Od kilku lat gracze i media zawzięcie dyskutują na temat tego dokąd zmierza branża gier. Dywagacje, felietony i pełne emocji dyskusje czasem zawodzą, a wtedy zostaje miejsce już tylko na satyrę.
YouTube'owy użytkownik kmoosmann w jednym ze swoich filmików opublikowanych na łamach filmowego serwisu Google w nieco żartobliwym tonie zastanawia się jak Quake - żywa legenda gatunku FPS - mógłby wyglądać, gdyby powstał dzisiaj.
Filmik został zrealizowany przy wykorzystaniu technologii firmy Bethesda, a sam autor zadaje pytanie "quo vadis gatunku FPS?". Spójrzcie zresztą sami:
Już kilkanaście miesięcy temu Maciek Piotrowski na łamach serwisu przyglądał się z bliska trendom w świecie gier. Część z nich niepokoiła naszych czytelników. Wśród największych zagrożeń wymieniano właśnie przesadne upraszczanie produkcji, które trafiają na sklepowe półki, a także dodatki DLC będące częstą przyczyną okrajania fabuły pełnoprawnych wydań.
Mamy nadzieję, że w tych grach nie będzie zbyt łatwo:
- Dead World sequelem polskiej gry Dead Island
- Saints Row: The Third - data premiery, wymagania sprzętowe
- GTA V wraca do Kaliforni - zobacz trailer
Źródło: youtube
Komentarze
46Ja nie trawie dzisiejszych gier i tych systemów prowadzenia za rękę i podpowiedzi co parę sekund, świecących walizek i broni żeby ich nie przegapić. DLC pojawiających się w 24h po premierze gry kosztującej 200pln. Tego samego, wtórnego gameplaya, przeciwników odradzających się w nieskończoność jeśli nie zrobisz kroku dalej.
Nadal gram w HL2, którą uważam za genialną grę. Nie ma tam żadnych podpowiedzi, a mimo to człowiek automatycznie łapie do czego można używać np. gravity gun. Widać na każdym kroku, że robił ją geniusz i miłośnik gier, a nie tylko pieniędzy. Ten 7 letni dziadek z modem cinematic ma lepszą grafikę niż niejedna gra dzisiaj. A animacja postaci? Mimika twarzy?!! Fizyka? Twórcy DE:HR i nie tylko powinni pograć i zobaczyć jak się to robi.
P.S.
"Shoot enemies to kill them!" powala ;)
http://www.youtube.com/watch?v=giMnjWFk3Os
b)
http://www.youtube.com/watch?v=KQ7y57qdZCQ
Gdyby gra się nazywała Bad Company 3 to bym nie marudził ale nazywanie tego gniota następcą Battlefield 2 to jest duuuuże przegięcie!
A po premierze StarWars w kinach marzyło się żeby polatać i postrzelać w tych realiach. Trochę trzeba było poczekać na spełnienie marzenia i powstania Segi Mega Drive z rozszerzeniem do 32bit. To był szok graficzny. Pierwszy PC PIII 550MHz/256/BE6/TNT2 Quake, Doom, StarWars itd. Swoją drogą ciekawe jak taki pierwszy StarWars by wyglądał po liftingu :-)
hehe filmik dobry:) początek rozwalił mnie na łopatki: "graphics on/of"
PS: zapomniał dodać autoaim...
W tym szambie wszystko musi się świecić jak psu jajca. Menu wręcz dla debili. Wiele dzisiejszych gier nie ma klimatu. Weźcie np F1 2011. Jak w to grać? Zero realizmu! Czy naprawdę tak ciężko zrobić przełącznik Arcade/Simulation?!
" Opłaca mi się przejść z xp sp 2/3 na Win 7 64-bit ? "
...
a BF3 to już nie to samo. najlepiej wspominam BF Vietnam (ten stary, nie jako dodatek) i BF 2142 (trochę futuryzmu nikomu nie zaszkodzi)
"This is the boss encounter - be smart !!!"
Strzelił w głaz i po bosie :-)))))))))))))
Śmieszne, ale jakże prawdziwe.
Pzdr