIVBOJ i wszystkie rozwiązania do ładowania bezprzewodowego IKEA zostały przetestowane i mają certyfikat Qi, zapewniający bezpieczne użytkowanie. Produkt jest kompatybilny ze wszystkimi smartfonami i urządzeniami z certyfikatem Qi. Działa m.in. z Apple IPhone 8 i Samsung Galaxy S6 lub nowszymi modelami.
Jak informujemy w opisach produktu, aby zapewnić bezpieczne użytkowanie i niezawodne działanie sprzętu takiego jak np. ładowarka indukcyjna, należy każdorazowo upewnić się, że przewody i zasilacze są nienaruszone. W przypadku zaobserwowania uszkodzenia, należy niezwłocznie wymieniać zepsute produkty lub jeśli to możliwe – ich części.
Gdy tylko otrzymujemy informację o potencjalnym problemie, natychmiast rozpoczynamy weryfikację, a w razie potrzeby podejmujemy niezbędne działania naprawcze. W tym przypadku postąpimy podobnie kontaktując się bezpośrednio z Klientem.
To nie pierwszy przypadek problemów z ładowarką IKEA LIVBOJ
W sieci można znaleźć wpisy innych klientów, którzy informują o problemach z ładowarką IKEA LIVBOJ.
Najczęstsze problemy z ładowarką LIVBOJ dotyczą jednak stopienia obudowy (najprawdopodobniej w wyniku wewnętrznego zwarcia kondensatora, który zaczął się przegrzewać).
Źródło: X @ Maciek Różańsk, IKEA, beastdevices
Komentarze
11IKEA ? po tej odpowiedzi powiem tyle, że wierzę jak wściekłemu psu. zawiódł produkt a nie klient.