Busines Insider przedstawił prognozy na rozwój biznesu w drugiej połowie roku. Która z nich wydaje się najbardziej prawdopodobna?
Facebook będzie walczyć z YouTube o dominację na rynku mobilnego wideo. Indonezja stanie się największym rynkiem smartfonów. Blockchain trafi do tradycyjnych banków. Amazon porzuci dotychczasowych dostawców, a koncerny naftowe wdrożą rozwiązania Internetu Rzeczy. To tylko niektóre z 25 prognoz Busines Insidera.
Rynek mobilny, e-commerce, płatności cyfrowe i Internet Rzeczy - to kluczowe zagadnienia w raporcie Busines Insidera, w którym przedstawiono 25 trendów, które wyznaczą kierunek rozwoju technologii w 2016 roku.
1. Samochody z internetem
Dwie trzecie nowych samochodów sprzedawanych w USA będzie posiadać łącze internetowe - zapowiada BI. Warto przypomnieć, że ubiegłym roku portal prognozował ich liczbę na 23%, podczas gdy w rzeczywistości aut online było 35-40%.
2. Regulacje prawne dot. autonomicznych aut
Według BI już niedługo pojawią się federalne wytyczne, na podstawie których poszczególne stany będą mogły określić prawo dotyczące autonomicznych aut na drogach publicznych. Propozycja regulacji, pozwalającej prywatnym osobom na podróż w samoprowadzącym się aucie pojawiła się już w Kalifornii. Jeżeli nie będzie przeszkód prawnych, w sprzedaży takie pojazdy miałyby pojawić się w 2019 roku.
3. Cyber-ubezpieczenia
Rozwój Internetu Rzeczy wpłynie na rynek ubezpieczeń. Według BI branża bez problemu dostosuje się do nowych potrzeb klientów. Portal przewiduje wzrost popytu na polisy związane z cyberatakami. Dotyczy to przede wszystkim kradzieży tożsamości, danych umożliwiających płatności i informacji zdrowotnych.
4. Spadek cen ropy zwiększy pobyt na IoT
Podczas gdy ropa będzie tanieć, firmy naftowe wdrożą rozwiązania Internetu Rzeczy, aby zmaksymalizować zyski produkcji. Dzięki automatyzacji i analityce opartej o IoT produkcja baryłki ropy stanie się tańsza, a produkcja wydajniejsza. BI spodziewa się boomu na IoT w branży paliwowej.
5. Firmy ubezpieczeniowe wykorzystają IoT do wyceny ubezpieczeń
Ile warte jest twoje zdrowie ubezpieczyciel dowie się dzięki sprzętom, z których korzystasz. Już teraz takie informacje wykorzystywane są przy szacowaniu wartości polis samochodowych. BI spodziewa się rozwoju tego zjawiska.
6. Mobilne wojny na wideo
Facebook spróbuje przełamać monopol YouTube na internetowe wideo, ale głównie na komórkach. BI upatruje szansy dla Facebooka w krótkich, automatycznie ładowanych filmikach i systemie podpowiedzi. Taka forma ma przyciągnąć znane marki i firmy medialne. Snapchat ma pozostać przy kontraktach z dużymi firmami, a YouTube skupić się na własnych gwiazdach i systemie subskrypcji.
7. Standaryzacja mobilnego wideo punktem spornym
Chociaż oglądane na komórkach filmy stanowią 50% ruchu w mobilnym internecie, to wciąż brakuje standardów dla tego formatu. Facebook, Youtube, Twitter i Snapchat używają innych systemów zliczania odsłon. W miarę wzrostu znaczenia tego kanału, reklamodawcy i wydawcy zaczną domagać się jasno określonego, wspólnego rozwiązania.
8. Personalizowana reklama zastąpi natywną
Lekarstwem na blokadę reklam (zwłaszcza mobilnych) będą spersonalizowane reklamy, oparte na zachowaniach użytkowników. Oznacza to także spadek znaczenia reklamy natywnej i sponsorowanych materiałów. BI spodziewa się, że przełoży się to na wzrost satysfakcji użytkowników oraz większą skuteczność merketingu.
9. Ceny telewizji wzrosną
Stacje telewizyjne będą obciążać klientów wyższymi kosztami, w miarę jak coraz więcej widzów będzie rezygnować z tradycyjnej telewizji na rzecz serwisów online.
10. Yahoo sprzeda kluczowe oddziały
Słabnące z roku na rok wyniki Yahoo będą utrzymującą się tendencją. BI przewiduje, że zmusi to firmę do sprzedaży najważniejszych oddziałów, prawdopodobnie firmom telekomunikacyjnym, które potrafiłyby wykorzystać potencjał serwisów Yahoo i jego bazę użytkowników. Podobna sytuacja miała miejsce kiedy Verizon wykupił AOL.
11. Fuzja dostawcy bezprzewodowego internetu i płatnej telewizji
Zdaniem BI fuzja jest ogromną szansą dla największych firm z obu sektorów. Firmy dostarczające kablówki posiadają w Stanach ogromną infrastrukturę, dzięki której możliwe jest stworzenie szybszych i odpornych na przeciążenia sieci. Jednocześnie kablówki są pod presją usług OTT, VOD i streamingu i szukają ratunku przed drastycznie spadającymi wpływami.
12. Indonezja stanie się kolejnym potentatem na rynku smartfonów
Największe rynku nowoczesnych telefonów stanowią Indie i USA. Trzecim potentatem ma stać się Indonezja. To, kraj który obecnie posiada najszybciej rosnącą bazę użytkowników. Z 250 milionów mieszkańców, już prawie 60 milionów korzysta ze smartfonów. Prawie połowa osób, które nie skończyły 30 lat korzysta z takich urządzeń. Dodatkowo BI zwraca uwagę na rosnące wynagrodzenia i zamożność społeczeństwa, a indonezyjski rząd planuje do przyszłego roku zainwestować ok. 4,5 mld dolarów w rozwój technologii.
13. Xiaomi wejdzie na amerykański rynek
Firma znana z wysokiej jakości urządzeń porównywanych z iPhone'ami rozpocznie sprzedaż w USA. Wyzwaniem będzie zbudowanie marki i duże koszty marketingu, przewagą stosunkowo niskie ceny sprzętu. Popularny smartfon Redmi Note kosztuje ok. 154 dolarów. Za ekspansją firmy stoi Hugo Barra, który pracował wcześniej dla Google.
14. Znikną umowy lojalnościowe
Bo brutalnym dla branży za oceanem roku 2015, dostawcy usług telefonicznych będą coraz częściej rezygnować z umów lojalnościowych. Użytkownicy częściej będą kupować telefony na własność. Wpłynie do na częstotliwość wymiany telefonów i ich ceny.
15. Aplikacje biznesowe i BYOD staną się podstawowym rozwiązaniem
"Bring Your Own Device" oparty o dedykowane aplikacje na urządzeniach racowników stanie się podstawowym środowiskiem pracy. W rozwój tego rozwiązania inwestują już Apple, IBM i Facebook. Z tego dwie pierwsze firmy uruchomiły już 100 aplikacji na iOS dla 14 branży i 65 zawodów.
16. Banki wdrożą uniwersalny system blockchain
Blockchain, czyli ta sama technologia, która leży u podstaw bitcoina, ma potencjał aby znacznie uprościć transakcje międzybankowe. BI spodziewa się dużego porozumienia między firmami bankowymi. Już teraz 30 światowych sieci dołączyło do startupu R3CEV, pracuącego nad stworzeniem uniwersalnego środowiska.
17. Apple, Google i Samsung będą rozwjiać płatności mobilne
Ubiegły rok stał pod znakiem płatności mobilnych, takich jak Android Pay i Samsung Pay, wykorzystujących doświadczenia Apple Pay. To dopiero początek. BI spodziewa się rozwoju tych usług i budowy lojalności klientów, opartej o karty sklepowe i kupony. Firmy mają wykorzystywać beacony zachęcające klientów do zakupów w konkretnych sklepach i korzystania z dedykowanych promocji.
18. Małe biznesy będą coraz częściej stosować mobilne terminale
Urządzenia mPOS znalazły zastosowanie w 40% małych firm. Coraz więcej sprzedawców będzie interesować się tym standardem, dzięki taniej obsłudze i mobilności.
19. Mobilne aplikacje do składania zamówień staną się ważnym kanałem transakcyjnym
Składanie zamówień przez aplikacje ma duży potencjał w budowaniu bazy klientów i ich lojalności. Dobrym przyładem jest Starbucks, którego aplikacja QSR (quick service restaurants) jest już powszechnie stosowana dzięki zniżkom i innym technikom, budującym przyzwyczaenia.
20. Tradycyjne instytucje sprzymierzą się ze startupami fintech
Financial technology jest powszechnie uznawane za zagrożenie dla tradycyjnych instytucji finansowych. Zdaniem BI, te przedsiębiorstwa, które nie będą krótkowzroczne sprzymierzą się ze startupami, będącymi coraz poważniejszymi graczami na rynku. Jako przykład portal podaje ING.
21. Amazon zrezygnuje z usług kurierskich
Wszystko wskazuje na to, że Amazon nie chce korzystać z zewnętrznym firm dostarczających zakupy, takich jak FedEx czy UPS. Firma budue własną flotę pojazdów i podobno planuje wynajęcie lotniska.
22. Facebook będzie ważnym pośrednikiem w handlu
Sprzedaż za pośrednictwem portali społecznościowych to na razie nisza, ale BI spodziewa się rozwoju metod zapoczątkowanych w ubiegłym roku. Popularną usługą jest wysyłanie klientom online informacji o dostawie przez Messengera. Serwis jest także ważnym narzędziem w komunikacji z klientami, a od niedawna pozwala na zamawianie przewozów takich jak Uber.
23. Beacony upowszechnią się
Nadajniki wysyłające informacje (np. kupony zniżkowe) znajdującym się w pobliżu sklepu klientom upowszechnią się w miarę wzrostu rynku smartfonów.
24. Odrodzenie marketingu opartego na poleceniach
BI spodziewa się wzrostu znaczenia marketingu, opartego na polecaniu usług przez klientów. W ten sposób klient, który zachęca znajomego do zakupów w danym miejscu otrzymuje zniżki, lub inne nagrody.
25. Alibaba kupi udziały w jednej z dużych amerykańskich spółek e-commerce
Według BI Alibaba pracuje nad strategią międzynarodowej ekspansji i będzie starać się wykupić akcje jednej z dużych akerykańskich spółek, takich jak eBay lub Etsy.
Źródło: Busines Insider
Komentarze
4Literówka.