RAGE texture fix poprawia jakość obrazu w grze - download (Radeon i GeForce)
Pomimo faktu, iż gra RAGE automatycznie dostosowuje ustawienia graficzne, to da się ją tak skonfigurować, aby ciągle wyświetlała tekstury w najwyższej jakości.
Trzeba przyznać, że jedna z bardziej wyczekiwanych gier tego roku – RAGE – nie spełniła oczekiwań wielu graczy na całym świecie. Jednym z mankamentów tego tytułów jest brak niektórych opcji konfiguracyjnych. Według id Software jest to spowodowane dynamiczną zmianą ustawień graficznych, a przez to znalezienia przez grę „złotego środka” między odpowiednią płynnością animacji, a jej szczegółowością.
Zazwyczaj jednak jest trochę inaczej, a gra ma problemy z odpowiednim wyświetlaniem tekstur. Podczas tegorocznych targów E3, John Carmack powiedział, że gra RAGE w wersji na komputery stacjonarne jest w stanie obsługiwać tekstury w wysokiej rozdzielczości (na przykład 8192x8192 piksele), podczas gdy konsole nie oferują wystarczająco dużo pamięci wideo i wyświetlają jedynie je w rozdzielczości 4096x4096 pikseli.
Jeden z użytkowników forum forum NeoGAF odkrył, że da się na stałe zmienić jakość tekstur w grze RAGE, a wystarczy do tego stworzyć plik „rageconfig.cfg” w następującym katalogu: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\rage\base. Następnie trzeba go otworzyć (na przykład systemowym notatnikiem) i wpisać następujące opcje:
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 8192
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 8192
vt_pageimagesizeunique 8192
vt_pageimagesizevmtr 8192
vt_restart
vt_maxaniso 4
image_anisotropy 4
Warto jednak zaznaczyć, że ustawienie tekstur w wysokiej rozdzielczości 8192x8192 piksele wymaga już bardzo wydajnej karty graficznej z przynajmniej 1,5 GB pamięci wideo. Możliwe jest również ustawienie tekstur w rozdzielczości 16384x16384 pikseli, ale w tym przypadku lepiej zaopatrzyć się w jeszcze wydajniejszą grafikę – na przykład GeForce GTX 580 w wersji z 3 GB pamięci.
Co ciekawe, serwis GeForce.com porównał jakość tekstur w rozdzielczości 8k oraz 16k i doszedł do wniosku, iż różnice są niewidoczne. Poniżej możecie zobaczyć zrzuty ekranowe z gry z rozdzielczością tekstur ustawioną odpowiednio na 4096x4096 pikseli, automatyczną bez pliku regeconfig.cfg (szacowaną na około 5000x5000 – 6000x6000) i 8192x8192 piksele.
Tekstury w rozdzielczości 4096x4096 pikseli
Tekstury w automatycznej rozdzielczości (około 5000x5000 - 6000x6000 pikseli)
Tekstury w rozdzielczości 8192x8192 pikseli
W przypadku kart graficznych GeForce, w pliku rageconfig.cfg można również dodać kilka opcji konfiguracyjnych:
vt_useCudaTranscode – wpis ten jest związany z opcją GPU Transcode w menu gry i służy do optymalizacji transkodowania tekstur. Jeżeli gra rozpozna, iż tekstury są renderowane za wolno, to zmniejsza szybkość transkodowania (w celu zapewnienia odpowiedniej płynności animacji), a gdy procesor graficzny nie jest zbyt obciążony to zwiększa jego szybkość. Dopisane obok wpisu 0 (po spacji) powoduje wyłączenie opcji, natomiast 1 jej aktywowanie.
vt_cudaBudget – standardowo wpis ten ustawiony jest na 14, ale jeżeli nie widać spadków płynności animacji, to można pokusić się o zmianę go na 16,6. Poskutkuje to znacznym poprawieniem jakości wyświetlanego obrazu, ale niestety także spadkiem liczby klatek na sekundę.
vt_maxPPF – wpis ten zastępuje opcję GPU Transcode w menu gry i odpowiada wyeliminowanie tak zwanego efektu wąskiego gardła, jakim jest procesor dla karty graficznej. W przypadku procesorów 2-rdzeniowych zalecane jest ustawienie tego parametru na 8 lub 16, natomiast w przypadku modeli 4-, 6- lub 8-rdzeniowych na 32, 64 lub nawet 128.
Poniżej możecie zobaczyć gameplay z gry RAGE na maksymalnych ustawieniach graficznych (na platformę testową składa się między innymi procesor Intel Core i7 2600K podkręcony do 5 GHz oraz trzy karty graficzne GeForce GTX 580).
AKTUALIZACJA
Gotowe profile ustawień dla gry RAGE:
- dla kart graficznych z 512 MB - 1 GB pamięci wideo
- dla kart graficznych z 1 GB pamięci wideo
- dla kart graficznych z 1,5 GB pamięci wideo
- dla kart graficznych z 2 GB i więcej pamięci wideo
Więcej o grze RAGE:
- Premiera RAGE w ulepszonej Edycji Anarchisty
- RAGE ukończone - "To najlepsza gra w historii"
- Rage - id prezentuje arsenał
- E3 2010: najważniejsze nowości i gry
Źródło: GeForce.com, forums.steampowered.com
Komentarze
254Wszystko zalezy od punku widzenia bo RAGE jest swego rodzaju eksperymentem, prototypem technologii na ktorej w przyszlosci beda bazowac wszystkie inne silniki tak jak to mialo miejsce wiele lat temu z Doomem i pozniej Quakiem. Carmack zawsze byl mistrzem w oszukiwaniu ludzkiego oka...w czasach kiedy 3d/renderowanie oswietlenie/wielopoziomowosc swiata/multi z synchronizacja klient serwer bylo calkowicie poza zasiegiem jakiegokolwiek sprzetu znalazl rozwiazanie powielane latami przez reszte swiata.
Gra byla projektowana z mysla o xbox360 wiec mozna sie bylo spodziewac, ze bedzie "tylko ladna" aczkolwiek pod katem mozliwosci jakie developerzy maja przy projektowaniu unikalnego swiata gry wszystkie inne silniki moga sie schowac. Bo lepszy jest ladniejszy, aczkolwiek kompletnie jałowy, powielany swiat projektowany przez programistow bardzo czesto bez wyobrazni i talentu...czy tez swiat nad ktorym pracuje cala horda grafikow z prawdziwego zdarzenia mogacych poprzez silnik stworzyc doslownie wszystko?
Zreszta RAGE to tylko przedsmak tego co bedzie nam dane zobaczyc w nowym Doomie, a wiec w zamysle silnik voxelowo-ray tracingowy w oparciu o wszelkie dobrodziejstwa i narzedzia jeszcze bardziej dopracowanego Megatexturingu, ktore zadziwia swiat :)
Niby profesioanlny serwis ale redaktorzy najwidoczniej jacyś sprawni inaczej. RAGE korzysta z wirtualnej megatekstury, która składa się z tysięcy tekstur źródłowych o określonej rozdzielczości. Ich rozdzielczość zdefiniowano dość nisko i sztuczne podbijanie rozdzielczości megatekstury jedynie pogarsza wydajność i wymusza renderowanie tekstur powyzej ich natywnej rozdzielczości. Jednym słowem IDOITYZM.
Na dodatek nie ma czegoś takiego jak tekstura o rozdzielczości 5000-6000. Wymiary tekstur mają rozdzielczości 2^x. Mogą być różne proporcje ale zawsze są to 2^x. W SDK można mieć dowolną rozdzielczość ale przy eksportowaniu zawsze są normalizowane do najbliższej 2^x.
Pewnie za pare tygodni wyjdą dodatkowe megatekstury wysokiej jakości i wtedy bedzie widać dużą różnicę.
seta com_videoRam “1792″ //sets the Video Card memory Set this to the amount you have in MB
seta com_maxfps “60″ //limits the frames to 60 can be changed to what you desire
seta image_anisotropy “4″ //Don’t use higher than 4, otherwise you’ll get artifacts
seta image_usecompression 0
seta image_preload “1″ //Use preload images when ever possible
seta image_lodbias “-1″ //LoD settings
seta image_ignoreHighQuality “0″ //Sets up for using HQ gfx
seta image_ignoreLowQuality “1″ //ignores the low textures
seta image_useCache “1″ //Enabled Cache to allow the textures to load properly without popping
seta image_cacheMegs “125″ //Cache size in Megabytes
seta image_cacheMinK “50″ //Cache minimum size in kilobytes
seta r_swapInterval 1 //VSYNC 1 enabled, 0 diabled
seta r_useHighQualityPostProcess “1″ //Fore High Quality post proccessing
seta r_shadowsHighQuality “1″ //Fore High Quality shadows
seta r_displayRefresh “0″ //keep it so the engine doesn’t double render a frame
seta r_renderer “best” //highest rendering options
seta r_multiSamples “16″ //Set this to 16 or 8 if you’re having low-fps as 32 is the Max Multi-sampling
seta r_useHBAO “1″ //Ambient occlusion
seta r_useRenderThread “1″ // 0 Disable or 1 Enable threaded rendering useful for newer cards to increase performance.
seta r_visDistMult “1″
seta r_useMotionBlur “1″ //use blur
seta r_skipBump “0″
seta r_skipSpecular “
Jako gra na PC to oczywiście rozczarowanie. Masa bugów graficznych w takiej ilości jest nie do przyjęcie. Jest to jawne wypuszczenie gry ze świadomością jej wad.
@tommy1983 musisz mieć coś z konfiguracją nie tak u mnie czasem tylko spadnie jak zadyma większa ale to na chwilę max 5kl/s reszta non stop 60fps.Ale co do samej gry to jest trochę nudna już nie wspominając o grafice która wiadomo jaka jest:(Klimat trochę jest ale to wszystko...
Przypuszczam, że to "niedopracowanie" wersji Rage na PC mogło byc celową zagrywką ID. To samo było niedawno z Crysis 2. Crytek opóźnił wydanie patcha DX11, aby zwiększyć sprzedaż. Na cracka do patcha 1.9 piraci czekali kilka dni, tak więc ci zniecierpliwieni (było to niemało osób) czym prędzej poszli do sklepu kupić oryginała. To samo jest tutaj. W najbliższym czasie pojawi sie specjalny patch , który juz pewnie był "dawno" przygotowany, zęby crakerzy jeszcze raz musieli modyfikowac pliki binarne ............
choć może to nie jest prawda, gdyz ostatnio ktoś wzmiankował ze nie będzie zadnego patcha, tylko producenci kart przygotują specjalne nowe sterowniki.......
a i jeszcze moja ocena gry po 30 minutach wstępnego grania:
grafika 9/10
grywalność 8,5/10
oprawa dźwiękowa 9/10
Jesli mi się gra podoba , to już chyba nie może to byc słaba gra....
tekstury w standardowym ustawieniu jak z 1999r. gdzieś. Dobrze, ce chociaż jest możliwość zmiany ustawień w taki "inny" sposób :)
Na screenie z teksturami o rozdzielczosci niby 4096x4096px wystarczy spojrzec na poszczegolne obiekty zeby zrozumiec ze one maja po moze 256x256.Te tekstury musza byc po kilka naraz w jednej bitmapie.
Gra wyglada i dziala szmatexowato.
Normalnie gra chodzi super płynnie FAAx4 1400x900 i wio,ale ten doczyt z lewo - prawo dobija mnie .... Jakieś pomysły ?
Kiedyś wystarczyło ustawić w opcjach: Tekstry: Wysokie...
Po tym "modzie" tekstury nadal nie są zbyt piękne. Ot po prostu lepsze niż było...
Nie widziałem Crysisa 2 na konsoli, ale mam podejrzenia, że tam jest znacznie lepiej pod tym względem.
af_skipFriction "0"
af_skipLimits "0"
af_skipSelfCollision "0"
com_skipDiscSwapStateManager "0"
com_skipGameRenderView "0"
com_skipInputRouting "0"
com_skipIntroVideo "0"
com_skipSignInManager "0"
face_skipBlink "0"
face_skipGestures "0"
face_skipHead "0"
face_skipLidDeform "0"
face_skipLipsync "0"
face_skipMood "0"
face_skipProcedural "0"
g_skipBombTimerFailTarget "0"
g_skipBreakableParticles "0"
g_skipCloth "0"
g_skipFXManager "0"
g_skipViewEffects "0"
g_skipWaterSim "0"
g_weaponSkipSound "0"
gc_skipFiction "0"
pm_skipAnimation "0"
r_skipAugment "0"
r_skipAutosprites "0"
r_skipBaseSurfaces "0"
r_skipBeams "0"
r_skipBlendedSurfaces "0"
r_skipBlendLights "0"
r_skipCloth "0"
r_skipCommits "0"
r_skipDecals "0"
r_skipDetailModels "0"
r_skipDetailTris "0"
r_skipDimShadows "0"
r_skipDistortionSurfaces "0"
r_skipDynamic "0"
r_skipDynamicLighting "0"
r_skipEffects "0"
r_skipEmissiveGlare "0"
r_skipFeedback "0"
r_skipFlares "0"
r_skipFoliage "0"
r_skipGeneratedFileCheck "0"
r_skipGlare "0"
r_skipGuis "0"
r_skipLightCPUCulling "0"
r_skipLightGPUCulling "0"
r_skipLights "0"
r_skipMergeMeshes "0"
r_skipModelCPUCulling "0"
r_skipModelGPUCulling "0"
r_skipModelRangeCulling "0"
r_skipModels "0"
r_skipNodeCPUCulling "0"
r_skipNodeGPUCulling "0"
r_skipOcclusionBaseModel "0"
r_skipParticles "0"
r_skipSlowLights "0"
r_skipStripDeadCode "0"
PC jest skończony i to definitywnie nie oczekujcie że dostaniecie piękny super tytuł na ten blaszany sprzęt :)
Potem coś poszło nie tak i zaczęli robić konwersję z konsol na PC i wtedy też nastało pogorszenie grafiki w stosunku do wymagań, ale producentom tak jest po prostu łatwiej :/
a) Gry kupuje po 20-40zł (GTA IV 2,5Eur zeszłej zimy :D, w tym roku STALKERy za grosze), a nie 100-120. Conajmniej 3-5 razy więcej gier za te same pieniądze...
b) Gdy grę już kupie to jest w pełni spatchowana i większość problemów mnie nie dotyczy. Koniec z graniem w wersje Beta (Empire: Total War! Tak o Tobie mówię! Jedna z ostatnich gier kupionych w dniu premiery. Chyba rekord jeśli chodzi o ilość bugów. I jeszcze kilka innych niechlubnych przypadków gdy gra była boska, ale po prostu wyszła za wcześnie)
c) Po roku - dwóch nie potrzeba już topowej karty graficznej żeby uciągnąć grę w high/maks detalach. Spokojnie starcza topowa grafika sprzed 2 lat, albo średniak z obecnej generacji...
Więc Rage jeszcze chwile poczeka. Kupie sobie za rok w STEAM-owej promocji. Pewnie do tego czasu trochę go zoptymalizują, zapłacę 50% albo i mniej i przyoszczędzę na grafice bo taki GTX 580 (lub odpowiednik) też będzie z 25% tańszy.
I nagle okazuje się, że nie trzeba ściągać piratów żeby mieć w co pograć...
2-klik na gre i moim oczom pokazało się okienko dialogowe z informacją
"Poczekaj aż Steam odblokuje pliki gry" a w liście gier "odszyfrowywanie" i % .... WTF? Potem jak w końcu się to skończyło "robić" zajrzałem jeszcze raz i zaczął mi się pobierać patch o wielkości 3.2GB...
Chwilę pograłem i owszem, gra jest dobrze zptymalizowana, ale tekstury się doczytują w dość widoczny sposób przy szybkim obracaniu (może na padzie powinienem zagrać :D )
Teraz rano odpaliłem PC a tu koleny patch, tym razem 'tylko' 700MB...
Ciekawe czy w tym tygodniu uda mi się odpalić grę w momencie kiedy mam na to ochotę. :D
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/GPU122AMDCat1110PreDriverV2.aspx
Najnowsze stery ATi nie rozwiazuja problemu
Posiadam karte sapphire 5870 i probowalem juz wszystkich sterow i sztuczek krazacych na forach itd...gra poprostu nie dziala na kartach AMD....
I nie jest to tylko moje zdanie....skarzy sie cala masa ludzi...
jak dla mnie przy ta gra to jak na razie fail roku!!!
szkodaa....a mialem kupic przez steam :/
pozdro 4 all
http://www.youtube.com/watch?v=0jLv6pR6ZSk&feature=player_embedded
Tak jak poprzedniczki gra rozwala to fakt ,a co to samego RAGE to da się naprawić to na średniej klasy pc (doczytywanie) czy inwerstować w wersje ps3?
http://www.youtube.com/watch?v=0jLv6pR6ZSk&feature=player_embedded
Tak jak poprzedniczki gra rozwala to fakt ,a co to samego RAGE to da się naprawić to na średniej klasy pc (doczytywanie) czy inwerstować w wersje ps3?
rageconfig ustawiony w poniższy sposób zapewnia super płynną grę na GF GTX 260 oraz wykręconym cpu Quad Q6600 na 3,4GHz.
Pełne detale
(w ramach możliwości karty graficznej i jej 896MB Ram)
, z włączonym w sterownikach V-sync, AF w grze ustawionym na 4x (większe wartości dają artefakty) oraz wygładzaniem krawędzi AA na 4x.
Płynnośc rozgrywki to stałe 60 klatek WSZĘDZIE, największy spadek zanotowałem podczas jazdy i wybuchach, spadek do kosmicznych 55 klatek ;] ;)
Poniższy config pozwala na włączenie w grze GPU Transcode na ON, wcześniej przy standardowych ustawieniach, powodowało to częste-chwilowe spadki animacji do 30 klatek, ale optymalizacja CUDA na 4 rdzenie CPU poprawiła ten problem.
Full Detal, V-sync ON, AF i AA 4x, GPU Transcode ON, Płynna animacja.
A wszystko to na startym 4 rdzeniowcu Q6600 po OC na 3,4GHz, i starej średniej klasy grafie GF GTX260 z lekkim OC.
Bez tej konfiguracji doczytywanie tekstur bardzio rzucało się w oczy i irytowało. Teraz gra wciąż chodzi idealnie a doczytywanie zostało na poziomie dosłownie minimalnym.
Więc gdzie tu macie problem ludzie ? Troche zabawy, komputer z 4 tanimi rdzeniami oraz średniej klasy grafiką starcza aż ponadto.
tutaj macie pełną listę zmian :)
@Vaderous poszukaj na pewno znajdziesz:)
Rozśmieszyły mnie też niektóre nazwę to zdarzenia np.:
gdy zsiądziemy z jadącego quada wszystko nagle staje w miejscu :). Pojazd nie jedzie dalej, my nie przewrócimy się.
Grafika: 6,5/10 - odejmuje 1 punkt za problemy z teksturami, i innymi niedociągnięciami na starcie.
grywalność: 8,5/10
dźwięk: 8,5/10
Moim zdaniem porównując tą grę graficznie do wyświechtanego już Crysis-a 2 DX11, Rage wypada słabo. Ratuje ją jedynie duży wirtualny świat.
Do tego Update do gry , narazie bez configu .
Efekt taki że o ile menu ślicznie działa i tak samo początkowy filmik , to już w grze nie ma obrazu tylko jakieś kwadraciki i trójkąty :P
Mam nadzieje że to wina starszych sterowników , jakie ściągnąć ??